شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اگرچه روش های زیادی برای بدست آوردن نتایج مثبت هنگام انجام روابطعمومی وجود دارد، اما اصول اساسی وجود دارد که هر حرفه ای می تواند از آنها استفاده کند. در این یادداشت، برخی نکات مهم برای اعمال روابط عمومی موثر آورده شده است:
بر ایجاد روابط متمرکز شوید
اولین نکته برای روابط عمومی موثر، تمرکز بر ایجاد روابط است. روابط عمومی محور ارتباطات است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که با افراد مناسب ارتباط برقرار کرده اید.
تشویق آگاهی از برند
برای آگاهی از برند، شما اغلب باید درگیر تعدادی فعالیت شوید و داستان صحیحی را در رسانه ها مطرح کنید. این شکل دیگری از آگاهی از برند است زیرا نه تنها درک برند تجاری را بهبود می بخشد بلکه همزمان آگاهی را نیز افزایش می دهد.
پیشنهاد دیگر برای روابط عمومی مؤثر، دریافت هدایای مختلف شرکتهای بزرگ است. این موارد ممکن است به برخی از شرکای رسانه شما به عنوان روشی برای ابراز قدردانی استفاده شود. نکته خوب در مورد هدایای شرکت این است که آنها به اشکال مختلفی عرضه می شوند و می توانند در کارکردهای روزمره مفید باشند. اگر می خواهید هدیه ای متفاوت باشد، یک جادوی سفارشی را در نظر بگیرید.
از بهترین فناوری استفاده کنید
این روزها، بدون فن آوری، بعید به نظر می رسد که بتوانید به همان اندازه کارآمد عمل کنید. با این گفته، در مورد انواع فناوری هایی که می تواند به شما در انجام بهتر کار کمک کند، فکر کنید. یکی از ابزارهای فناوری روابط عمومی که باید در نظر بگیرید Boomerang است که به شما کمک می کند به موقع به ایمیل ها پاسخ دهید. با توجه به اینکه مدیریت زمان بسیار مهم است، می خواهید به دنبال ابزاری باشید که به شما در ماندن در مسیر کمک می کند.
ایجاد زمینه های داده محور، ایده دیگری است، بنابراین Qualtrics را برای این منظور در نظر بگیرید. کاری که این ابزار انجام می دهد، جریان و همچنین داده های دقیقی را که می تواند در اینفوگرافیک ها و سایر مطالب مرتبط شما به کار رود، فراهم می کند.
برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود باید خود را با ابزار و دانش درست تجهیز کنید.
|