درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 20:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 420صفحه نخست » سه شنبه، 5 اردیبهشت 1391 - 08:30
روابط عمومی مدرن
          مهندس قربانعلی تنگ شیر مدرس روابط عمومی و بازرس انجمن متخصصان روابط عمومی - اصلی ترین دغدغه روابط عمومی در بسیاری از سازمان ها، کمبود نیروی انسانی مسلط به انواع تکنولوژی مدرن است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- اصلی ترین دغدغه روابط عمومی مدرن در بسیاری از سازمان­ها، کمبود نیروی انسانی مسلط به انواع تکنولوژی مدرن در حوزه روابط عمومی است و توجه به نگرش آنها نسبت به اهداف و چارچوب­های روش­های مدرن و پذیرش استفاده از تکنولوژی در فرایندهای روابط عمومی است. امروزه مفاهیمی همچون سازمانهای 7 در 24، یعنی در دسترس بودن کارکنان در همه ساعات روز و هفته سخن می­گویند که بدون استفاده و التزام کارکنان اجرای آن ممکن نیست. رعایت استانداردهای فنی، متناسب با کارکردهای روابط عمومی و توجه به نیازهای خاص مخاطبان هر سازمان سه ویژگی عمده ای است که در ایجاد این سیستم­ها بایستی مد نظر متخصصان قرار گیرد.
 به عقیده بسیاری از آگاهان علوم ارتباطات، بحران بعدی روابط عمومی­ها، کارکنان آموزش ندیده برای شرایط جدید روابط عمومی مدرن است.
 بر اساس نتایج یک تحقیق منتشر شده، در نظرخواهی از 1600 مدیر اجرایی و ارتباطی شرکت­های بزرگ اروپایی که در آن 14 وسیله ارتباطی در ارتباطات بیرون سازمانی طی سال­های گذشته به ترتیب اهمیت رتبه بندی شده اند که به شرح زیر است:
 استفاده از روابط عمومی سنتی با 94 درصد رتبه اول، مطبوعات 88 درصد رتبه دوم و وب سایتها 73 درصد رتبه سوم را به دست آوردند سایر رسانه­ها به ترتیب عبارت بودند از سمینار برای مشتریان، پست مستقیم، بازاریابی مستقیم، آگهی در مطبوعات، ارتباط با مشتریان، تلویزیون، تابلو، پوستر، رادیو، آگهی در اینترنت و سایر ابزارهای ارتباطی که با 23 تا 61 درصد در ردیف های 4 تا 14 قرار گرفتند. نتیجه این بررسی نشان داد اینترنت جای روابط عمومی سنتی را خواهد گرفت. اهمیت رسانه­ها در آینده چنین خواهد بود. وب سایت­ها در ردیف اول، پست مستقیم در ردیف دوم و روابط عمومی سنتی در ردیف سوم. زیرا اینترنت وسیله ارتباطی مسلطی در برقراری روابط بین سازمان­ها و مطبوعات است. ضرورت آموزشی به کارکنان روابط عمومی در زمینه تجهیزات الکترونیک از ضروریات عصر حاضر روابط عمومی­هاست. زیرا یک کارشناس روابط عمومی باید کارشناسی با بینش و تفکر دیجیتالی و مسلط به مسائل ارتباطی و نو اندیش باشد زیرا وظیفه اصلی یک کارشناس و مدیر روابط عمومی خلق ایده و تصمیم سازی بر اساس نیاز مخاطب است.
 در روابط عمومی مدرن باید به چهار گام توجه جدی کرد:
 گام اول: باید دریافت که مشتریان چه کسانی هستند و هر یک از آنها چه نیازی متفاوت از دیگری دارد.
 گام دوم: اینترنت بهترین شیوه برای جلب مشتریان است.
 گام سوم: شناسایی نیازهای مشتریان.
 گام چهارم: ارتباط با مشتریان.
 در نتیجه باید برنامه­هایی را به منظور ارتباط با مشتریان طرح ریزی و استراتژی هایی را نیز بدین منظور طراحی کرد این مساله به بهبود شرایط اقتصادی، ایجاد وفاداری و ارتباط مناسب با مشتری در سال­های آتی منجر می شود. کمبود نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی و بودجه و اعتبار ناکافی برای ایجاد زیر ساخت­های اولیه از دیگر مشکلات روابط عمومی مدرن است.
 افزایش حجم اطلاعات مورد نیاز مردم، افزایش خدمات قابل ارایه به مردم، ویژگی­های جدید بازار، روند شکل گیری رسانه­های تعاملی از موارد مهم روابط عمومی مدرن می­باشد. فقدان نگرش مثبت و متخصص کافی در نزد مدیران یکی از مهم­ترین چالش­های پیش روی این عرصه است.
 بنابراین آموزش مهارت­ها و دانش بهره­گیری از فناوری­های جدید ارتباطی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی مدرن از الزامات اصلی به شمار می­آید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد