درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4170صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 28 تیر 1392 - 20:16
روابط عمومی و تبلیغات؛ دو پیام از
روابط عمومی به‌عنوان حوزه‌ای تخصصی در زمینه ارتباط با ذی‌نفعان در هر سازمان مطرح بوده و باید احاطه خوبی در زمینه شناخت ساختار پیام و مبانی آن داشته باشد.
  

شارا، آرش بابایان مدیر بازاریابی و روابط عمومی بیمه نوین- برقراری ارتباط هنری است که اکثر انسان‌ها خود را در آن موفق می‌دانند، اما آیا واقعیت اینچنین است؟ خیلی از افراد را می‌بینیم که در همه حالات از لحنی یکسان برخوردارند و به سختی می‌توان حس درونی شان را تشخیص داد. چقدر با افرادی ارتباط داشته‌اید که نمی‌دانستید او الان عصبانی است یا خوشحال یا در زمانی که با شما صحبت می‌کند در حالت امری و فرمایشی است یا خواهشی.
 روابط عمومی به‌عنوان حوزه‌ای تخصصی در زمینه ارتباط با ذی‌نفعان در هر سازمان مطرح بوده و می‌بایستی احاطه خوبی در زمینه شناخت ساختار پیام و خصوصاً مبانی آن داشته باشد. یکی از مواردی است که به نظر در حوزه‌های تخصصی روابط عمومی و تبلیغات در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده تفاوت بین ساختار پیام روابط عمومی و پیام تبلیغاتی است.
 سئوال از اینجا شروع می‌شود؛ شما بر اساس انتقال داده‌ها به مخاطب خود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ به نظر می‌رسد هدف روابط عمومی ایجاد یک رابطه به منظور همدلی با مخاطب، اطلاع‌رسانی و آگاهی به او و تشویقش به مشارکت در کاری و یا به دنبال اطلاع‌ از ذهنیت مخاطب در زمینه سازمان است.
 در صورتی‌که در پیام تبلیغاتی شما به دنبال القاء در مخاطب نسبت به تغییر یا انجام خواسته سازمان هستید. حال باید دید از چه روش‌هایی و چگونه می‌توان به اهداف فوق دست یافت. در زمینه پیام روابط عمومی ارتباط دوجانبه بین سازمان (شما) و مخاطب نقش اساسی را ایفا نموده که زمینه‌ساز ایجاد حس اعتماد در اوست. شما می‌خواهید که مخاطب حس کند نقشی تأثیرگذار در فرآیندهای شما را داراست و به راحتی می‌تواند حرف دلش را بزند و گوش شنوایی پیدا کرده که حرف‌های او را گوش دهد و با او همدلی کند. جهت دسترسی به این هدف پیام نقش خبری داشته و باید به دور از انگیزه ایجاد تغییر رفتار باشد. این روش یکی از مؤثرترین روش‌هایی است که بر اساس نوع رسانه به دست مخاطب می‌رسد.
 پیام روابط عمومی باید حس دموکراسی را در فرد به وجود آورده و آزادی عمل را در اختیار وی قرار دهد. تغییر رفتار یا ایجاد رفتار جدید مایه اصلی پیام تبلیغاتی بوده که برای به دست آوردن آن ایجاد انگیزش از طریق پیام که حس خوبی را با خود به همراه خواهد داشت تأثیر به سزایی روی مخاطب می‌گذارد، به طوری که پس از انجام آن در فرد احساس شور و شعف و آرامش ایجاد می‌گردد و فرد بی آن‌که به این نکته فکر کند که آیا واقعاً در عمل به آن خواسته، آزادی داشته است یا نه، نسبت به انجام آن اقدام نموده و احساس رضایت در خور می‌نماید. شاید به قول یکی از بزرگان حوزه بازاریابی در پیام تبلیغاتی و بازاریابی دموکراسی معنایی ندارد ولی باید کاری کنیم که فرد با اشتیاق از خواسته ما پیروی کند.
 شناخت این موضوع یکی از اساسی‌ترین موضوعات در زمینه روابط عمومی بوده که باید توجه کارشناسان را به آن جلب نمود. امید است در جلسات روابط عمومی‌ها در این خصوص بحث و تبادل نظر صورت پذیرفته و در مورد آن مطاله، تحقیق و پژوهش انجام پذیرد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد