درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 12:18   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41467صفحه نخست » ادامه مطلب یکجمعه، 4 تیر 1400 - 20:13
ده مهارت کلیدی لازم در سال 2021
یکی از جنبه‌های مورد نیاز جهت کسب موفقیت در تمامی حوزه‌های کاری به خصوص حوزه علم‌داده، توجه به مهارت‌های نرم یا Soft Skills است. در زیر 10 مهارت کلیدی مورد نیاز تا سال 2021 معرفی گردیده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از جنبه‌های مورد نیاز جهت کسب موفقیت در تمامی حوزه‌های کاری به خصوص حوزه علم‌داده، توجه به مهارت‌های نرم یا Soft Skills است. در زیر 10 مهارت کلیدی مورد نیاز تا سال 2020 معرفی گردیده است.
 
 1- مهارت حل مسئله
 2- تفکر انتقادی
 3- خلاقیت
 4- توانایی مدیریت افراد
 5- روحیه همکاری و کار تیمی
 6- هوش هیجانی
 7- مهارت قضاوت و تصمیم‌گیری
 8- تفکر سرویس‌گرا
 9-فنون مذاکره
 10- هوش شناختی
 

 

1.Complex Problem Solving
مهارت حل مساله
که در زندگی روزمره بسته به نوع مساله (ساده یا پیچیده) نیاز است. گرچه طراحی و ساختارگرایی به روند حل مساله کمک می‌کند اما تصمیم‌گیری به موقع در موقعیت، موفقیت را بیشتر خواهد کرد که شامل؛ شناسایی مساله، ساختن تصویری واقعی از آن، پیدا کردن راه حل مناسب، تصمیم‌گیری، پیاده‌سازی و مانیتور کردن فیدبک‌ها می‌شود.

2. Critical Thinking
تفکر انتقادی
این مفهوم از 2500 سال پیش مطرح شده. فرد با این نوع مهارت توانایی این را خواهد داشت که ارتباط منطقی بین ایده‌ها را بفهمد و قدرت تشخیص و ارزیابی را داشته باشد. همچنین ارتباط و اهمیت ایده‌ها را درک کرده و خود قدرت بیان عقاید و نظرات خود را داشته باشد. این مهارت باعث پیشرفت مهارت‌های زبانی، خلاقیت و... در فرد می‌شود.

3.Creativity & Innovation
خلاقیت و نوآوری
که احتمالا همه دوستان با آن آشنا باشند.


خلاقیت و نوآوری در واقع تبدیل یک ایده یا تصویر جدید به یک واقعیت است. توانایی دید و درک جهان به روشی جدید برای پیدا کردن الگوهای مخفی و نادیده شده. البته خلاقیت و نوآوری دو روند دارد. تفکر و تولید.


اگر ایده یا تفکر جدید داشته باشید ولی نتوانید آن را عملی کنید می‌توان گفت خلاقیتی ندارید.

4.People Management
مدیریت افراد
که اشاره به نقش‌پذیری به‌عنوان یک رویه در تربیت افراد یا انگیزه‌مند کردن آنها برای بهبود و اجرای بهتر است که سخت‌ترین و مهم‌ترین نقش در بحث های مدیریتی است.

5. Coordinating with Others
مهارت هماهنگ شدن با دیگران
این مهارت شامل توانایی سازماندهی کار خود و لینک آن با دیگران است و توجه به فعالیت‌های مختلف به‌طور همزمان دارد. البته با اولویت‌بندی و تفویض اولویت در صورت لزوم.

6. Emotional Intelligence
هوش هیجانی
این مهارت اشاره به توانایی فرد برای کنترل احساسات و استفاده از آن برای بالا بردن قدرت تفکر است.


افراد با هوش هیجانی بالا در تشکیل و حفظ روابط بین‌فردی و گروهی بهتر عمل می‌کنند.

7. Judgment & Decision Making
مهارت تصمیم‌گیری و قضاوت
در این مهارت فرد برای حل مشکلات از بین چند گزینه امکان‌پذیر، یک گزینه را انتخاب می‌کند. مساله‌ای که واضح و مشخص است ریسک‌پذیری و قبول آن از طرف فرد است.


این مهارت یک جزء کلیدی از مهارت‌های مدیریت محسوب می‌شود.

8. Servic- Orientation Management
مدیریت سرویس‌گرا
که به توانایی و تمایل به پیش‌بینی، تشخیص و رفع نیاز دیگران گفته می‌شود. افراد دارای این مهارت در فراهم آوردن رضایت افراد و در دسترس و تمرکز افراد اطراف خود تلاش می‌کنند.

9. Negotiation
مذاکره
روشی است که افراد آن را برای حل و فصل اختلافات به‌کار می‌گیرند.


در این روش افراد برای درک مساله و رسیدن به بهترین نتیجه ممکن تلاش می‌کنند.


در مذاکره افراد به دنبال منافع متقابل و حفظ یک رابطه کلیدی برای نتیجه‌ای موفقیت آمیزانه هستند.

10. Cognitive Flexibility
انعطاف.پذیری شناختی
توانایی ذهن است برای سوئیچ بین تفکر در دو مفهوم متفاوت یا به عبارتی تفکر در مورد مفاهیم متعدد به‌طور همزمان با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف فکری.


 منبع: @Cafemodiriyat
   @toufighi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  جادوی روابط‌عمومی


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد