شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در زیر فهرستی از 5 نکته روابط عمومی را می بینید که به شما کمک می کنند به اهداف روابط عمومی و ارتباطات خود در سال جدیذخود برسید:
1. استراتژی های روابط عمومی و ارتباطات خود را بازبینی کنید.
آغاز دهه ای جدید، زمانی مناسب برای شروعی تازه است. اگر می خواهید فقط یکی از این 8 نکته را عملی کنید بهترین گزینه همین است که استراتژی های خود را مرور کنید.
• استراتژی روابط عمومی خود را بازبینی کنید- مطمئن شوید که حقیقتا استراتژی دارید و نه فقط مجموعه ای از فنون.
• شهرت برخط خود را بازبینی کنید- یکی از بخش های بازبینی استراتژی ارتباطات شما باید این باشد که بازرسی جامع انجام بدهید تا مطمئن شوید تمام جوانب مدیریت شهرت آنلاین شما به طور موثر عمل می کند.
2. برنامه ارتباطات بحران خود را بازبینی کنید.
یک برنامه ارتباطات بحران خوب باید مرتبا بازبینی و تصحیح شود. یک برنامه ارتباطات بحران خوب باید مرتبا آزمایش و تکرار شود. اگر برنامه ارتباطات بحران شما در سال گذشته بازبینی و تصحیح نشده یا به بوته آزمایش گذارده نشده است، وقتش رسیده این کار را انجام دهید.
• برنامه ارتباطات بحران خود را بازبینی کنید- به رسانه اجتماعی و دیجیتالی، اخبار جعلی، پیام ها، محتوا، سخنگویان، اضطراب تیمی و انعطاف پذیری و استفاده از حقایق توجه ویژه نشان دهید چرا که این ها زمینه هایی هستند که بیشتر از سایرین به تغییر نیازمندند.
3. برنامه محتوا خود را بازبینی کنید.
یکی از حیطه های رشد دهه اخیر، بازایابی محتوا بوده است. در واقع برای بیشتر کارآموزان روابط عمومی این امر موضوع تازه ای نبود. در حقیقت این کاری است که همیشه انجام داده ایم. تنها تفاوت این است که امروزه این امر، دیجیتال شده است. اخبار، مطالعه موردی، گزارش ها، چگونگی ها، سوالات متداول، داستان های کاربران و غیره محتوای سنتی روابط عمومی هستند.
سال جدید باید بیشتر به نوع محتوا و کانال ها و رسانه ای که استفاده می کنید فکر کنید.
4. شناسایی و استفاده بهینه از تکنولوژهای روابط عمومی
ابزارهای جدید، تکنولوژی ها و فرآیندها را شناسایی کنید: ببینید چطور می توانید عملکرد تیم تا در زمینه استفاده موثر از روابط عمومی و ارتباطات برای رسیدن به اهداف تجارت را بهبود بخشید.
5. اصول اخلاقی روابط عمومی خود را بررسی کنید.
پایان دهه گذشته برای اخلاق در روابط عمومی و ارتباطات تاریک بود. برکزیت، انتخاب دونالد ترامپ و پیروزی بوریس جانسون در انتخابات عمومی انگلیس همگی توهین به اخلاقیات بود و دروغ در آن ها راه رسیدن به موفقیت. دروغ بخشی از گفتمان ها در تبلیغات رسانه ای و مصاحبه ها بود.
|