شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| زمان آن است که بازاریابان با تلاش های موثر روابطعمومی و برنامه های بازاریابی استراتژیک به بازار هدف خود دسترسی پیدا کنند. در اینجا نحوه تقویت روابط عمومی در یک تجارت آورده شده است:
شهرت، آبرو
یک برند تجاری به شدت تلاش می کند تا خریداران بالقوه را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را متقاعد کند که در آن سرمایه گذاری کنند. برای دسترسی به چنین هدف بزرگی، بازاریاب ها ابتدا باید نقاط قوت محصول خود را شناسایی کرده و بر مزیت آن نسبت به رقبا تأکید کنند. شرکت های نوپا که با بودجه کمتری کار می کنند می توانند از شبکه های شخصی به عنوان سفیر نام تجاری خود استفاده کنند.
شبکه سازی
شبکه سازی یکی از مهمترین ترفندهایی است که یک برند می تواند از آن برای ایجاد روابط عمومی خود استفاده کند. کارآفرینان غالباً با راه اندازی کسب و کار خود، با افراد و سازمانهایی که با آنها تعامل دارند، شبکه ایجاد می کنند. حتی کارگران، خانواده و دوستانشان می توانند جزئی از این شبکه باشند.
رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی نقش غیرقابل انکار بزرگی در بازاریابی دارند. زمان آن فرا رسیده است که کسب و کارها برای ترویج آنلاین خود به قدرت اینترنت تکیه کنند. کسب و کارها با نظارت بر ترافیک سایت خود، می توانند ببینند که چقدر به بازار هدف نزدیک شده اند. هرچه افراد بیشتر به وب سایت تان مراجعه کنند، توییت های تان را به اشتراک بگذارند، صفحات اینستاگرام و فیس بوک تان را دنبال کنند، احتمالاً برندتان توجه آنها را جلب کرده است.
بازاریابی رسانه های اجتماعی، کانال مناسب برای اطمینان از رسیدن برند به مخاطب هدف مناسب است. با این حال، هر چند که سیستم عامل های شبکه های اجتماعی می توانند به یک برند تجاری کمک کنند، اما کسب و کارها باید سعی کنند پست ها و توییت های شان را در راستای اهداف اصلی خود تولید و منتشر کنند. برندها باید اعتبار خود را برای حفظ مشتریان وفادار حفظ کنند.
|