درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42179صفحه نخست » چهارشنبه، 6 فروردین 1399 - 21:03
کودکان را از بمباران اخبار کرونایی دور نگه داریم
یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به خانواده ها توصیه کرد کودکان را در معرض اطلاعات فراوان فضای مجازی و رسانه ها درمورد بیماری کرونا قرار ندهیم و تا حد امکان آنان را از بمباران اطلاعاتی دور نگه داریم.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به خانواده ها توصیه کرد کودکان را در معرض اطلاعات فراوان فضای مجازی و رسانه ها درمورد بیماری کرونا قرار ندهیم و تا حد امکان آنان را از بمباران اطلاعاتی دور نگه داریم.
 
 به گزارش شارا، دکتر عطاالله پورعباسی افزود: اگر بزرگسالان اصرار به پیگیری اخبار و اطلاعات این بیماری را دارند و می خواهند روند ابتلا و مرگ و میر را دنبال کنند، کودکان را درگیر این اطلاعات نکنند و در مقابل آنان این موضوع را رصد کنند.
 
 وی با یادآوری اینکه تا حد امکان کودکان را از کسب اطلاعات زیاد در زمینه کرونا دور نگه داریم، تصریح کرد: در مقابل کودکان اخبار را بازگو نکنیم و اگر می خواهیم اخبار این موضوع را گوش بدهیم، پیش کودکان نباشد.
 
 دسترسی به اطلاعات فراوان زمینه ساز استرس کودکان
 این متخصص علوم اعصاب و رفتار شناسی ادامه داد: یکی از مهم ترین زمینه سازهای استرس و اضطراب در کودکان، اطلاعات فراوانی است که به آنان منتقل می شود.
 
 پورعباسی خاطرنشان کرد: کودکان هم مانند بزرگسالان دچار اضطراب می شوند. اما شکل بروز اضطراب در آنان متفاوت است، به طور مثال کودک ۴ تا ۵ ساله اضطراب خود را به شکل مشکل جسمانی نشان می دهد. به طور ناگهانی تب می کند یا حتی اضطراب خود را به شکل شب اداری نشان می دهد.
 
 وی ادامه داد: ترس و اضطراب به صورت کابوس های شبانه از دیگر مشکلاتی است که در کودکان می تواند بروز کند و در این دوره باید خیلی مراقب کودکان باشیم.
 
 این استاد دانشگاه یادآور شد: هرچند ابتلا جدی در رده سنی کودکان تاکنون گزارش نشده و براساس آمارهای منتشره هم ابتلای کودکان خفیف و گذرا است و از این بابت کودکان از کرونا آسیب جدی نمی بینند، اما آسیب های جانبی جدی برای کودکان مطرح است که از جمله ان آسیب های روحی و روانی براثر اطلاعات فراوان یا ابتلا و فوت والدین براثر بیماری کرونا است.
 
 متخصص علوم اعصاب و رفتار شناسی اعلام کرد: کودکان در معرض اطلاعات مختلفی در مورد بیماری قرار دارند که این موضوع می تواند به آنان آسیب بزند.
 
 آیا به کودکان هم باید آگهی در مورد کرونا بدهیم؟
 پورعباسی تاکید کرد: هرچند اطلاعات زیاد می تواند به کودکان آسیب برساند اما آنان تا باید از کرونا اطلاعاتی داشته باشند.
 
 وی ادامه داد: کودکان هم دانش لازم برای شناخت از بیماری را باید داشته باشند به عبارتی کودکان هم تا حدی باید در مورد بیماری آگاهی داشته باشند.
 
 وی افزود: نحوه دست شستن، دست نزدن به وسایل در بیرون منازل، نحو صحیح عطسه و سرفه کردن از جمله رفتارهای بهداشتی است که آنان باید فراگیرند و این موارد از کودکی باید در انسان نهادینه شود.
 
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افرود: اطلاعات به کودکان باید به اندازه فهم و درک آنان باشد.
 
 پورعباسی خاطرنشان کرد: کودکان برداشتی از ویروس و میکروب ندارند و علت بیماری را نمی توان برای آنان توضیح داد، اما با کارهای مناسب می توان آگاهی انان را افزایش داد و به رفتارسازی بهداشتی در آنها کمک کرد.
 
 وی، استراتژی تشویق را یکی از کارهای مهم برای نهادینه کردن اینگونه رفتارها در کودکان اعلام کرد و گفت: مثلا وقتی کودکی دستشرا به موقع شست امتیاز یا جایزه ای بگیرد تا این رفتارها در آنان نهادینه شود.
 
 منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد