![](http://www.shara.ir/media/image/1398/11/24/6850880-%20از%20نردبان%20روابط%20عموم.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی یک حرفه همه جانبه است. به غیر از مدرک دانشگاهی، صنعت روابط عمومی نیاز به حرفه ای هایی دارد تا بتوانند با مهارت های مختلف و متغییر با زمان، خود را مسلح کنند.
با تشکر از تغییرات و پیشرفت های چشمگیر صنعت در سالهای اخیر، حرفه ای های روابطعمومی و روزنامه نگاران اکنون می توانند به وسایل مدرن و بسترهای جدید رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کنند تا از امکانات مختلف آن استفاده کنند.
در زیر مهارت های لازم برای متخصصان روابط عمومی وجود دارد:
ارتباطات
یک متخصص حرفه ای روابط عمومی باید با تمام وسایل ارتباطی آشنا باشد. دانستن مفاهیم اساسی ارتباطات شما را قادر می سازد تا راه ها و روش های تاثیرگذاری مانند پست های وبلاگ و متون خبری را به نمایندگی از مشتریان خود بیاموزید و بنویسید.
رسانه های اجتماعی
ظهور بسترهای رسانه های اجتماعی تأثیر زیادی بر صنعت روابط عمومی گذاشت. به همین ترتیب، متخصصان روابط عمومی باید خود را به بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی مجهز و مسلح کنند.
سیستم عامل های رسانه های اجتماعی همچنین به متخصصان روابط عمومی کمک می کنند تا بازخورد مشتری را دریافت و نسبت به کیفیت محصولات و خدمات خود پاسخگو باشد. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی می توانند در شناسایی تهدیدات بد کمک کنند و مانع آسیب به اعتبار مشتری شوند.
هر پلتفرم یک استراتژی منحصر به فرد برای دستیابی به مشتریان خود ارائه می دهد. از این رو درک بهترین مهارت های قابل استفاده برای هر یک از آنها ضروری است.
مدیریت زمان
اولا زمان برای کارشناسان روابط عمومی بسیار ارزشمند است. با رعایت نکات مدیریت زمان از تأخیر جلوگیری کنید. ثانیا همیشه ابتدا روی کارهای فوری و مهم و اولویت دار تمرکز کنید. در آخر، زمان خود را با استفاده از یک ابزار ردیابی قابل اعتماد پیگیری کنید.
پژوهش
فقط در صورت داشتن اطلاعات دقیق می توانید برنامه ریزی معنادار و هدفمندی داشته باشید. این بدان معنی است که شما همیشه باید عمیق تر حفاری کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع پیدا کنید.
مهارتهای تحقیق خود را از طریق شرکت در دوره های آموزشی تقویت کنید.
خلاقیت
روابط عمومی حرفه ای، فرصت های بسیاری را که نیاز به خلاقیت دارد به شما ارائه می دهد. به غیر از مهارت نوشتن، احتمالاً برای ارائه و تقویت خدمات خود باید به ایده ها و راهکارهای جدیدی دست پیدا کنید.
بنابراین چگونه می توانید خلاقیت خود را افزایش دهید؟ برای دیدار با افراد جدید، خواندن کتاب های بیشتر و آموختن از متخصصان موفق روابط عمومی کنجکاو باشید. همچنین، مراقب باشید و به همه نکات مثبت پیرامون خود توجه کنید. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و نظرات و نگرانی های آنها را درک کنید.
همانطور که مشاهده می کنید، هر یک از مهارتهای فوق ضروری است و بنابراین، برای بهبود و عملکرد بهتر باید همه آنها را ترکیب کنید.
توسط: برت کلوزون
ترجمه: حنانه باقریان
|