شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اهمیت تصویر شرکت از دیدگاه روابط عمومی را نمی توان نادیده گرفت. در حالی که درست است که مشتری شما نیاز به ارائه محصولات / خدمات باکیفیت دارد که ارزش ریالی بالایی دارند، یک برند تجاری نیز برای رسیدن به موفقیت نیاز به دید مطلوب مخاطبان هدف دارد.
مصرف کنندگان امروزی فقط از مشاغلی که از نظر آنها قابل اعتماد و دوست داشتنی هستند خرید می کنند، اما توسعه این امر دشوار است. علاوه بر این، تغییر در درک یک شرکت به عنوان یک برند می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین مهم است که بدانید چگونه از ابتدا یک تصویر مثبت ایجاد کنید.
در اینجا چند نکته بخوانید:
نام تجاری را انسانی کنید
مصرف کنندگان دوست دارند احساس کنند که با مردم سر و کار دارند و نه یک شرکت بی چهره. این بدان معنی است که شما باید چند روش مختلفی برای انسانی سازی برند خود پیدا کنید که می تواند به برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود کمک کند.
این می تواند شامل موارد زیر باشد:
- قرار دادن پروفایل کارمندان در وب سایت شرکت؛
- مصاحبه های ویدئویی با چهره های اصلی؛
- داستان شرکت را به اشتراک بگذارید.
- هنگام برقراری ارتباط خود را معرفی کنید.
- میزبانی رویدادهای شرکت.
به موضوعات خط مقدم توجه کنید/ از ارزش های شرکت پشتیبانی کنید
در جامعه امروز، موضوعات بسیاری در خط مقدم وجود دارد که می تواند بر نحوه احساس و رفتار دیگران تأثیر بگذارد. این می تواند یک حرکت هوشمندانه برای یک تجارت باشد تا از جنبش هایی متناسب با ارزش شرکت پشتیبانی کند، اما به خاطر داشته باشید که یک تجارت هرگز نباید از هر چیزی که می تواند توهین آمیز یا تفرقه انداز باشد، حمایت کند.
چند نمونه از جنبش های اجتماعی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:
- ضد نژادپرستی
- برابری جنسیتی
- حفاظت از محیط زیست ...
یک فرهنگ سالم ایجاد کنید
ایجاد یک تصویر مثبت هنگام کار با کارکنان ناراضی سخت است، به خصوص در عصر رسانه های اجتماعی که عملیات تجاری بسیار شفاف تر است. ایجاد فرهنگ سالم، تصویر مثبتی از تجارت را به جهان خارج نشان می دهد و در عین حال فضای کار لذت بخش را نیز ایجاد می کند که همه می توانند از آن بهره مند شوند.
مهارتهای بازاریابی دیجیتال را تقویت کنید
در عصر اینترنت محور، یک برند باید به صورت آنلاین کاملاً قابل مشاهده باشد تا بتواند موفق شود. این امر نه تنها باعث ترافیک بیشتر و افزایش شانس فروش می شود، بلکه باعث افزایش شهرت یک برند نیز می گردد.
از رسانه های اجتماعی به درستی استفاده کنید
رسانه های اجتماعی بستری را برای مشاغل امروزی فراهم می کنند تا خودشان را به جهانیان معرفی کنند. این می تواند یک ابزار عالی برای بهبود تصویر شرکت باشد، اما در صورت استفاده نادرست نیز می تواند خطرناک باشد.
چند نکته زیر را مورد عنایت قرار دهید:
- ارسال مطالب آموزنده و جذاب؛
- تعامل با مخاطبان هدف خود؛
- استفاده از طنز غیر بحث برانگیز؛
- جلوگیری از اسپم؛
- تقویت ارزش شرکت.
این اطلاعات باید به یک تجارت کمک کند تا تصویر شرکت خود را بهبود بخشد که به نوبه خود باید منجر به موفقیت بیشتر شود. مصرف کنندگان فقط از شرکتی خرید می کنند که به نظر مثبت و قابل اعتماد تلقی می شود، بنابراین همیشه برداشتن گام هایی برای اطمینان از کمک به مشتریان خود برای ایجاد یک شهرت مثبت بسیار مهم است.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|