درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41130صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 1 دی 1398 - 08:01
در گفتگو با دکتر حسن بشیر، استاد ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی و دبیر علمی شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران:
مدیریت راهبردی و برنامه ریزی جامع روابط عمومی ها بدون بهره برداری از ایده های نو و تجربیات به دست آمده امکان پذیر نیست
در گفتگو با دبیر علمی شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران: - ایجاد رشد و تحول در هر زمینه علمی و اجرایی نیازمند نوعی از "تعامل"، "تبادل" و "تداوم" اطلاعات علمی و تجربی است. بدون این سه عامل اساسی نمی توان به یک سطح قابل قبولی از رشد و تحول علمی و اجرائی رسید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با دکتر حسن بشیر، استاد تمام دانشگاه امام صادق (علیه السلام) و دبیر علمی شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در مورد این کنفرانس، اهداف و موضوع های آن به گفتگو نشستیم که در پی می آید:

 

آقای دکتر 15 کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران تاکنون برگزار شده است، دیدگاه شما درباره این تعداد از کنفرانس ها و دستاوردهای آنها چیست؟
ایجاد رشد و تحول در هر زمینه علمی و اجرایی نیازمند نوعی از "تعامل"، "تبادل" و "تداوم" اطلاعات علمی و تجربی است. بدون این سه عامل اساسی نمی توان به یک سطح قابل قبولی از رشد و تحول علمی و اجرائی رسید.


پانزده کنفرانس گذشته در این زمینه گام های بلندی را برداشته اند که می توان ادعا کرد «جریان زنده روابط عمومی» در کشور، تا اندازه زیادی مدیون این کنفرانس است.


در همین جا به اختصار درباره سه عاملی که مطرح شدند اشاره می کنم:

(1) تعامل: روابط عمومی بدون تعامل فعال و هدفمند نمی تواند از رشد مناسب برخوردار شود. روابط عمومی ها یک ارگان واحدی هستند که فعالیت های آنان نیازمند انسجام، همکاری و آرمانگرائی واقع بینانه است. این وضعیت بدون نوعی از «تعامل دائمی» میان همدیگر امکان پذیر نیست.

 

کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران بهترین زمینه های تعامل را برای کلیه روابط عمومی کشور ایجاد کرده است. در پانزده کنفرانس گذشته، هزاران نفر از استادان، مدیران، کارگزاران، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به این حوزه مهم ارتباطی با همدیگر آشنا شدند، ملاقات کردند، به گفتگو نشستند، از تجربیات همدیگر بهره بردند، از دانش و تجربیات همدیگر کسب علم و تجربه کردند، و بالاخره به حیات «ارگان روابط عمومی» بیش از گذشته ادامه دادند.


(2) تبادل: روابط عمومی ها بدون تبادل ایده ها، اندیشه ها، سیاست ها، برنامه ها و محصولات خود میان خود و مهمتر از همه میان خود و جامعه نمی توانند به بالندگی و پیشرفت واقعی برسند. تبادل اطلاعات در هر زمینه همراه با نمونه هایی از تجربیات کسب شده بخصوص با مردم یک اقدام مهمی است که می تواند روابط عمومی ها را در یک «جریان گفتمانی» مداوم با جامعه قرار دهد. این جریان گفتمانی، خود حیات دهنده روابط عمومی هاست. کنفرانس در این زمینه نیز فعالیت های برجسته ای تاکنون داشته است.

 

نفس برگزاری کنفرانس با طرح مطالب و مقالات علمی نوعی از تبادل اطلاعات بر پایه دانش روابط عمومی است. تولید کتاب های مختلف، برگزاری جشنواره ها، تشکیل کارگاه های آموزشی، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی قوی در حوزه روابط عمومی، درج مصاحبه ها و اخبار روزمره روابط عمومی و بسیاری از مسائل و مطالب مربوط به این حوزه مهم ارتباطی یک «زمینه تبادل علمی و تجربی قوی» را بین روابط عمومی ها و مردم ایجاد کرده است که می توان گفت کمتر کنفرانسی تاکنون چنین اقدامات گسترده و متنوعی را داشته است.


(3) تداوم: تداوم یک کار با توجه به رشد مداوم آن یک امر مهم در مدیریت راهبردی است. بدون تداوم برنامه ریزی شده نمی توان به نتایج بهینه از یک اقدام دست یافت. تداوم از منظر دیگر، نشان دهنده نوعی از اقتدار و ایمان به سیاست ها و برنامه ها و اقدامات است. تداوم و استمرار برگزاری سالیانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران حاکی از نوعی ایمان به کار، اعتماد به نفس، احساس مسئولیت، وظیفه شناسی و تلاش در جهت خدمت به جامعه ایرانی بویژه روابط عمومی هاست.

 

 برگزاری 15 ساله کنفرانس، از منظر دیگر به معنای رشد مداوم و مستمر علمی در سخنرانی ها، مقالات، کتاب ها، کارگاه ها و جشنواره هاست. این سطح از تداوم علمی و تجربی یک دستاورد بزرگی است که دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس به آن افتخار می کنند.

به نظر می رسد که در شانزدهمین کنفرانس رویکرد جدیدی اتخاذ شده است؟ ایا این رویکرد جدید در تداوم همان دیدگاه ها و برنامه های قبلی است یا موضوع جدیدی است؟
تجربه 15 ساله کنفرانس که نتایج آن در «تعامل»، «تبادل» و «تداوم» منعکس بود، نیازمند نوعی از تحول اساسی در این زمینه داشت. این تحول به معنای صرفنظر کردن از آن سه عامل اساسی مطرح شده نبود، اما باید نوعی از هم افزایی جدیدی در این زمینه ایجاد کرد که بتواند افق جدیدی را در حوزه روابط عمومی برای دست اندرکاران و کارگزاران به وجود آورد.


به همین دلیل شانزدهمین کنفرانس دو موضوع مهم را مورد توجه قرار داده است. یکی «مدیریت و برنامه ریزی» و دیگری «ایده پردازی و تجربه محوری» است. هر دو موضوع همبستگی و پیوستگی کامل با همدیگر دارند. مدیریت و برنامه ریزی راهبردی بدون تکیه بر ایده های نو و تجربه های ناب معمولا ضعیف، ناکارامد و آینده نگرانه نخواهد بود. از طرف دیگر ایده پردازی و تجربه محوری نیز نیازمند مدیریت قوی، انعطاف پذیر و مدبرانه است. به همین دلیل کنفرانس سال جاری بر اساس این دو موضوع پایه گذاری شده است.


بدیهی است ارائه تجربه ها و ایده های جدید می تواند مدیریت و برنامه ریزی را تقویت کند و مدیریت قوی نیز نیازمند چنین تجربه ها و ایده های جدید است. بنابراین، چنین نگاه جدیدی به مسائل روابط عمومی یک تحول اساسی است که بر پایه کسب تجربه های زیادی از برگزاری 15 کنفرانس قبل است.


آقای دکتر چه محورهایی برای کنفرانس سال جاری مد نظر قرار گرفته اند؟
کمیته علمی کنفرانس سال جاری با توجه به دو موضوع اساسی فوق الذکر، محورهایی را برای کنفرانس تعیین کرده است و از تمام استادان، پژوهشگران، متخصصان و کارگزاران روابط عمومی دعوت کرده است که در این رابطه مقالات و تحقیقات خود را ارائه دهند. محورهای مزبور عبارتند از:

(1) چرا مدیریت و برنامه‌ریزی در روابط عمومی اهمیت دارد؟
(2) تحقیق در مدیریت علمی روابط عمومی
(3) نقش روابط عمومی در مدیریت استراتژیکی
(4) مدیریت استراتژیکی برنامه‌های روابط عمومی
(5) نحوه‌ نگارش یک برنامه‌ جامع برای روابط عمومی
(6) درک فرایند‌ برنامه‌ریزی برای کارزارهای روابط عمومی
(7) الگوهای مدیریت روابط عمومی در عصر دیجیتالی شدن
(8) اندازه گیری و ارزیابی برنامه های روابط عمومی
(9) تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی
(10) بررسی و تبیین عملکرد و چالش های مدیریت روابط عمومی در ایران


این محورها اگر چه بر مدیریت و برنامه ریزی متکی می باشند، اما جهت گیری آنها بر اساس ایده های جدید و تجربه محوری است. البته طرح ایده های کلی در حوزه روابط عمومی نیز از مواردی است که مورد توجه جدی می باشد.


تلفیق مدیریت با ایده پردازی و تجربه محوری یک اقدام نوآورانه است، چگونه کنفرانس به این موضوع دست یافت؟
واقعیت این است که تجربه 15 ساله کنفرانس مسئولین و کمیته علمی آن را متقاعد کرد که باید در مرحله جدید به شکل مؤثر مسائل و امور روابط عمومی را به خود دست اندرکاران روابط عمومی ها سپرد تا با ایده های جدید و تجربه های به دست آمده شیوه های مدیریتی و برنامه ریزی را طراحی نمایند.


بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در شانزدهمین دوره خود، بدون بهره مندی از تجربه ها و ایده های ناب دست اندرکاران و کارگزاران روابط عمومی امکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس و کمیته علمی آن، آموزش مهارت های کاربردی را در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است.


برای ایجاد زمینه های مناسب برای بهره برداری بهینه از ایده های جدید و تجربیات کسب شده، کنفرانس چه تدابیر و برنامه هایی را طراحی کرده و به دنبال چه اهدافی است؟
شانزدهمین کنفرانس برای تحقق دریافت و ارائه ایده های جدید و تجربیات ناب برنامه های گسترده ای را در نظر دارد که تنها بخشی از آنها در اینجا مطرح می گردد. بدیهی است که فعال سازی این برنامه ها نیازمند زمان و همکاری صمیمانه خانواده بزرگ روابط عمومی ها با دبیرخانه و کمیته علمی کنفرانس است.

 

اهداف و محورهای مهم برنامه مزبور چنین است:


(1)تاسیس کرسی تخصصی رویازی روابط عمومی در ایران
راه اندازی کرسی رویازی در شانزدهمین کنفرانس یک اقدام مهم برای جمع آوری، ارزیابی و بهره برداری از ایده های برتر است. این اقدام می تواند تحول اساسی در رویکردهای روابط عمومی های کشور ایجاد کند و انتظار می رود که در این کنفرانس برخی از ایده های مهم و نو مطرح شوند.


(2)تعمیق رابط مدیریت، برنامه ریزی با ایده پردازی و تجربه محوری
این حرکت یک حرکت نوآورانه است که باید از جنبه های علمی-کاربردی مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است ایده های جدید می تواند در بهینه سازی مدیریت راهبردی تاثیر زیادی داشته باشد و برنامه ریزی ها را از تجربیات گذشته بهره مند سازد.


(3) طرح ایده های برتر در شانزدهمین کنفرانس
در این زمینه از کلیه دست اندرکاران و کارگزاران روابط عمومی دعوت شده است که در این امر مهم مشارکت کنند و ایده های جدید و تجربیات کسب شده خود را به اشتراک بگذارند. امیدواریم که با طرح این ایده ها و تجربیات صفحه جدیدی در مدیریت نوآورانه و راهبردی روابط عمومی باز کنیم.


(4) برگزاری نخستین جشنواره تجربه محور روابط عمومی در ایران به منظور معرفی تجربه های معنادار، خلاق، آموزشی، کاربردی و منحصر به فرد جامعه روابط عمومی و تجلیل از صاحبان ایده های برتر.


(5) تهیه و انتشار راهنمایی در مورد "ابزار نوآوری و خلاقیت" تا به شاغلان روابط عمومی کمک کند پتانسیل خلاقیت را در خود کشف کنند.


(16) ایجاد تریبون ۱۵ دقیقه ای برای بهره برداری از ایده های برتر و ارایه آن در کنفرانس روابط عمومی برای توسعه الگوها و ایده های جدید و متمایز.
 

 

 

گفتنی است شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با رویکرد "ایده پردازی" و "تجربه محوری"، 15 و 16 دیماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
 
 بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران بدون بهره مندی از تجربه ها و ایده های ناب شاغلان روابط عمومی امکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، آموزش مهارت های کاربردی را در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است.
 
 برای نخستین بار "کرسی تخصصی رویازی روابط عمومی ایران" به همت موسسه کارگزار روابط عمومی همزمان با شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برای جمع آوری، بررسی و بهره برداری از ایده های برتر تاسیس می شود.
 
 در رویداد تجربه محور کنفرانس روابط عمومی ایران، به بررسی آخرین ایده ها و آموزه‌های موفق شاغلان روابط عمومی پرداخته می شود. در این کنفرانس، تجربه‌ها و ایده های ناب شاغلان روابط عمومی با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود.‌
 
 اگر در سازمان و شرکت تان در حوزه روابط عمومی، کارها و ایده های ناب دارید، آن را در قالب قوانین، شرایط و کاربرگ طراحی شده به نشانی الکترونیکی دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایید.
 
 همچنین همزمان با شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR1398)، دو کارگاه تخصصی با موضوع "ارتباطات بصری" برگزار می شود تا سطح دانش و تجربه حرفه ای شاغلان روابط عمومی را در رابطه با طراحی معاصر و شیوه های ارتباط تصویری بهبود بخشد.
 
 کاربردهای ارتباطات بصری اکنون در همه حوزه های روابط عمومی بویژه روابط عمومی دیجیتال، وارد دوره رشد و گسترش پایدار شده و این کارگاه به عنوان یک رویداد مهم به بررسی جهان "ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی" می پردازد.
 
 علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس، جشنواره و کارگاههای آموزشی‌ می‌توانند با مراجعه به سایت های www.irancpr.ir، www.shara.ir یا تماس تلفنی با شماره های 88617576 و 88617577 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد