درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:14   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41585صفحه نخست » شنبه، 12 بهمن 1398 - 17:05
هدیه
هدیه یا کادو، که به آن پیشکش یا تحفه نیز می‌گویند، چیزی است که آن را بدون انتظار دریافت چیزی دیگر به شخص دیگری تقدیم کنند. اگر چه ممکن است در مقابل هدیه دادن، چشمداشت هدیه‌ای متقابل داشت، اما هدیه چیزی است که آن را به رایگان می‌بخشند و نشانه لطف‌ می باشد.
  

مقدمه

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فرهنگ هدیه دادن یکی از زیبا‌ترین رسوم بین انسانهاست، همیشه هدیه دادن لبخند و شادی را برای هدیه گیرنده و حس هیجان انتخاب، خرید و احساس رضایت را در هدیه دهنده ایجاد می کنید. تا حالا به این فکر کرده‌اید که چطور میشه بهترین انتخاب هدیه را داشت؟ چطور باید بدونم بهترین هدیه‌ها کدامند؟ چطور باید سعی کنم با توجه به کارکتر طرف مقابل بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ چطور می‌توانم با بودجه موجود بهترین خرید را انجام دهیم؟

 

تعریف هدیه
هدیه یا کادو، که به آن پیشکش یا تحفه نیز می‌گویند، چیزی است که آن را بدون انتظار دریافت چیزی دیگر به شخص دیگری تقدیم کنند. اگر چه ممکن است در مقابل هدیه دادن، چشمداشت هدیه‌ای متقابل داشت، اما هدیه چیزی است که آن را به رایگان می‌بخشند و نشانه لطف‌ می باشد.

هدیه می‌تواند هر چیزی باشد که سبب خشنودی دیگری شود یا از غمش کاسته شود، به‌ویژه خدمتی چون بخشندگی یا مهربانی.


مناسبت‌ها
مردم سراسر جهان به مناسبت‌های گوناگون هدیه می‌دهند یا می‌گیرند، از جمله به مناسبت‌های:
اشتغال
بازنشستگی
تبلیغات
جشن‌ها
خانه نو
ره‌آورد سفر (سوغات)
عیدی
زادروز
روز عشق
روز مادر
روز پدر
زایمان
سال نو
سپاسگزاری
عروسی
فارغ‌التحصیلی
قبولی در امتحانات
مجلس ترحیم
مراسم دینی
نامزدی
همکاری
یادبود
دوستی

آداب هدیه دادن
هدیه دادن و گرفتن از دیرباز مورد توجه بشریت بوده و به اندازه قدمت انسان، سابقه دارد. در حقیقت هزاران سال است که مردم با به راه انداختن مراسم و جشن های مختلف به یکدیگر هدیه می دهند.

بنا بر تحقیقات انجام شده هدیه، بخش مهمی از روابط و تعاملات جوامع انسانی را در بر می گیرد و تعریف مشخصی از این روابط ایجاد می کند. هدیه، پیوند بین اعضا​ی خانواده و دوستان حتی طرف های کاری و تجاری را محکم می کند. مردم وقتی به یکدیگر هدیه می دهند، اول از همه نشان می دهند که برای یکدیگر ارزش قائل هستند و به یکدیگر اهمیت می دهند. همچنین موجب می شود که به یکدیگر بیشتر فکر کنند و توجه نشان دهند. اگرچه مفهوم هدیه در فرهنگ های مختلف گاهی متفاوت است، اما در اصل نشان دهنده توجهی است که افراد به یکدیگر ابراز می کنند.

هدیه دادن و گرفتن، واضح ترین روشی است که فرد می تواند علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهد و حتی برعکس، ممکن است فردی بخواهد با کمترین صدمه به طرف مقابل رابطه شان را پایان دهد. او می تواند این کار را با هدیه دادن انجام دهد. افرادی که به مقوله هدیه توجهی ندارند، معمولا این علائم و اشارات اجتماعی را بسادگی از دست می دهند.

بنا بر گفته روان شناسان هدیه دادن و گرفتن می تواند برای افراد بسیار مهم باشد و موجب سلامت روح و در نهایت جسم دو طرف شود. در حقیقت این عمل افراد را در شرایط برد ـ برد قرار می دهد و احساسات خوب و بسیار خوشایندی در هر دو طرف ایجاد می کند و موجب صمیمیت و در نتیجه احساس امنیت بیشتر می شود. در حقیقت هدیه دادن و گرفتن باعث ترشح هورمون «سروتونین» می شود که در مغز افراد تنظیم کننده حالات روحی شان است.

از طرفی تحقیقات نشان داده است که هدیه دادن به مراتب بیش از هدیه گرفتن شادی می آورد و وقتی این عمل به عادتی در زندگی تبدیل شود، مسلما می تواند جلوی افسردگی را بگیرد. زیرا فرد هدیه دهنده از این که توانسته دیگری را شاد کند، احساس باارزش بودن می کند. در واقع هدیه دادن را می توان در زمره کارهای نوعدوستانه قرار داد. بویژه زمانی که این کار بدون چشمداشت و توقع تلافی انجام شود، بسیار فرحبخش است.

هدیه خوب
هدیه دادن به نظر ساده و بی دغدغه می آید، اما باید گفت کاری بسیار سخت و پیچیده است و اول از همه باید آداب آن را بخوبی بدانید. هدیه خریدن از این نظر سخت است که معمولا نمی دانیم طرف هدیه گیرنده به چه چیزی علاقه مند است. درواقع نمی توانیم براحتی وارد مغز او شده و از دریچه چشم های او دنیا را ببینیم و بفهمیم که او واقعا چه می خواهد. حتی گاهی اوقات این ناتوانی به تهیه هدایایی منجر می شود که از نظر گیرنده ارزشی ندارند.

از طرفی رسم و رسوم های مختلف در فرهنگ های گوناگون هدیه دادن را بسیار سخت تر می کند. معمولا در جوامعی که از تنوع فرهنگی برخوردارند، هنگام تهیه هدیه باید بسیار مراقب بود تا هدیه ای​مناسب تهیه شود. درواقع باید از سنت های یکدیگر که گاه از شهری با شهر دیگر متفاوت است باخبر بود. در هر حال دادن هدیه خوب و عالی چیزی است که فرد هدیه دهنده به آن بسیار توجه دارد. در زیر به برخی از ویژگی های یک هدیه خوب اشاره شده است:

هدیه بی منظور
پیش از هر چیز باید گفت یک هدیه خوب و باارزش هدیه ای است که بدون منظور و بدون توقع جبران داده شود. زیرا اگر توقع جبران به میان آید، اولا فرد گیرنده هدیه را در شرایط خاصی قرار می دهید و او احساس می کند که مجبور است برایتان هدیه بخرد و در ثانی به او می فهمانید که هدیه تان صمیمانه و از ته قلب نبوده است.

هدیه گرانقیمت
اگر هدیه تان باعث شود که دریافت کننده احساس فقیر بودن کند، هدیه ای واقعی نیست، بلکه با این کار به او می فهمانید که شما قدرت خرید بسیار بالایی دارید و می خواهید این موضوع را به رخ او بکشید. از آنجا که مردم به محض دریافت هدیه خواه ناخواه به فکر جبران آن می افتند، خریدن هدایای گرانقیمت دریافت کننده هدیه را به دردسر می اندازد و آن هدیه را به تلخ ترین خاطره زندگی اش تبدیل می کند. بنابراین مراقب باشید هدیه ای تهیه کنید که طرف مقابل را به زحمت نیندازید.

هدیه خاص
گاهی اوقات برخی افراد صرفا برای رفع تکلیف هدیه می خرند و در این گونه مواقع جوراب، کمربند و از این قبیل کالاها را مناسب می دانند. اگرچه این اجناس نیز بسیار ضروری است، اما با دادن این نوع هدایا نمی توانید به دریافت کننده این احساس را بدهید که برایتان مهم هستند و آنها احساس خاص بودن نمی کنند. اگر می خواهید چنین حسی به او بدهید بهتر است برایش چیزی بخرید که بسیار شادترش کند. گاهی خریدن یک کتاب که به آن علاقه داشته است می تواند یک هدیه خاص برای او محسوب شود.

پول به عنوان هدیه
برخی به جای خریدن هدیه، پول می دهند. دادن پول این مفهوم را می رساند که فرد گیرنده هدیه آنقدر ارزش و اهمیت نداشته است که به خودمان زحمت فکر کردن درباره هدیه یا بازار رفتن بدهیم و این موضوع را به سادگی با دادن پول به او می فهمانیم. بنابراین اگر می خواهید به گیرنده هدیه بگویید برایتان مهم است هرگز پول هدیه ندهید.

هرگز نمی توان ارزش هدایا را با پول سنجید. دادن هدیه یعنی نشان دادن علاقه فرد به طرف مقابل. بنابراین می توانید کاری غیر از خریدن جنس و کالا انجام دهید. مثلا می توانید غذای مورد علاقه او را آماده کرده و او را به صرف غذا در زمانی مناسب دعوت کنید. در حقیقت با این کار به او نشان می دهید که چقدر برایتان مهم است.

تفکر پشت هدیه
خود هدیه چندان مهم نیست، بلکه تفکر پشت آن از اهمیت برخوردار است. بنابراین در مورد هدیه ای که می خرید به دقت فکر کنید. به طور کلی به کسی که می شناسید هدیه ای بدهید که دوست دارد. معمولا در صحبت هایتان می توانید متوجه شوید که او چه چیزی دوست دارد. اگر هم کاملا نمی دانید طرف مقابل چه چیزی دوست دارد، هدیه ای بگیرید که احتمال می دهید برایش کاربردی باشد.

همیشه خریدن اجناس و کالا نمی تواند خاطره انگیز باشد، ولی می توانید مثلا برای او بلیت یک کنسرت یا یک کلاس تفریحی و ورزشی که دوست دارد، تهیه کنید. به این وسیله می توانید خاطره ای شیرین در ذهن او به جا بگذارید.

اگر فردی که برایش هدیه می خرید وقت بسیار کمی دارد، بنابراین برایش هدیه پردردسر نخرید. مثلا خریدن یک پازل ۵ هزار قطعه ای می تواند بدترین هدیه عمرش باشد، اما خریدن کتاب های صوتی که هنگام انجام دادن کارهایش بتواند به آن گوش کند، گزینه مناسبی است.

هیچ چیز جالب تر از این نیست که هدیه تان را کادو پیچ دریافت کنید. حتی اگر بلیت رفتن به یک مکان تفریحی است آن را در یک برگه کادو بپیچید یا در پاکت مخصوص هدیه قرار دهید تا هدیه گیرنده از باز کردن کادو لذت ببرد. در ضمن مهم است برای چه کسی چه کاغذ کادویی انتخاب می کنید، مثلا کاغذ کادو با طرح پروانه برای کسی که به طبیعت علاقه دارد، بسیار مناسب است.

نوشته های زیبا
همیشه روی کاغذ کادوی هدیه تان سخنی زیبا بنویسید. البته تا آنجا که می توانید از نوشتن جملات کلیشه ای اجتناب کنید. گاهی می توانید خاطرات زیبایتان را که با هم داشتید در جمله ای زیبا بیان کنید و به پاس آن روزها هدیه تان را پیشکش نمایید، اما اگر هم نمی دانید چه بنویسید یک جستجوی ساده در اینترنت می تواند جملات بی شمار زیبایی در این خصوص در اختیارتان قرار دهد.

گاهی اوقات دادن هدیه ای که نشان دهد دوست دارید با فرد گیرنده هدیه ارتباط محکم تری برقرار کنید، می تواند بهترین هدیه باشد. مثلا خرید بلیت دونفره سینما و هر مکان تفریحی دیگر.

زمان و توجه
البته هدیه نباید حتما پولی باشد. شما اگر کسی را دوست دارید و می خواهید به او نشان دهید که برایتان مهم است می توانید با اختصاص دادن بخشی از وقت تان و گوش کردن به صحبت های او و همدردی نشان دادن به او بگویید که چقدر برایتان ارزش دارد. به این وسیله او می تواند باارزش ترین هدیه را که توجه خالصانه شماست، دریافت کند.

 

نکته هایی برای کادو کردن

روش انتخاب هدیه
مبلغی که برای خرید هدیه در نظر دارید بسیار تعیین کننده است.


اما ابتدا لازم می دانیم به شما یادآور شویم که نفس هدیه دادن باعث ایجاد حس خوب در هدیه گیرنده و شما می شود نه مبلغ آن، پس مهمتر از قیمت هدیه، این است که این هدیه چقدر متناسب و با فکر و برنامه ریزی تهیه شده است.


مهم این است که چقدر بسته بندی مرتب و زیبایی دارد، نه اینکه در بَگِ دسته دار فروشگاه (پاکت دسته دار) هدیه داده شود که نشان از سَرسَری گرفتن انتخاب هدیه و وقت نگذاشتن برای خرید هدیه است.


آداب هدیه دادن و مکان هدیه دادن بسیار مهمتر از مبلغ هدیه است، داشتن یک متن همراه هدیه می تواند ارزش بسیار بالایی داشته باشد. که به آن هم نیز می پردازیم.

هدیه شما می تواند یک شاخه گل رز قرمز برای مناسبت سالگرد ازدواج باشد که، در مکانی مناسب به دور از هیاهو و استرس با یک کارت تبریک و متن عاشقانه و با گفتن کلماتی عاشقانه تاثیرگذاری بسیار بالایی ایجاد کنید.


یا یک خرید ساعت گران قیمت که در خودرو شما، درون پاکت معمولی همان فروشگاه هدیه داده می شود!


انتخاب با شماست.

 

همیشه هدیه های گران قیمت بهترین نیستند!
البته اگر شما می خواهید هدیه ای گران قیمت با هزینه ای متناسب با بودجه خود داشته باشید هم، هیچ عیبی ندارد. اگر ثروتمند هستید چرا که نه؟

اما اگر مثل من کارمند یک شرکت هستید، قطعا برنامه ریزی مطابق با بودجه‌ای که برای هدیه دادن در نظر گرفته اید بسیار مهم می شود.


مناسبت هدیه بسیار مهم است
شما برای چه مناسبتی قصد خرید هدیه دارید؟ این یک هدیه تولد است؟ یا یک هدیه سالگرد ازدواج؟ هدیه ای برای خانه جدید؟ روش انتخاب هدیه برای هر یک از این مناسبت‌ها با هم تفاوت‌هایی دارد؛


برای هدیه تولد نوزاد پیشنهاد می شود، هدیه مرتبط با کودک یا لوازم نگهداری و مصرفی کودک باشد.


برای هدیه خانه جدید پیشنهاد می شود متوجه شوید به چه وسیله ای در خانه‌ی جدید نیاز دارند،ممکن است متوجه شوید که یک تابلو به رنگ سبز نیاز دارند،


اگر به بودجه شما نزدیک است معطل نکنید. با کمی زرنگی می تواند در مکالمه تلفنی سِت رنگی خانه جدیدشان را متوجه شوید و انتخاب را برای خود ساده تر کنید.

برای هدیه سالگرد ازدواج پیشنهاد می شود دسته گل یا باکس گل هدیه دهید.


برای هدیه روز مادر یا پدر وسایلی که می دانید همیشه به آن نیاز داشته‌اند و برای خود تهیه نکرده‌اند را انتخاب کنید.
و …

 

به علاقه مندی های و تیپ شخصیتی طرف مقابل دقت کنید
برای انتخاب یک هدیه عالی باید انتخاب شما با توجه به روحیات، علاقه مندی‌ها و شخصیت فرد هدیه گیرنده باشد. مثل اینکه طرف مقابل یک موزیسین سبک راک است یا مدیرعامل یک شرکت بین‌المللی، لباس‌های رسمی می پوشد یا لباس های کژوال و هیپی! عاشق ورزش های پر آدرنالین … است یا کتاب خواندن، پس با توجه شخصیت فرد هدیه گیرنده به هدیه های مناسب فکر کنید.


رنگ مورد علاقه هدیه گیرنده چیست؟
دانستن رنگ مورد علاقه هدیه گیرنده انتخاب را برای شما راحت‌تر می کند، مخصوصا اگر قصد خرید پوشاک دارید. اگر رنگ مورد علاقه طرف مقابل را نمی دانید به این نکته توجه کنید که هر دختری رنگ صورتی دوست ندارد و هر پسری رنگ آبی و این تفکر غلط را در خرید خود دخیل نکنید. ضمن اینکه اگر طرف مقابل شما همسر و یا نامزدتان است و رنگ مورد علاقه او را نمی دانید بهتر است کمی در در این رایطه تجدید نظر کنید. مسلم است که باید رنگ مورد علاقه او را بدانید!


باید از قبل به فکر انتخاب هدیه باشید
اگر قصد انتخاب هدیه دوست داشتنی را دارید شما در روز هدیه دادن نمی توانید بهترین هدیه ممکن را با بودجه خود تهیه کنید، باید زود‌تر اقدام کنید تا فرصت کافی برای انتخاب، بررسی و خرید هدیه را داشته باشید.

 

 خرید هدیه مناسب با توجه به سن هدیه گیرنده
یکی از مهمترین موارد که باید در روش خرید هدیه در نظر بگیرید، پارامتر سن هدیه گیرنده می باشد قبل از خرید هر کادویی شما باید بر اساس سن افراد باید دسته های خرید هدیه را در ذهنتان درست انتخاب کنید.

مثال: به نظر نمی رسد هدیه دادن یک بلیط پرواز با پاراگلایدر مادر من را خوشحال کند!


یا مثلا خرید یک کتاب خارج از رده سنی کودکان بتواند برادر کوچکتر شما را به وجد بیاورد، شاید یک رستوران آرام و کلاسیک مکان بهتری برای دعوت پدر بزرگتان برای هدیه دادن باشد.


شاید این مکان برای یه قرار دوستانه بسیار مناسب باشد، اما قطعا پدربزرگ شما به یک فضایی با آرامش بیشتر نیاز دارد.


به انتخاب‌ها و سن هدیه گیرنده خوب فکر کنید.

پیشنهادیی برای خرید هدیه
روش انتخاب هدیه های انگیزشی

برخی از هدیه ها تنها یک هدیه برای یک روز نیستند و می تواند شروع مسیر جدیدی برای زندگی هدیه گیرنده باشند. برخی هدیه ها تاثیرات کمتر و برخی تاثیرات بسیار بزرگی در زندگی هدیه گیرنده می گذارند.

شاید هدیه دادن کارت ثبت نام دوره آموزش شنای حرفه ای برای یک نوجوان، جرقه ای برای گرفتن طلای المپیک باشد. پس قدرت خرید اینگونه هدیه ها را فراموش نکنید. راکت تنیس، کفش کوه نوردی و … از این دسته هدایا هستند.

ممکن است یک هدیه دادن یک کوله پشتی بک پکینگ (کوله مناسب برای سفر) و یک کتاب سفر، از فرد مقابل یک جهانگرد بسازد!


اگر فیلم “اثر پروانه ای” را دیده باشد راحت‌تر متوجه می شوید که یک حرکت کوچک شما می تواند تاثیرات بزرگی را در آینده داشته باشد.

هدیه های انگیزشی متناسب با سن انتخاب کنید
یک بازی فکری یا اسباب بازی آموزنده می تواند برای یک نوجوان یا کودک را از این دسته هدایا دانست.


هدیه دادن یک کتاب می تواند تاثیر‌گذار باشد.


یک ساز موسیقی برای فردی که سالها علاقه با یک ساز داشته اما فرصت خرید و یادگیری آن را نداشته می تواند در هر سنی مسیر جدیدی را پیش روی آن فرد قرار دهید.

ثبت نام در کلاسی که همیشه آرزویش را داشته، مثلا اگر همسرتان عاشق چیدمان کردن منزلتان است و حتی گاها دوستانش از او می خواهد که در دیزاین کردن خانه کمک شان کنید و اطرافیانش معتقد هستند که با سلیقه خانه را چیدمان می کند، ثبت نام در یک کلاس طراحی دکوراسیون داخلی می تواند مسیر زندگی همسرتان را تغییر دهد.

خرید یک لپ تاپ به همراه کلاس ICDL برای نوجوان می تواند او را با دنیای دیگری آشنا کند، شاید در آینده با یک برنامه نویس حرفه‌ای روبرو شوید.

پس لوازم ورزشی یا ثبت نام کلاس های ورزشی، کتاب، اسباب بازی های فکری، کلاس هایی که در آنها استعداد دارند یا فکر می کنید استعداد دارند، هدیه دادن ساز موسیقی و …. از جمله هدیه های پیشنهادی من به شما می باشد. مثلا برای هدیه به خانم‌ها کلاس آموزش گل آرایی می تواند بسیار جذاب باشد.


چرا باید هدیه‌ها را کادو کنیم؟
به نظر شما چرا برند‌های شکلات سازی بسته‌هایی به عنوان دسته شکلات های کادویی تولید می‌کنند؟ چرا شکلات فَله را کسی در کیسه پلاستیکی به شما هدیه نمی دهد؟! علت آن تاثیر بسیار زیادی که بسته‌بندی در زیبایی محصولات می گذارید.

بسته بندی هدیه نشان می دهد که شما چقدر برای این هدیه وقت صرف کرده‌اید و چقدر برای تان اهمیت داشته است. پس به جزئیات کادو کردن اهمیت دهید. در این قسمت سعی می کنیم آموزش کادو کردن را کمی باز کنیم اما برای مدلهای مختلف آن می توانید به سرچ گوگل مراجعه کنید.

 

روش کادو کردن بسیار سلیقه‌ای هست و روش‌های مختلفی دارد، اما ما سعی داریم به شما آموزش کادو کردن به روش‌های خلاقانه را نشان دهیم، یک از ساده‌ترین روش کادو کردن، استفاده از کاغذ کادو که در طرح ها و رنگ های مختلف است که در کتاب فروشی‌ها موجود می باشد.


تهیه باکس (جعبه کادو)
تهیه باکس هدیه برای قراردادن هدیه‌هایی با سایز کوچک مناسب است، برخی هدیه ها آنقدر بزرگ است که شاید تهیه باکس در آن سایز در همه جای تهران کار ساده‌ای نباشد، در بازار بزرگ تهران راسته ای به نام جعبه کادویی فروش‌ها وجود دارد که انواع باکس در سایز‌ها و رنگ‌های طرح‌های مختلف را می توانید تهیه کنید. اما اگر آنجا هم نتوانستید باکس مورد نظر را تهیه کنید، می‌توانید برای این محصولات سفارش ساختن باکس بدهید، افرادی هستند که به سفارش شما، ظرف یک الی دو روز یک باکس دست ساز زیبا برای شما می سازند. برای پیدا کردن این افراد در اینستاگرام کمی جستجو کنید.

یا می توانید هدیه‌های بزرگ را با کاغذ کادو، کادو کنید. می توانید از پوشال‌های رنگی برای پر کردن فضای خالی در جعبه استفاده کنید ضمن اینکه پر کردن فضای خالی باعث پرتاب شدن هدیه شما در جعبه به این طرف و آن طرف نمی شود.


ربان زدن به کادو
پس از اینکه انتخاب هدیه مناسب را انجام دادید ربان زدن به هدیه می‌تواند کادوی شما را با یک پاپیون زیباتر کند، کمی از سایت پینترنست ایده بگیرد، چسباندن دکمه های بامزه در سایز‌های مختلف می تواند حس حال خوبی به کادوی شما بدهد.


استفاده از ریسه‌های کنفی و یا چند شاخه گل تازه یا برگ‌های سبز و یا یک نقاشی زیبا و یا…. می تواند کادوی شما را خلاقانه‌تر و هیجان انگیزتر کند.

دقت کنید در هنگام کادو کردن هدیه برچسب قیمت های کالاها را جدا کرده باشید!


من به شخصیه دوست دارم به هدیه‌هایم عطر بزنم تا وقتی هدیه گیرنده هدیه را باز می کند، با رایحه دلنشین عطر حس بهتری پیدا کند، اما مطمئن باشید هدیه گیرنده آلرژی به عطر نداشته باشد!


کارت تبریک برای هدیه خود انتخاب کنید
کارت تبریک‌های دست‌ساز هنرمندان ایرانی این روز‌ها در اینستاگرام قابل خرید است، کارت تبریک‌های وارداتی هم، که از دیرباز در هر لوازم تحریر فروشی یافت می شود.


اما خلاقانه تر از هر دوی اینها این است که یک کارت تبریک اختصاصی برای خودتان در فوتوشاپ طراحی کنید و بر روی کاغذ‌های ضخیم کارت پستالی چاپ کنید.


می توانید کارت تبریک را در پاکتی گذاشته و برای زیبا‌تر شدن با پارفین و یک طرح برجسته زیبا، مهر و موم کنید.


متن کارت تبریک خود را خلاقانه و تاثیرگذار بنویسید
بهتر است روی کارت تبریک متنی متناسب با مناسبت هدیه بنویسید، کمی خلاقیت به خرج دهید و از ذهن خودتان بنوسید، می توانید برای نوشتن متن کارت تبریک از این متن های کارت تبریک نیز کمک و ایده بگیرید.


می توانید بر روی قسمتی از کارت تبریک یک عکس خاطره انگیر که شاید طرف مقابل سال‌ها آن عکس را ندیده و در ذهنش به یاد ندارد،چاپ کنید. قطعا با دیدن این عکس سورپرایز خواهد شد.


چاپ عکس برای هدیه دادن برای افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند و مدت زیادی از عزیزان شان در ایران دور بوده اند و قصد ارسال هدیه به ایران را دارند می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اگر خط خوبی ندارید می توانید متن کارت تبریک را پرینتر روی کارت تبریک چاپ کنید.

هدیه های کوچک همراه هدیه
بعد از انتخاب هدیه و بسته بندی و ربان زدن و کارت تبریک می توانید هدیه‌های کوچک دیگری برای بیشتر کردن سورپرایز و تاثیرگذارتر کردن هدیه استفاده کنید، هدیه‌هایی در کنار هدیه اصلی، مثل یک جعبه شکلات، عروسک هایی از جنس بازیافت شونده و دوستدار محیط زیست، اکسسوری‌های کوچک و یا هزار هدیه کوچک دیگر. می توانید یک باکس پر از گلهای تازه در کنار هدیه اصلی قرار دهید.


چه کسی ممکن است با دیدن گل‌ها لبخند نزد؟! می توانید در کنار هدیه خود یک دسته گل زیبا قرار دهید. گلها تضمینی بر اهمیت داشتن آن مناسبت، برای شما می باشند.

منابع

- باشگاه خبرنگاران

- https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87
-  ویکی‌پدیای انگلیسی، دسترسی سوم مارس ۲۰۱۱

-  https://www.golsetan.com/blog/ways-find-gift/

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد