درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 11:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40761صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 24 شهریور 1400 - 06:00
مدیریت بحران و ارتباطات در کنار یکدیگر پیش می روند
مدیریت بحران با شناسایی آن حوادثی که ممکن است رخ دهد که احتمالاً باعث می شود یک شرکت درهای خود را ببندد و یا تأثیر طولانی مدت و منفی بر قیمت سهام، درآمد و غیره داشته باشد، سروکار دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در مقاله قبلی، بحث بر اهمیت متقاعد کردن مدیریت ارشد در مورد نیاز به مدیریت بحران و ارتباطات متمرکز شده است. این دو با هم دست به دست می شوند و باید در کنار هم بمانند.


مدیریت بحران با شناسایی آن حوادثی که ممکن است رخ دهد که احتمالاً باعث می شود یک شرکت درهای خود را ببندد و یا تأثیر طولانی مدت و منفی بر قیمت سهام، درآمد و غیره داشته باشد، سروکار دارد.


ارتباطات بحرانی عبارت است از بازوی مدیریت بحران برای مدیریت نحوه واکنش شرکت در صورت بروز حوادث. مأموریت اصلی آن نفی یا کاهش اثرات بحران است.

داشتن یک برنامه بحران
نکته مهم در کنار هم قرار دادن چنین طرحی، شناسایی حوادثی است که می تواند منجر به خروج شرکت از تجارت یا تأثیرات اقتصادی جدی و طولانی مدت شود. شانس هر یک از این سناریوها که ممکن است رخ دهد نباید عاملی باشد که این پیامد بالقوه را کم‌اهمیت دانست.


پس از شناسایی این احتمالات، براساس اهمیت، آنها را در اولویت قرار دهید. از هر منبعی برای کمک استفاده کنید. در بعضی موارد، به سادگی باید از بهترین حدس ها و عقل سلیم استفاده کرد. از این فهرست، روی سه گزینه برتر توجه کرده و تدوین یک برنامه مدیریت بحران و ارتباطات را آغاز کنید.

مدیریت بحران
هر یک از سه مرحل برتر را که مشخص شده است، طی و تعیین کنید و اگر ممکن است، کاری کنید تا احتمال وقوع آنها به حداقل برسد. به عنوان مثال، اگر یک تیرانداز فعال شناسایی شد، آیا نگهبان مسلح شرکت می تواند جلوی آن را بگیرد؟


پس از در نظر گرفتن امکانات مختلف برای کاهش تهدید در هر یک از مناطق مشخص شده، تعیین کنید که در صورت وجود، هزینه اضافی برای اعمال آن گزینه ها چیست. در مورد جوانب مثبت و منفی آن نیز بحث کنید. توصیه ای را ارایه دهید که توسط یافته ها تولید و از اطلاعات دیگری که از تحقیقات تهیه شده است، برگرفته باشد.

ارتباطات بحران
بخش های بیشماری برای یک برنامه ارتباطات بحران وجود دارد. این کار با تعیین اینکه چه کسی مسئول چه چیزی است، آغاز می شود. در شروع تهیه یک طرح، تعیین این مسئله که چه کسی باید در زمان بحران سخنگو باشد، بسیار مهم است.

چگونه انتخاب کنیم
انتخاب سخنگو به شدت بحران بستگی دارد. بگذارید بحران ها را به دو صورت "عمده" و "غیره" تعریف کنیم. "یک بحران بزرگ، بحرانی است که در بالا مشخص شد، بحرانی که می تواند این شرکت را تعطیل کند یا به شدت روی درآمد آن تأثیر بگذارد. "غیره" می تواند چیزی شبیه آتش سوزی در انبار یا تصادف مرگبار یا درگیری یک کارمند باشد.


در یک بحران "بزرگ"، تقریباً ضروری است که مدیرعامل سخنگو باشد. روابط عمومی اصلی یک شرکت، اعم از مشتریان، فروشندگان، تأمین کنندگان، سهامداران، مقامات دولتی و کارمندان، باید از فرد مسئول تبعیت کنند. آنها می خواهند اطمینان داشته باشند که موضوع در دست کنترل است و با اطمینان به پیش بروند.


با این حال، مدیر عامل ممکن است همیشه در دسترس نباشد، بنابراین یک شخص اصلی برای رهبری دوم باید در این طرح مشخص شود. اگر شرکت، یک شرکت بازرگانی عمومی باشد، صندلی هیئت مدیره می تواند یک جایگاه خوب باشد. اختیارات هیئت مدیره به عنوان مدیر عامل شرکت تلقی می شود.

 

نویسنده: رون توروسیان
منبع: https://www.publicrelationstoday.com

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد