شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از گسترش دامنه حضور در رسانه های اجتماعی گرفته تا ارائه معاملات آنلاین، بسیاری از راه ها وجود دارند که صاحبان مشاغل کوچک می توانند درگیر مشتریان باشند و فروش خود را در طول COVID-19 زنده نگه دارند.
طی چند هفته گذشته، مصرف کنندگان نسبت به COVID-19 به طور فزاینده ای دچار وحشت شده اند. قفسه های فروشگاه از کالاهایی مانند کاغذ توالت و ضد عفونی کننده خالی شده اند. مدارس تعطیل شدند، شرکت ها کارمندان را ترغیب می کنند که از خانه مشغول به کار شوند.
اگر شما متوجه افت مشتری شدید، تنها نیستید. طبق اعلام مرکز تحقیقات NFIB، تقریباً یک چهارم از صاحبان مشاغل کوچک می گویند شیوع کروناویروس سبب فروش کمتر (42٪) ، اختلال در زنجیره تأمین (39٪) و کارمندان بیمار (4٪) شده و اثر منفی بر روی آنها گذاشته است. با این حال، در دنیای دیجیتال، روش های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان از طریق این همه گیری وجود دارد که می توانید تجارت خود را از طریق آن ادامه دهید.
در اینجا چند استراتژی هوشمند وجود دارد که می توانید مخاطبان خود را درگیر نگه دارند، حتی اگر خود قرنطینه شوند یا از حضور در مکانهای عمومی اجتناب کنند:
به مشتریان اطلاع دهید که برای جلوگیری از شیوع COVID-19 چه کاری انجام می دهید
برای مشتریان خود ایمیل بفرستید تا به آنها اطمینان دهید که همه کاری برای محافظت از سلامتی آنها هنگام خرید از فروشگاه انجام می دهید. هر پروتکل تمیز کردن، ضد عفونی کننده و بهداشتی را که دنبال می کنید به اشتراک بگذارید. اگر ساعت های کاری خود را تغییر می دهید یا فروشگاه خود را برای تمیز کردن اساسی تعطیل می کنید، باید به مشتریان خود نیز اطلاع دهید.
حضور خود در رسانه های اجتماعی را بیشتر کنید
مشتریان شما در حال حاضر در رسانه های اجتماعی حضور دارند، اما این روزها، آنها به احتمال زیاد خیلی سریع تر بررسی می کنند تا آخرین خبرهای مربوط به ویروس را دریافت کنند. برنامه شما چیست؟
معاملات آنلاین را گسترش دهید
اگر تجارت شما از قبل دارای یک تجارت الکترونیکی است، به مشتریان یادآوری کنید که هنوز می توانند کالاهای مورد علاقه خود را در وب سایت شما خریداری کنند. حتی ممکن است برای ترغیب خرید آنلاین در حالی که مشتریان به هر حال در خانه بمانند، به ارائه کوپن یا تخفیف اقدام کنید.
محصولات ضد عفونی کننده را مهیا کنید و مطمئن شوید که مردم می دانند دست های خود را کجا شستشو دهند
برای آن دسته از مشتریانی که وارد فروشگاه شما می شوند، لازم است که اقدامات بهداشتی خوبی را رعایت کنید و هر کس را که از درهای شما (مشتریان و کارمندان به طور یکسان) عبور می کند، تشویق کنید تا برای پیشگیری از شیوع COVID-19 از قوانین و دستورالعمل های مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از بیماریها پیروی کنند.
اگر فروشگاه شما یک سرویس بهداشتی برای استفاده مشتری دارد، علائم اضافی را برای شستن دست های خود به آنها نشان دهید و دستورالعمل CDC را در دستشویی قرار دهید. اگر اینگونه نباشد، ممکن است بخواهید ضدعفونی کننده دست را در قسمت جلوی فروشگاه برای استفاده مشتری و کارمندان قرار دهید.
روی خدمات خود به مشتریان خود از طریق کانالهای دیجیتال متمرکز شوید
شما ممکن است قبلاً پشتیبانی تلفنی و ایمیل را به مشتریان خود ارائه دهید، اما اکنون زمان افزایش توانایی های خدمات مشتری و اطمینان از دسترسی مشتریان شما به شما می باشد. رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای شروع هستند، زیرا می توانید گزینه چت کردن از طریق Facebook Messenger ،WhatsApp و سایر سیستم عامل های پیام رسانی فوری را ارائه دهید. همچنین می توانید گزینه های کنفرانس ویدیویی را از طریق Skype یا FaceTime ارائه دهید، بنابراین مشتریان شما می توانند بدون اینکه واقعاً حضوری داشته باشند، آن احساس "چهره به چهره" را دریافت کنند.
|