درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:37   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40777صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 21 اسفند 1398 - 17:13
یک متخصص روابط عمومی چه می کند؟
روابط عمومی متمرکز بر روابط مثبت با کسانی است که علاقه به شرکت یا سازمان دارند. با مخاطبان زیادی سروکار دارد؛ از مشتریان و رسانه ها گرفته تا کارمندان و ذینفعان.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| متخصصان روابط عمومی، ارتباطات یک سازمان با مردم، از جمله مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، گزارشگران و سایر متخصصان رسانه را بر عهده دارند. آنها عموم مردم را درباره فعالیت های مقامات دولتی و سازمان ها آگاه می کنند.


متخصصان روابط عمومی باید نگرش ها و نگرانی های گروه هایی که با آنها در تعامل هستند برای حفظ روابط همکاری با آنها را درک کنند. آنها اطلاعیه های مطبوعاتی را تهیه می کنند و با رسانه هایی که ممکن است مطالب شان را چاپ یا پخش کنند، تماس می گیرند.

 

بسیاری از گزارش های ویژه رادیویی یا تلویزیونی، داستان های روزنامه ها و مقالات مجله در میز متخصصان روابط عمومی آغاز می شود. به عنوان مثال، یک رسانه ممکن است یک موضوع عمومی، مانند سلامتی، انرژی یا محیط زیست را توصیف کند و یک سازمان برای پیشبرد آن مسئله چه کاری انجام می دهد. علاوه بر انتشار از طریق رسانه های سنتی، انتشارات به طور فزاینده ای از طریق وب و رسانه های اجتماعی ارسال می شود.


متخصصان روابط عمومی همچنین برای کمک به حفظ و بهبود تصویر و هویت سازمان یا مشتری خود از رویدادهای شرکت پشتیبانی می کنند.

 

علاوه بر این، آنها به روشن شدن دیدگاه سازمان خود برای مخاطبان اصلی خود از طریق انتشار متون خبری کمک می کنند.

 

 آنها روندهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را رعایت می کنند که در نهایت ممکن است بر سازمان تأثیر بگذارد و راه هایی را برای تقویت تصویر شرکت بر اساس آن روندها توصیه می کنند. به عنوان مثال، در پاسخ به نگرانی فزآینده در مورد محیط زیست، یک شرکت نفتی ممکن است یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کند تا تلاش های خود را برای توسعه روشن تر اعلام کند.


در سازمانهای بزرگ، متخصصان روابط عمومی ممکن است بر کارمندان نظارت کنند. آنها همچنین با کارمندان تبلیغات و بازاریابی کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کمپین های تبلیغاتی با تصویری که شرکت یا سازمان در تلاش است به تصویر بکشد، سازگار شوند. به عنوان مثال، اگر بنگاه تصمیم گرفته است تا بر جذابیت خود نسبت به گروه خاصی مانند افراد جوان تأکید کند، مدیر روابط عمومی اطمینان می دهد که تبلیغات فعلی توسط آن گروه به خوبی دریافت می شود.


علاوه بر این، آنها ممکن است ارتباطات داخلی، مانند تولید خبرنامه های شرکت را بر عهده داشته باشند و ممکن است به مدیران مالی برای تولید گزارش های سازمان کمک کنند. آنها ممکن است با پیش نویس سخنرانی، ترتیب مصاحبه و حفظ سایر اشکال تماس های عمومی به مدیران ارشد سازمان کمک کنند.


متخصصان روابط عمومی باید بتوانند با بسیاری از کارمندان دیگر همکاری خوبی داشته باشند تا واقعیت ها را به صورت دقیق گزارش دهند. در بعضی موارد، اطلاعاتی که آنها می نویسند عواقب قانونی دارد. آنها باید با وکیل شرکت یا مشتری کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که اطلاعات منتشر شده هم از نظر قانونی دقیق و هم برای عموم واضح است.

 

همچنین متخصصان روابط عمومی به طور معمول موارد زیر را انجام می دهند:


• اطلاعیه های مطبوعاتی را می نویسند و اطلاعات را برای رسانه ها آماده می کنند.


• گروه ها و مخاطبان اصلی مشتری را مشخص و بهترین راه رسیدن به آنها را تعیین می کنند.


• به درخواست های اطلاعات از طریق رسانه ها پاسخ می دهند یا سخنگو یا منبع اطلاعاتی مناسب را تعیین می کنند.


• به سازمانها و شرکتها کمک می کنند تا به طور مؤثر با مردم ارتباط برقرار کنند.


• با استفاده از آرم و نشانه، تصویر و هویت سازمانی سازمان خود را توسعه داده و حفظ می کنند.


• پیش نویس سخنرانی را تهیه و برای مدیران ارشد سازمان مصاحبه ترتیب می دهند.


• برنامه های تبلیغاتی و آکهی ها را ارزیابی می کنند تا مشخص شود که آیا آنها با اقدامات روابط عمومی سازمان خود سازگار هستند یا خیر.


• با شناسایی و تماس با اهدا کنندگان بالقوه و تقاضای کمک هزینه، استراتژی های جمع آوری کمک های مالی برای یک سازمان را تهیه و انجام می دهند.


محل کار یک متخصص روابط عمومی چگونه است؟
متخصصان روابط عمومی در محیط هایی با استرس نسبتاً زیاد کار می کنند، غالباً همزمان چندین رویداد را سازماندهی می کنند.
 

تفاوت بین مدیر بازاریابی و یک مدیر روابط عمومی چیست؟
اگرچه برخی شباهت ها وجود دارد، مدیران بازاریابی و مدیران روابط عمومی نقش های مختلف و مسئولیت های روزانه گوناگونی دارند:

مدیر بازاریابی
بازاریابی با هدف دستیابی به مشتریان فعلی و بالقوه به منظور بازگرداندن فروش مستقیم از طریق تبلیغات و بازاریابی مستقیم است. دکتر فیلیپ کاتلر از بازاریابی به عنوان "علم و هنر کاوش، ایجاد و ارایه ارزش برای تأمین نیازهای بازار هدف با سود" تعریف کرده است.


مدیران بازاریابی با ایجاد و نظارت بر برنامه های بازاریابی به تولید کالا یا خدمات کمک می کنند. آنها تحقیقات گسترده ای در مورد بازار انجام می دهند تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرند و به دنبال روندهای جدید و در حال ظهور در بازار، همکاری با آژانس های تبلیغاتی و رسانه ها باشند تا به اهداف بازاریابی خود برسند.

 

همچنین بودجه ها را مدیریت کرده و با کارکنان بازاریابی یک شرکت و تیم خلاق و کمپین های بازاریابی همکاری می کنند. این افراد در مورد هر چیز دیگری که مربوط به بازاریابی یک محصول یا خدمات است، مراجعه می کنند، زیرا آنها دارای آخرین نبض رسانه های اجتماعی، روند طراحی گرافیک و طراحی وب هستند.


مدیران بازاریابی به سطح بالایی از خلاقیت و حرفه ای بودن نیاز دارند. آنها غالباً با مدیران سازمان همکاری نزدیکی می کنند و درک عمیقی از روند بازاریابی، استراتژی های جدید بازاریابی و کمپین های مداوم در اختیار آنها می گذارند.


مدیر روابط عمومی
روابط عمومی متمرکز بر روابط مثبت با کسانی است که علاقه به شرکت یا سازمان دارند. با مخاطبان زیادی سروکار دارد؛ از مشتریان و رسانه ها گرفته تا کارمندان و ذینفعان.

 

انجمن روابط عمومی آمریکا می گوید: "روابط عمومی به یک سازمان و جامعه آن کمک می کند تا به طور متقابل با یکدیگر سازگار شوند. روابط عمومی به طور گسترده برای سازمانها به عنوان یک گروه جمعی و نه فقط یک تجارت کاربرد دارد و علاوه بر مردم، انواع ذینفعان مختلف را در بر می گیرند."
 

مدیران روابط عمومی با برقراری ارتباط موثر از طرق مختلف، متخصص در حفظ تصویر عمومی مثبت برای سازمان و شرکت خود هستند. آنها این کار را با ارسال نسخه های رسانه ای، ایجاد بسته های رسانه ای برای راه اندازی محصولات و تبلیغات، انجام کنفرانس های مطبوعاتی و ایجاد و نوشتن پیام ها یا سخنرانی های ارایه شده توسط سازمانها و شرکتها انجام می دهند.

 

آنها همچنین با ایجاد و هدایت انواع ارتباطات با هدف بازگرداندن اعتماد عمومی به تبلیغات نامطلوب پاسخ می دهند. مدیران روابط عمومی فعالانه با کارمندان روابط عمومی و کارمندان خلاق (نویسندگان و طراحان) همکاری می کنند تا تصویری مثبت برای مشتریان خود ایجاد کنند.


در حالی که نقشهای اصلی یک مدیر بازاریابی و مدیر روابط عمومی بسیار متفاوت است، هر دو نوع مدیران باید مهارتهای کلامی، کتبی، بین فردی و رهبری بسیار خوبی داشته باشند. آنها همچنین باید دانش تجاری قوی داشته باشند که ناشی از سالها تجربه حرفه ای است.

مترجم: مریم میرعبدالحق

منبع: https://www.careerexplorer.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد