![](http://www.shara.ir/media/image/1398/12/02/8803548-coronavirus-4817439_640-600x399.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیران اجرایی روابط عمومی که توسط Campaign نظر سنجی شده اند، بر نیاز به ارتباطات مرتب، شفاف و دقیق تاکید می کنند. پیام ها را ساده و حقیقی نگه دارید تا از ترس بی مورد بپرهیزید و فقط به اطلاعاتی مراجعه کنید که توسط دولت یا سازمان های سلامت منتشر می شوند.
آن ها همچنان می گویند:
مطلع و آماده اقدام باشید. مرتبا بر رسانه نظارت کنید و با ذینفعان داخلی و خارجی ارتباط داشته باشید تا از شرایط آگاهی یابید و برای اقدام سریع آماده شوید. بر اساس پیشنهادات سازمان سلامت عمومی، برنامه بحران مقدماتی تهیه کنید که در صورت شیوع بیماری به سازمان، آماده باشید.
بر ایمنی کارمندان تاکید کنید. ایمنی کارمندان را در اولویت قرار دهید. برقراری تماس های کاری از راه دور را در نظر بگیرید.
فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکتی را با مشارکت در نهضت های اجتماعی افزایش دهید.
با دروغ پراکنی و اخبار جعلی مبارزه کنید. آنتوان کلندریر، رئیس بخش اعتبار در شمال آسیا، در شرکت ادلمن به Campain گفت: "ما در دوره ای زندگی می کنیم که اطلاعات زیاد و اخبار جعلی وجود دارد. در چنین زمانی شرکت ها باید خود را منبع اطلاعاتی موثقی قرار دهند که کارمندان می توانند به آن رجوع کنند."
قبل از اینکه چیزی بگویید از حقایق مطلع شوید.
برای انتشار اطلاعات احساس فشار نکنید اشتهای رسانهها برای اطلاعات سیری ناپذیر است. به شکایت خبرنگاران مبنی بر عدم شفافیت در انتشار اطلاعاتی که بعداً از آن ها پشیمان خواهید شد توجه نکنید. بر پاسخ دادن و تصحیح اظهارات نادرست در توییتر و سایر کانالهای اجتماعی تمرکز کنید.
ارتباطات مهم است اما جایگزین آموزش نیست. برای مثال، مشاغل نیز باید در زمینه پیشگیری از ریسک، شامل شستشوی مکرر و کامل دست ها، آموزش هایی را ارائه دهند. این کار همچنین به جلوگیری از آنفولانزا نیز کمک می کند.
کلام آخر
کرونا مسئله ای است که هم مربوط به سلامت عمومی و هم مربوط به روابط عمومی می باشد. مشاغل و سازمان ها در طیف وسیعی از صنایع آسیب دیده از پیروی از توصیه های سازمان های بهداشت عمومی مانند مراکز کنترل بیماری، برای ارائه اطلاعات به موقع و دقیق و محافظت از کارمندان خود و تصمیم گیری های تجاری متفکرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری بهره می گیرند.
نویسنده:ویلیام کامکوویچ
مترجم: حنانه باقریان
منبع: www.business2community.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|