درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 404صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 3 اردیبهشت 1391 - 08:35
روابط عمومی، آیینه تمام نمای تلاش‌های هر دستگاه و سازمان اجرائی است
انعکاس فعالیت ها و خدمات و تلاش‌ بخش‌های مختلف یک سازمان و دستگاه اجرایی به مجموعه تلاش و اقدامات روابط عمومی‌ها بستگی دارد که بتواند با هنرمندی و ظرافت خاص و بهره گیری از مجموعه ای از هنرها و اقدامات این کار را انجام دهد تا در نظر مخاطبان آنطور که شایسته است به چشم بیایدو دیده شود.
  

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، روابط عمومی را آیینه ای از تلاش‌های هر دستگاه و سازمان‌های اجرائی کشور دانستند.
به گزارش خبرنگار دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری، دکتر نسرین سلطانخواه در دیدار صمیمی با مدیران و کارکنان دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اهتمام مسئولان کشور بر توجه به بخش‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطات و روابط عمومی هر دستگاه گفت: واحد روابط عمومی پیشانی هر دستگاه و همانند آیینه ای تمام نمایی است که تلاش دستگاه و سازمان های مربوطه را منعکس می‌کند تا فضای کاری و اقدامات دستگاه در عرصه ملی به نمایش بگذارد.
وی افزود: انعکاس فعالیت ها و خدمات و تلاش‌ بخش‌های مختلف یک سازمان و دستگاه اجرایی به مجموعه تلاش و اقدامات روابط عمومی‌ها بستگی دارد که بتواند با هنرمندی و ظرافت خاص و بهره گیری از مجموعه ای از هنرها و اقدامات این کار را انجام دهد تا در نظر مخاطبان آنطور که شایسته است به چشم بیایدو دیده شود.
دکتر سلطانخواه تصریح کرد: برخی اوقات بخش‌های یک سازمان کار بزرگی را انجام می دهند اما یا بر اساس کم اطلاعی و یا کمبود وقت نمی توانند بدرستی اطلاع رسانی کنند بنابراین روابط عمومی باید با هنرمندی تلاش آن بخش را به نمایش بگذارد و به نحو شایسته اطلاع رسانی کند. اینجاست که توان و مدیریت و هنرمندی روابط عمومی ها به کمک می آید تا با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش‌های دیگر رسانه ها شامل صدا وسیما، خبرگزاری ها و مطبوعات استفاده شود که اطلاع رسانی موثر و صادقانه انجام شود این امر نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی و تلاش مطلوبی دارد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که اطلاع رسانی و روابط عمومی در حوزه علم و فناوری سختی های خاص خود را دارد، تصریح کرد: معمولا خبرنگاران حوزه‌های شهری، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی به جهت تنوع بسیار و سهل الوصول بودن خبرهای خود را به راحتی به دست می آورند و زحمت زیادی در کسب و ارائه آن خبر ندارند. این در حالی است که هرچند اخبار در حوزه علم و فناوری کم نیست اما کسب و درک خبر ،تبدیل، ویرایش و نگارش یک خبر علمی به صورت یک خبر جذاب و مخاطب پسند کار مشکل‌تری نسبت به سایر حوزه هاست. بنابراین در این حوزه به خبرنگاران ورزیده‌ای احتیاج است تا ضمن دریافت خوب خبر بتواند با نگارش و پرداخت خوب کاری کند که خبر علاوه بر داشتن بار علمی، جذاب و مخاطب پسند هم باشد.
وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید در همه ابعاد جریان سازی کرده و الگوهای مناسب را ارائه دهد، خاطر نشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اصالتا خود یک نهاد جریان ساز است و توانسته در حوزه چرخه تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی در کشور جریان ساز باشد و مسیرهای نو را ارائه بدهد بنابراین انتظار می رود که در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی حوزه‌های علم و فناوری نیز بتواند جریان ساز باشد و مسیرهای نو در این حوزه را برای سایر بخش‌ها تعریف کند.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر ارتقاء جایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی از سطح اداره کل به مرکز افزود: توجه به موضوع اطلاع رسانی و بیان خوب و هنرمندانه کارها و فعالیت های دولت ابتدا توسط مقام معظم رهبری بیان شد، ما توجه داریم معظم له در تمامی بیانات و دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم بر توجه به علم و فناوری تاکید می کنند و به نوعی می توان گفت مقام معظم رهبری اصلی ترین جریان ساز،پیگیری کننده و رصد کننده در این حوزه و به تعبیری یار و یاور رسانه ای ،جریان سازی و فرهنگ سازی علم و فناوری هستند و در این راستا نگاه دولت به این مهم و پیگیری‌های‌‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت، منجر به صدور این مصوبه شد که ان‌شاءالله باعث ارتقای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در همه حوزه ها و اطلاع رسانی دقیق،منطقی و صادقانه از فعالیت‌های دولت در عرصه‌های خدمت رسانی به مردم خوب کشورمان باشد.
وی در خاتمه اظهار کرد: همچنین باید برای ایجاد صفحات علم وفناوری در مطبوعات و رسانه های مجازی برنامه ریزی کرد و حمایت های معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری باید از این بخش‌ها نیز هدفمند باشد.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان گزارشی از فعالیت‌های یک ساله گذشته و برنامه‌های آتی این دفتر شامل توجه به رشد و ارتقاء جایگاه علمی و کیفی خبرنگارن حوزه علم و فناوری ،برگزاری جشنواره علم و رسانه، تشکیل انجمن های علمی خبرنگاران و نیز همرایی و هم اندیشی برای مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دفاتر بنیاد استانی در کشور ارائه داد.

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد