درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 408صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 4 اردیبهشت 1391 - 04:40
برنامه ریزی نمایشگاهی3
اصولاً برنامه ریزی برای انجام فعالیت های سازمانی و مأموریت های محوله بر اساس شرح وظایف از حال به آینده است. در حالی که در برنامه ریزی نمایشگاهی از آینده به حال می باشد.
  

 

نکاتی در مورد منبع خبر:  ذکر منبع حتما باید در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصی رسانه‌ها و پایگاه های اینترنتی رعایت شود؛ چون حاصل تلاش و کار افراد دیگری است. ذکر منبع یک امر معمول است و ایرادی ندارد که رسانه‌ها با ذکر منبع، اخبار و مطالب همدیگر را نقل کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از همکاران رسانه ای مطالب و خبرهای سایر رسانه ها را کپی کرده و از ذکر منبع آن خودداری می کنند. شارا در صورتی اجازه باز انتشار مطالب خود را می دهد که منبع آن به طور کامل ذکر شود.

 

آموزش - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):

تکنیک های برنامه ریزی نمایشگاهی

1-   برنامه­ریزی برای قبل از برگزاری نمایشگاه

2-   برنامه­ریزی برای هنگام برگزاری نمایشگاه و اداره غرفه­ها

3-   برنامه­ریزی برای بعد از برگزاری نمایشگاه و پیگیری­ها مربوط به آن

 

الف- برنامه­ریزی به روش واژگونه (از منظر زمان):

اصولاً برنامه­ریزی برای انجام فعالیت­های سازمانی و مأموریت­های محوله بر اساس شرح وظایف از حال به آینده است. در حالی که در برنامه­ریزی نمایشگاهی از آینده به حال می­باشد. جدول صفحه بعد نمونه کاملی برای برنامه­ریزی واژگونه بر اساس شصت اصل مهم نمایشگاهی است که برای همه نمایشگاه­ها کاربرد خواهد داشت.

 

جدولی از برنامه­ریزی واژگونه با تکیه بر شصت قانون مهم نمایشگاهی

جدول صفحه بعد نمونه­ای از جدول زمان­بندی نمایشگاه که بر اساس برنامه­ریزی واژگونه تنظیم شده است.

چک لیست برنامه­ریزی برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین­المللی بازرگانی تهران (10 لغایت 17 مهرماه سال 1379)

(برنامه­ریزی وارونه یا واژگونه planning inverted)

 

ردیف

فعالیت­ها یا نوع وظایف

حداقل زمان

تاریخ شروع

آخرین مهلت

ملاحظات

1

تصمیم­گیری برای مشارکت در نمایشگاه

 

   

 

2

انتخاب مدیر اجرایی نمایشگاه و صدور حکم

 

   

 

3

تشکیل جلسات برنامه­ریزی و انتخاب همکاران

 

   

 

4

تهیه دستورالعمل اجرایی و تقسیم وظایف و انجام برنامه آموزشی همکاران

 

   

 

5

برآورد و تنظیم بودجه لازم

 

   

 

6

برآورد جزئیات هزینه­های اجاره، پذیرایی، صوت، تبلیغات و ...

 

   

 

7

دریافت آخرین اطلاعات از مرکز و فرم­های مشارکت

 

   

 

8

ارسال فراخوان و اطلاع­رسانی به شرکت­کنندگان

 

   

 

9

مکاتبه با امور مالی برای اعلام شماره حساب و دریافت اجاره غرفه­ها

 

   

 

10

انتخاب سالن و عقد قرارداد

 

   

 

11

ثبت­نام از متقاضیان شرکت در نمایشگاه

 

   

 

12

استقرار ستاد اجرایی در اولین فرصت در محل برپایی نمایشگاه

 

   

 

13

ابلاغ مقررات و ضوابط به شرکت­کنندگان

 

   

 

14

سفارش بروشور و اقلام تبلیغی مورد نیاز

 

   

 

15

انتخاب طراح نمایشگاه و شرح و توجیه اهداف شرکت در نمایشگاه

 

 

 

 

16

تهیه طرح و نقشه نمایشگاه و تصویب آن برای اجرا

 

 

 

 

17

دریافت نظرات مشارکت­کنندگان و توزیع مناسب فضای سالن

 

 

 

 

18

سفارش ساخت پانل و ملزومات

 

 

 

 

19

سفارش تلفن، برق دائم و شیر آب برای متقاضیان

 

 

 

 

20

دریافت عنوان صحیح غرفه­ها از شرکت­کنندگان و تحریر به روزنامه فارسی و لاتین

 

 

 

 

21

تولید کالاهای نمایشگاهی و انتخاب آن­ها

 

 

 

 

22

تهیه ویترین، صندلی و موکت، میز و استند برای دفتر مدیریت و غرفه­ها

 

 

 

 

23

تهیه و تکثیر فرم نظرسنجی از بازدیدکنندگان

 

 

 

 

24

هماهنگی با حراست و انتظامات

 

 

 

 

25

توجیه کلیه همکاران نشست به مسئولیت­های محوله

 

 

 

 

26

فضاسازی تبلیغاتی و خدمات ویژه همچون نور، رنگ، پبرنگ، بیلبرد و ...

 

 

 

 

27

پیش­بینی انجام نظافت غرفه­ها و سالن در طول برپایی نمایشگاه

 

 

 

 

28

پیش­بینی مبلمان، گل، بلندگو، پخش موزیک ملایم

 

 

 

 

29

قرارداد بیمه و اطفاء حریق

 

 

 

 

30

پیش خبر و اعلان برگزاری نمایشگاه در جراید

 

 

 

 

 

ردیف

فعالیت­ها یا نوع وظایف

حداقل زمان

تاریخ شروع

آخرین مهلت

ملاحظات

31

تهیه متن برای اعلام خیرمقدم و میهمانان برجسته و بازگو کردن عملکرد موفق به صورت پیام

 

 

 

 

32

مشخص شدن محل اقامت میهمانان خاص

 

 

 

 

33

تهیه و ارسال به موقع دعوتنامه­ها

 

 

 

 

34

لیست بازدیدکنندگان داخلی و خارجی برای دعوت

 

 

 

 

35

چاپ کارت سینه برای غرفه­داران و تهیه طلق مربوط

 

 

 

 

36

تهیه بلیط ورود به نمایشگاه برای میهمانان خاص به همراه کروکی سالن

 

 

 

 

37

دریافت و در اختیار قرار دادن کارت پارکینگ به میهمانان خاص و غرفه­داران

 

 

 

 

38

دریافت کارت بازدید گروهی از نمایشگاه برای ارسال به استان­ها و معاونت­ها

     

 

39

برنامه­های تبلیغی خود از جمله تهیه عکس، فیلمبرداری، کاتالوگ و ... را مشخص کنید

     

 

40

سعی کنید در کتاب نمایشگاه آگهی رنگی چاپ کنید

     

 

41

اسامی شرکت­کنندگان، تلفن و آدرس را در کتاب نمایشگاه چاپ کنید

     

 

42

تحویل غرفه­های آماده به غرفه­داران برای آماده­سازی

     

 

43

رایانه، دستگاه چاپ، تلویزیون، ویدئو و رادیوضبط پیش­بینی کنید

     

 

44

هدایای تبلیغاتی مربوط به سازمان خود را در حدامکان تهیه کنید

     

 

45

کنفرانس مطبوعاتی به دفعات برگزار کنید

     

 

46

برای خبرنگاران میهمانی در مؤسسه خود تدارک ببینید

 

   

 

47

دفتر یادبود برای ثبت نظرات و خودکار تهیه شود

 

   

 

48

فراهم آوردن مقدمات حمل و نقل کالاهای نمایشی

 

   

 

49

تهیه لیست کالاهای نمایشی و ثبت در فرم­های انتظامات نمایشگاه

 

   

 

50

پیش­بینی مکانی برای انجام فرضیه نماز جماعت (فرش، مهر نماز، قبله­نما)

 

   

 

51

نحوه پذیرایی از میهمانان و توجیه افراد خدمات انجام شود

     

 

52

کلیه ملزومات پذیرایی از قبل سفارش شود

     

 

53

تذکرات لازم به غرفه­داران در صورت حضور مقامات عالی­رتبه در روز مراسم

     

 

54

مراسم افتتاح با حضور میهمانان انجام شود

     

 

55

دعوت و جلب میهمان برای بازدید از نمایشگاه و بازاریابی

     

 

56

ارسال مجدد آگهی برای مطبوعات

     

 

57

تهیه لوح یادبود و پیش­بینی مراسم اختتامیه

     

 

58

توجه خاص به موارد ارزشی و مناسبتی در طول برپایی نمایشگاه

     

 

59

تهیه مقدمات برای جمع­آوری نمایشگاه و تسویه حساب

     

 

60

تهیه گزارش نهایی نمایشگاه برای درج در مطبوعات و نشریات مربوط

     

 


ب- برنامه­ریزی به روش جدول کارنما

ساده­ترین تکنیک­های برنامه­ریزی تکنیک جدول کارنما می­باشد که ضمن سادگی و سهولت بهره­برداری، در کار برنامه­ریزی نیز بسیار مفید تلقی می­شود. در این جدول فعالیت­ها در ستون عمودی و زمان اجرای آن­ها در ستون افقی طراحی و بر اساس زمان مصروفه مثل روز، هفته، ماه در نظر گرفته و جدول را با علامتگذاری می­کنیم. مزیت اصلی این جدول تعیین و نشان فعالیت­ها متولی و متقارن و نحوه اجتناب زمان آن­هاست.

زمان

فعالیت­ها

20/12/91

3/2/91

29/2/91

2/3/91

10/3/91

15/3/91

فعالیت (الف)

 

 

 

 

 

 

فعالیت (ب)

 

 

 

 

 

 

فعالیت (ج)

 

 

 

 

 

 

فعالیت (د)

 

 

 

 

 

 

فعالیت (هـ)

 

 

 

 

 

 

 

ده قانون طلایی در زمینه برگزاری نمایشگاه­ها[1]

1- اهداف را مشخص کنید

1- Agree obgetives

2- ستاد فرماندهی را تشکیل دهید.

2- Establish command

3- مسئولیت­ها را مشخص کنید.

3- Allocate responsibilities

4- به صورت وارونه برنامه­ریزی کنید.

4- Plan all datos back wurel

5- شرح وظایف و برنامه زمان­بندی شده هر مدیر را به او ارائه نمایید.

5- Give every diuisional manger his

6- مدت­ها قبل از برپایی نمایشگاه­ جلسات کلیدی را تشکیل دهید.

6- Fix keymeeting along way inadvans

7- اطلاعات نمایشگاهی را در زمان­های مختلف به صورت صحیح منتشر نمایید.

7- Circulnte information reliably

8- بودجه را به طور منظم کنترل کنید.

8- Check budgets reulawly

9- سخت­کوشانه به دنبال موفقیت باشید.

9- Chase piogren relent lessly

10- با افکاری که بعداً درباره کارتان ارائه خواهد شد سخت­کوشانه مقابله نمایید.

10- Resist after thnushtio ruth lessly his awn calendes

 

عوامل موفقیت در یک نمایشگاه

یک نمایشگاه در صورتی می­تواند با موفقیت روبرو شود که:

1-   اهداف نمایشگاه روشن باشد.

2-   شرکت در نمایشگاه به عنوان بخشی از یک برنامه جامع و گسترده بازاریابی تلقی می­شود.

3-   نمایشگاه برای عرضه کالاهای مورد نظر و بازاریابی آن­ها مناسب باشد.

4-   استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه بیش از انتظار و به حد کافی باشد.

5-   کالاهای عرضه شده متناسب با بازار مورد نظر باشد.

6-   شرکت­ها و سازمان­ها مشارکت­کننده در نمایشگاه به صورت فعال و با علاقه و با آمادگی قبلی در نمایشگاه شرکت کرده باشند.

7-   اطلاعات کافی درباره بازار در دسترس قرار گرفته باشد.

8-   عملکرد شرکت­کننده در هنگام برگزاری نمایشگاه مناسب باشد.

9-   غرفه­ها به خوبی اداره شده و از مدیریتی قوی برخوردار بوده باشند.

10- غرفه در محل نمایشگاه در جای مناسبی قرار داشته باشد.

11- طراحی غرفه مطلوب و جذاب باشد.

12- بودجه تخصیص یافته برای نمایشگاه مناسب و کافی باشد.

13- کالاهای نمایشی و اقلام تبلیغی از جمله کاتالوگ بروشور و هدایا به موقع در اختیار مسئول غرفه قرار گرفته باشد.

14- تبلیغات کافی و در حد نیاز برای نمایشگاه از طرق مختلف انجام شده باشد.

15- انتخاب و شرکت در نمایشگاه مورد نظر با مطالعه و بررسی­های کارشناسانه انجام شده باشد.

16- نتایج حاصل از مذاکرات و گفتگوها در نمایشگاه به صورت جدی پیگیری و با مراجعه­کنندگان به نمایشگاه مجدداً تماس گرفته شود.

 


[1] - ده قانون طلایی توسط برایان مورت کوموری رییس اتحادیه­های نمایشگاه­های جهانی تهیه شده است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد