![](/media/image/1398/07/19/9126364-6 Secrets to the Science of Persuasion.jpg)
1. تلافی
تلافی در مقیاس کوچکتر مرتباً اتفاق می افتد. فروشندگانی که نمونه های رایگان محصولات خود را ارائه می دهند امیدوارند افرادی که آنها را قبول می کنند با انجام خرید آن لطف را تلافی کنند. مانند هدایایی که شرکت ها در موقعیت های مختلف به افراد مختلف اهدا می کنند.
2. تعهد و انسجام
ما سعی می کنیم با آنچه قبلاً گفتیم یا انجام داده ایم، بویژه اگر کتبی باشد متعهد باشیم. تحقیقات نشان می دهد افرادی که یک دادخواست را امضا می کنند به دلیل تعهد کتبی خود نسبت به آن، توجه بیشتری نشان می دهند و سعی می کنند تعهد خود را نسبت به آن حفظ کنند.
برای مثال، اصل تعهد و سازگاری ممکن است برای ترغیب مشتری یا مشتری احتمالی بسیار مفید و سازنده باشد.
3. اثبات اجتماعی
مردم می خواهند رهبری آنچه پیرامون شان اتفاق می افتد شخصا به عهده بگیرند. این یک نوع اثبات اجتماعی است.
کسانی که با همسایگان خود رفتار بهتری دارند و بهتر عمل می کنند، پاداش خوبی دریافت می کنند: چهره ای لبخند. این بسیار مهم است افرادی که کارهای خوبی انجام می دهند به رسمیت شناخته شوند و تشویق شوند که به این کار ادامه دهند.
4- اقتدار
سایت های اینترنتی مانند آمازون، ماهیت این توصیفات معتبر را هم خوب درک می کنند و هم خوب تغییر می دهند. اکنون مصرف کنندگان می توانند به راحتی نظرات و ارزیابی های افرادی مانند خودشان را بخوانند.
برای مثال، روابط عمومی ها از اصل اقتدار استفاده می کنند. حتی افرادی که نمادهای اقتدار را نشان می دهند - یک ماشین عجیب و غریب، یک عنوان یا لباس مجلل مانند لباس گران قیمت - غالباً با تفکر بیشتری رفتار می کنند.
5- دوست داشتن
ما از کسانی که ما را دوست دارند، دوست داریم. اما اینکه چگونه دوست داشتن مان را نشان دهیم کاملاً شناخته شده نیست. ما همچنین افرادی را دوست داریم که شبیه ما هستند.
ما تعارف صمیمانه دیگران را دوست داریم و همچنین همکاری با آنها برای رسیدن به یک هدف مشترک.
6. کمبود
ولتمن می نویسد: "فوریت زمانی ایجاد می شود که مردم احساس کنند که باید قبل از بین رفتن فرصت، عمل کنند." یک روش، پیشنهادات با زمان محدود است. به گفته وی، برای خریداران که به خرید علاقه مند هستند و فقط منتظر فرصت مناسب هستند، هدف گرفته شده است.
7. تعامل
اثر متقابل را تعامل می گویند. تعامل، قلب روابط عمومی است.
"اندیشه اساسى در تعامل مبتنى است بر اینکه عمل انسان فقط بر حسب برنامهها و نیات خود وى انجام نمىگیرد، بلکه باید برنامهها، نیات و واکنشهاى (احتمالی) افراد و گروههاى دیگر نیز مد نظر قرار گیرد. مفهوم تعامل نقطه آغازى است براى نظریههاى اصطلاحاً تعاملى که در آنها فرایند مبادله بر حسب الگوى بده ـ بستان و در معناى مهارت اجتماعى یا به منزله وساطت تفسیرى و مفهومى (interperetative Sinnvermittlung) فهمیده مىشود."
"با تعامل است که از انتقال صحیح نظرات مان مطمئن می شویم و نیز نظرات (نیازهای) مخاطب مان را درک می کنیم.
اولین اصل در تعامل این است که تعامل یک فرآیند دوسویه است و سپس باید توجه داشت که تعامل موثر با درک و رعایت حقوق طرفین یک تعامل شروع می شود."
با برداشت از نوشته های زیر:
- www.success.com
- https://conversionxl.com
- https://vista.ir
- www.uveco.ir
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|