درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 20:12   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40552صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 12 شهریور 1401 - 01:08
از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
علیرضا مسقلی - اهداف یک کمپین روابط عمومی ممکن است بسته به نیاز یک برند متفاوت باشد اما همواره بر ارتباط و اتصال مخاطبان با برند تمرکز دارد. این هدف می‌تواند با کمپین‌های اطلاع رسانی، آموزش، ارائه‌ دیدگاه جدید، تغییر دیدگاه و یا حتی سرگرم کردن مخاطب میسر شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| قبل از بررسی نتایج کمپین روابط عمومی، لازم است ابتدا معنی روابط عمومی شفاف شود. هدف اصلی روابط عمومی همواره تقویت ارتباط‌ها بوده؛ رابطه‌ی بین سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها، مردم با کاربران و مشتریان‌شان. آنچه که با گذشت زمان تغییر کرده و حتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته؛ راه‌ها و کانال‌هایی است که برندها می‌توانند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. در نتیجه امروزه کمپین‌های روابط عمومی به‌طور فزاینده‌ای جامع‌تر شده است.

فارغ از صنعت و میزان گردش مالی، برقراری ارتباط با مخاطب برای هر برندی مهم و حیاتی است و درست اجرا کردن یک کمپین روابط عمومی می‌تواند یک برند را در آینده‌ به یک Game Changer تبدیل کند.

اهداف یک کمپین روابط عمومی ممکن است بسته به نیاز یک برند متفاوت باشد اما همواره بر ارتباط و اتصال مخاطبان با برند تمرکز دارد. این هدف می‌تواند با کمپین‌های اطلاع رسانی، آموزش، ارائه‌ دیدگاه جدید، تغییر دیدگاه و یا حتی سرگرم کردن مخاطب میسر شود.

مهم‌ترین عنصر یک کمپین روابط عمومی، تعریف اهداف ملموس و شفاف است.

مخاطب هدف کیست؟
ذی‌نفعان واقعی چه کسانی هستند؟
از کدام کانال‌ها برای انتقال پیام و توزیع محتوا استفاده کنیم؟

پاسخ دادن به این سوالات، به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا ایده‌های بهتری برای کمپین خود داشته باشند و نتایج احتمالی را پیش‌بینی کنند. هر چه در این مرحله دقیق‌تر عمل کنیم و اهداف تعین شده قابلیت‌های SMART را داشته باشند، تعریف KPIها و سنجش عملکرد، ساده‌تر خواهد بود.

پارامترهای اثر بخشی کمپین روابط عمومی
واکنش مخاطبان به یک کنش؛ برای مثال خواندن یک مقاله و به ‌یاد آوردن برند یاد شده در آن
تغییری در رفتار و نظر مخاطب که برای هر برند انجام می‌دهیم
تغییر در نظر مخاطبان درباره‌ تصویر برند، اما با یک چشم انداز وسیع‌تر. این موضوع را می‌توان با کیفیت ارتباطاتی که بر شهرت برند تاثیر دارد، اندازه گیری کرد. البته این نتیجه همیشه دوام ندارد اما در عوض باید به طور مستمر کنترل شود و برای حفظ آن اقدامات خاصی انجام شود

بنابراین ناگفته پیداست که یک کمپین روابط عمومی خلاقانه فراتر از برگزاری یک رویداد یا انتشار یک خبر رسمی است. در حقیقت اگر کمپین روابط عمومی به‌درستی انجام شود نه تنها می‌تواند درک مخاطبان از یک برند را به‌کلی تغییر دهد بلکه می‌تواند بر رابطه‌ برند با روزنامه‌نگاران، اینفلوئنسرها، کارمندان و مشتریان و متخصصان نیز اثر داشته باشد. این یک روند روزانه است که باعث می‌شود پیام‌های خود را تقویت کنید و آن‌ها را به‌صورت گسترده‌تر به گوش مخاطبان خود برسانید. به خاطر این‌که در آخر بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که روابط نه فقط به‌صورت عمومی بلکه مهم‌تر از همه به‌عنوان روابط انسانی درک شود.

سرانجام چگونگی اندازه‌گیری نتایج کمپین روابط عمومی...
Equivalent Value Advertising (AVE) (ارزش معادل تبلیغات) را می‌توان به‌عنوان یک پارامتر قدیمی و گمراه کننده در نظر گرفت. بر خلاف تبلیغات در کمپین‌های روابط عمومی نمی‌توان ارزش را با هزینه سنجید. در واقع درست نیست که از این معیار برای ارزیابی کمپین‌های روابط عمومی استفاده کرد. تبلیغات یک محتوای سرزده و مزاحم است در حالی که کمپین روابط عمومی اغلب حالت جاذبه‌ای و اینباند دارد.

اندازه‌گیری، بخشی جدایی ناپذیر از هر کمپین است. با این حال شرکت‌ها نباید فراموش کنند که اندازه گیری نیز به‌خودی خود هزینه دارد. پیشنهاد می‌کنیم از آژانس‌های روابط عمومی بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. اندازه‌گیری اثر بخشی کمپین‌های روابط عمومی به ابزار و تخصص به‌خصوصی نیاز دارد تا بتواند به‌صورت صحیح و جامع انجام شود.

منبع: prgn.com
https://blog.akhbarrasmi.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد