درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4095صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 24 تیر 1392 - 21:24
تجارت رسانه ای
آمریکایی ها می گویند ملاعمر رهبر طالبان وجود خارجی ندارد چون عکس ندارد و کسی که عکس ندارد وجود ندارد قدرت تصویر و اثرگذاری تصویری را باید در رسانه هایمان با قدرت تجربه کنیم.
  

شارا، استاد محمود مختاریان- ده ها سال پیش زمانی که سیسرو سیاستمدار رومی گفت: «که اگر بخواهی مرا متقاعد کنی باید اندیشه مرا بشناسی و اگر خواستی اندیشه مرا بشناسی باید احساسات مرا درک کنی پس باید یاد بگیری که با کلمات من حرف بزنی.» ارشمیدس دایم می گفت: آیا من می توانم اهرمی داشته باشم که بتوانم با آن دنیا را تکان بدهم و آن را جا به جا کنم او نمی دانست که دهکده جهانی چگونه به دهکده اطلاعاتی تبدیل خواهد شد و اطلاعات است که می تواند دنیا را جا به جا کند.
 از زمانی که ژول سزار در 60 قبل از میلاد مسیح اکتادیورنا (Actadiurna) را منتشر کرد خوب می دانست که میلیون ها سال ارتباطی کلامی را باید چگونه کنار گذاشت.
 وقتی در سال 1584 میلادی از دومینیکو اسکاندلا آسیابان روستای فرپولی ایتالیا پرسیدند چند کتاب خوانده است و چرا سوالاتی می کند که اسقف ها نمی توانند پاسخ بگویند دادگاه تفتیش عقاید فرمان مرگ وی را صادر کرد.
 در اروپا از 700 میلادی تا انقلاب کبیر فرانسه 5/1 میلیون زن را زنده در آتش سوزانده اند.
 انقلاب کبیر فرانسه پیامی را به دنبال داشت این که مطبوعات نمادی است که نقش سنتی نظارت بر جامعه را به عهده دارد وجدان ملی است و جوهر انسان اندیشه است و اندیشه در بستر آزادی رشد می کند.
 از سال 1789 (سال پیروزی انقلاب کبیر فرانسه تا 1800 میلادی یعنی ظرف 11 سال) 1350 روزنامه در فرانسه منتشر شد فراموش نکنیم دانش و خرد، محصول مطالعه است نه گوش دادن به رادیو و تلویزیون. مطالعه باعث خودابتکاری و خلاقیت می شود. هرگز رسانه های دیداری و شنیداری نمی توانند با رسانه های مکتوب مقایسه شوند؛ رسانه مکتوب کالای اندیشه است و ... (رادیو و تلویزیون خاصیت ماندگاری پیام را ندارند) و فراموش نکنیم اکثر رسانه ها برای پر کردن اوقات فراغت هستند نه تولید فکر.
 به یاد بیاوریم 85 درصد دانشمندان تمام اعصار در حال حاضر زندگی می کنند. 90 درصد تمامی دانش اطلاعات تاریخ بشر در عصر ما تولید می شوند آن ها محصول تولید فکر هستند، کتاب و رسانه مکتوب این وظیفه مهم را بر عهده دارند. ایران پس از چین دومین کشور وبلاگ جهان است. یک میلیون ایرانی دارای وبلاگ هستند و 50 هزار بچه زیر 10 سال در ایران وبلاگ دارند. به گفته معاون فناوری رییس جمهور، هم اکنون 50 درصد جمعیت ایران کاربر اینترنت هستند و طبق آمار سال 91، 27 درصد روستاییان در خانه اینترنت دارند. هم اکنون 20 میلیون جوان ایرانی عضو شبکه مجازی فیس بوک می باشند.
 هم اکنون در ژاپن با جمعیت 128 میلیون، 86 میلیون نسخه روزنامه یومیه (ژاپن 120 روزنامه یومیه دارد- 4 میلیارد و 200 میلیون مجله در سال و نزدیک به 2 میلیارد نسخه کتاب در سال در این کشور منتشر می شود) یومیوری روزنامه طرفدار دولت با 14 میلیون تیراژ در 5 نقطه جهان همزمان منتشر می شود و در روز 45 چاپ دارد.
 در آمریکا 60 میلیون، در روسیه 80 میلیون، در هند 55 میلیون، در آلمان 5/29 میلیون، در انگلیس 15 و در فرانسه 14 میلیون نسخه روزنامه منتشر می شود. در شبکه توزیع روزنامه ها در ژاپن 475 هزار نفر کار می کند. ژاپنی ها می گویند هر 5 نفر ژاپنی اگر جایی باشند 3 نفر آن ها در حال خواندن مجله و روزنامه است و هر زن و مرد ژاپنی در 24 ساعت 44 دقیقه مطالعه می کند.
 نسبت مجلات و روزناه ها به جمعیت در کشور سوئد 600 به هزار است، یونسکو می گوید این نسبت به طور معمولی 100 به هزار باید باشد. در اندونزی یک روزنامه را 25 نفر می خوانند.
 در دنیای تحت کنترل رسانه ها زندگی می کنیم. رسانه ها به ما می گویند دنیا را چگونه باید ببینیم.
 آمریکایی ها می گویند ملاعمر رهبر طالبان وجود خارجی ندارد چون عکس ندارد و کسی که عکس ندارد وجود ندارد قدرت تصویر، اثرگذاری تصویری، زبان تصویر و پیام تصویری را باید در رسانه هایمان با قدرت تجربه کنیم. آیا سواد بصری داریم؟ آیا سواد رسانه ای که می گوید بر اساس جغرافیای مخاطبان، رسانه ها را بشناسیم می شناسیم؟
 سردبیر نشنال جغرافیک با میلیون ها تیراژ (تیراژ به معنی نسخ فروش رفته نه چاپ شده) می گوید: که برای یک گزارش مجله 36 تا 40 هزار فریم عکس تهیه می شود و اولویت اول نشریه صفحه آرایی آن است یعنی ارایه زیباتر نشریه، (نشنال جغرافیک به 40 زبان منتشر می شود، در آمریکا 5 میلیون نسخه به فروش می رسد) هم اکنون ریدرز دایجست 25 میلیون مجله با 19 زبان منتشر می کند، «یو. اس. تودی» با 5/3 میلیون تیراژ 10 میلیون خواننده اینترنتی دارد و هرالد تریبون اینترنشنال در 44 نقطه جهان همزمان منتشر می شود.
 ما قبل از میلاد مسیح صنعت کتاب سازی داشته ایم. از 500 سال پیش صنعت صحافی را اروپاییان از ایرانیان یاد گرفته اند. از زمان صفویان در دربار «روزنامه درباری» منتشر می شده است. روزنامه دست نویس دربار محمد شاه قاجار در آرشیو ملی هند موجود است.
 از 1784 در هند روزنامه فارسی و انگلیسی مشترک منتشر شده و کمپانی هند شرقی 54 سال روزنامه به فارسی منتشر کرده است. از ابتدا ورود صنعت چاپ به ایران 200 سال می گذرد. ورود چاپ به ایران با آمریکا فقط دو سال اختلاف داشت. ما چون عاشق نستعلیق بودیم نتوانستیم با چاپ روز دنیا کنار بیاییم. ما چاپ همزمان را تجربه نکرده ایم. تیراژ مجلات و روزنامه ها بسیار پایین است. 90 درصد نشریات، قادر به اداره خود نیستند.
 به هر حال ما باید وارد تجارت رسانه ای شویم. مطبوعات ما نیازمند کمک دولت برای ملی شدن، منطقه ای شدن، فراملی و جهانی شدن هستند. نشریات درون و برون سازمانی باید بسیار مهم تلقی شوند، قادر به اعتمادسازی، بسترسازی و برجسته سازی باشند. نشریات سازمانی ما باید بتواند در ایجاد فضای رسانه ای نقش داشته باشد. در مجموعه ای که پیش روی شماست تلاش شده است بتوانیم اطلاعات مفیدی برای همکاران مان در روابط عمومی جمع آوری کنیم تا نشریات مان دیدنی تر و خواندنی تر باشد. به امید آن روز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد