درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40212صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 29 شهریور 1398 - 16:37
تبلیغات و تبلیغات محیطی
تبلیغات در اصطلاح یعنی پیامی که به مخاطب می‌رسانید تا توجهش را به ایده، محصول، خدمت یا شرکتتان جلب کنید. این پیام در واقع یک فراخوان یا call to action عمومی است که قرار است در چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را مجاب کند که با این محصول تجربه بهتری خواهیم داشت.
  

 

تبلیغات چیست؟
اجازه بدهید از معنی خود کلمه تبلیغ شروع کنیم؛ تبلیغ یعنی رساندن پیام، اطلاع‌رسانی کردن.


تبلیغات در اصطلاح یعنی پیامی که به مخاطب می‌رسانید تا توجهش را به ایده، محصول، خدمت یا شرکتتان جلب کنید. این پیام در واقع یک فراخوان یا call to action عمومی است که قرار است در چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را مجاب کند که با این محصول تجربه بهتری خواهیم داشت.


قدرت تبلیغات در دنیای امروز
دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیام‌ها، فکرها و احساس‌ها. ما به هر جایی که می‌رویم و هر جایی که نگاه می‌کنیم، با پیام‎ها درگیر هستیم. تبلیغات کاری کرده‌است که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبه‌ای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.

قبول ندارید؟ حتماً می‌گویید نه من همه این کار‌ها را خودم کرده‌ام؛ اما من می‌گویم از مقاومت کردن دست بردارید، چون دقیقاً چیزی است که اتفاق افتاده است. می‌توانم با یک مثال برایتان ثابت کنم.

چند سال پیش که فروشگاه‌های اینترنتی نبودند و شما به دنبال یک هدیه زیبا برای دوست خود می‌گشتید، چه می‌کردید؟ مغازه به مغازه می‌گشتید تا یک هدیه زیبا پیدا کنید و هیچ اعتراضی هم نداشتید. تا اینکه یک عده آمدند و گفتند: ما فروشگاه اینترنتی داریم، بیا، ببین، مقایسه کن، خسته هم نشو! یک روش جدید خرید معرفی کردند و سبک خرید شما تغییر کرد. شما هیچ‌وقت به این فکر نکرده بودید که فروشگاه اینترنتی قرار است کار شما را راحت کند، همین‌طور که الآن نمی‌دانید که تبلیغات قرار است در آینده شما را به کدام سمت ببرد.

بگذارید یک مثال دیگر هم بزنم که شک و شبهه‌ای باقی نماند. قطعاً برایتان اتفاق افتاده که مثلاً دنبال یک کفش کتانی ساقدار باشید ولی از خرید که برگشته‌اید، یک کفش راحتی پیاده‌روی خریده باشید. چرا؟ معلوم است دیگر. چون فروشنده شما را متقاعد کرد که این کفش برای شما مناسب‌تر و راحت‌تر است و در هوای گرم کارایی بیشتری دارد.

با این مثال‌ها قانع شدید؟ بهتر است قانع شوید چون این تازه گوشه‌ای از دنیای تبلیغات بود.


انواع تبلیغات
تبلیغات محیطی: تبلیغات بیلبورد – مبلمان شهری – حمل و نقل – جایگزین
- تبلیغات بنری: بیلبوردی در محیط – بنری در شبکه های اجتماعی و اینترنت
تبلیغات شخصی: خودشان و برندشان را تبلیغ می کنند.
- تبلیغات اینترنتی: تبلیغات کلیکی – تبلیغات بنری اینترنتی – بازاریابی با ایمیل – تبلیغات در گوگل – پاپ آپ
تبلیغات تجاری: تبلیغات برای کسب و کار را گویند. همه کار توسط خودتان انجام می شود.

 

نوع دیگری از انواع تبلیغات

تبلیغات چاپی
۱- آگهی های دوره ای
۲- تبلیغ در بروشورها، جزوه ها و برگه های کوچک
۳- پست مستقیم
تبلیغات چریکی
تبلیغات وسیع Broadcast
تبلیغ در محیط
تبلیغات خدمات عمومی
تبلیغ قرار دادن محصول
تبلیغات آنلاین
تلفن همراه


تبلیغات محیطی در بیشتر موارد بر اذهان عمومی تاثیر گذار است. مخصوصاً اگر به شکل خلاقانه در محیط پیرامون دیده شود. در حال حاضر این تبلیغات به صور گوناگون در محیط های شهری پدیدار می شوند. اهمیت این تبلیغ ها وابسته به میزان خلاقیت و ابتکار آن هاست.

در واقع با تبلیغات محیطی همانند رسانه ای عمل می کنیم که قصد ابلاغ پیامی را به مردم دارد. این تبلیغات در درجه اول باید به اندازه کافی جذاب و خلاقانه باشند تا توجه افراد را به خود جلب کنند. تبلیغات قادر هستند که برای فهم کلام و پیغام، افراد و مخاطبان زیادی را جذب کنند.

 

انواع تبلیغات بر اساس کانال های ارتباطی (بستر تعامل با مخاطب، Medium)
تبلیغات چاپی: Print Advertising
تبلیغات رسانه ای: Broadcast Advertising
تبلیغات محیطی: Outdoor Advertising
تبلیغات دیجیتالی: Digital Advertising
تبلیغات ادغامی /همکار Product /Brand Integration : (معرفی و استفاده از برند یا محصولی در حین نمایش یا ارائه برندی دیگر، مثل ( Product placement
تبلیغات تلفنی: Phone Advertising

 

دسته بندی تبلیغات بر اساس میزان نفوذپذیری
ATL = Above The Line همانند تبلیغات تلویزیون، رادیو، روزنامه و…
BTL = Below The Line همانند تبلیغات فروشگاه ها، اسپانسرینگ، بیلبورد و ….
TTL = Through The Line درواقع همان تبلیغات یکپارچه و 360 درجه می باشد. یعنی استفاده همزمان از BTL و ATL.

این قسم از تبلیغات (TTL) بیشتر به منظور برندسازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بخش مشخصی از بازار هدف تعریف می شود و در مقایسه با BTL و ATL بسیار هدفمندتر طراحی و اجرا میشود، و ROI بهتری دارد.

تبلیغات در گذشته به عنوان شکل یک طرفه ارتباطات بازاریابی در نظر گرفته می شد، که دریافت کننده پیام در موقعیتی نبود که فوراً نسبت به پیام واکنش نشان دهد. که این مورد نیز با ظهور و پیشرفت فن آوری اطلاعات در حال تغییر است. برای مثال، امروزه تکنولوژی تا حدی پیشرفته شده که مخاطبان را قادر می سازد با زدن یک دکمه اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا برنامه مورد علاقه­ شان به دست آورند. در حقیقت، امروزه تبلیغات از حالت ارتباط یک طرفه خارج شده و به مدلی تبدیل شده که تعاملات برند و مخاطب در آن به شدت بالا است. تعاملات برندها و مخاطبینشان بر روی شبکه های اجتماعی مثالی واضح بر این ادعاست.

ویژگی دیگری که در طول تکامل تبلیغات، به شدت در حال تغییر است، این منظر از تبلیغات است که میتواند بلافاصله برای کالاهایی که تبلیغ می شوند، تقاضا ایجاد کرد. در واقع، مشتری می تواند به محض دیدن تبلیغی، آن محصول را خریداری کند، و هرچه رسانه ها از طریق تبلیغات بیشتر به مخاطبان اجازه تعامل با پیامی که به مخاطبان فرستاده می شود را بدهند، توانایی تبلیغات برای تحریک تقاضا، بهبود خواهد یافت. فروشگاه های اینترنتی و تبلیغات اینترنتی مثالی شفاف در این خصوص است.

 

 


انواع تبلیغات تجاری
تبلیغات صوتی
تبلیغات دیداری
تبلیغات محتوا

اهداف تبلیغات تجاری
1- معرفی کالا و خدمات
2- تشویق مشتری به خرید و یا استفاده از خدمات
3- ارتقای سازمان و موسسه خود


انواع تبلیغات تجاری چه تبلیغاتی هستند؟

انواع تبلیغات تجاری که شما در کسب و کار و شرکت خودتان انجام می دهید تبلیغات تجاری هستند و بسیار مهم است که این تبلیغات به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود. انتخاب نوع تبلیغ هم اهمیت بسیاری دارد، زیرا اگر درست انتخاب نکنید پول و سرمایه خود را به هدر داده اید!

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب نوع تبلیغات، مدت زمان تاثیر گذاری آن است، یعنی مدتی که طول می کشد تا هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده اید برگردد و همچنین کسب و کار شما به سود دهی برسد. اما مدت زمان رسیدن به نقطه سوددهی در صنایع و مشاغل مختلف فرق دارد.

در کسب و کار های کوچک که با سرمایه ای بسیار کم راه اندازی می شود باید مدت زمان رسیدن به سود دهی کوتاه تر باشد. زیرا شخص پول چندانی برای هزینه کردن در تبلیغات ندارد و برای توسعه کسب و کار خود از همان ابتدا نیاز به جذب مشتری و دریافت درآمد از طریق فروش دارد.

تبلیغاتی که می توانیم در زمینه های کاری مختلف از آنها استفاده کنیم را از چند طریق می توان انجام داد.


تبلیغات صوتی

 تبلیغاتی که از طریق صدا جهت معرفی کالا یا خدمات شما انجام می شود را تبلیغات صوتی می نامند. با شروع قرن بیستم و ظهور قابلیت انتقال صدا دریچه نو در زندگی انسانها گشوده شده و بعد از مدتی صدا نیز به عنوان یک ابزار کلیدی برای تبلیغت شناخته شد. با اینکه شاهد ظهور روشها و بسترهای تبلیغاتی جدیدی هستیم اما هنوز هم تبلیغات صوتی جایگاه خود را حفظ کرده است. هنوز هم اکثر رادیو های معمولی شاهد حجم عظیمی از تبلیغات صوتی هستند. همچنین تبلیعات صوتی در بسترهای جدید فناوری مبتنی بر تلفن های همراه نیز جایگاه بسیار قابل توجهی دارند.


رادیو
ارسال تبلیغات صوتی در قالب فایل های از پیش ضبط شده بسیار رایج و تاثیرگذار هستند. چنین قابلیت های جدیدی یک فرصت طلایی را برای استفاده از تبلیغات صوتی فراهم کرده است. مثل رادیو اکثر افرادی که قصد انجام تبلیغات را دارند، به دلیل هزینه های بالای آن این روش را انتخاب نمی کنند، اما از شما می خواهم اگر اصول تبلیغات و تبلیغ نویسی را بلد هستید، حتی اگر لازم است مبلغ بیشتری برای بهتر شدن تبلیغ پرداخت کنید این نوع تبلیغات می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

پیامکهای تبلیغاتی صوتی موفق

امروزه کاربران پیامک باران میشوند و این نوعی هنر است که شما بتوانید افرادی را با خود همراه کنید که منتظر پیامک های تبلیغاتی شما باشند. این موضوع در زمینه ارسال پیامکهای صوتی اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که پیامکهای صوتی دارای حساسیت های خاصی هستند. شما باید به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا بتوانید مخاطب را تا انتهای پیام با خود همراه کنید. اگر می خواهید پیامک های صوتی تاثیرگذاری داشته باشید در قدم اول باید توجه خود را به مخاطبان هدف خود معطوف کنید.

شما باید به دنبال راهی باشید که از طریق پیامک صوتی توجه مخاطب را جلب کرده و آنها را وادار کنید که بعد از شنیدن پیامک شما به کنکاش در مورد شما مشغول شوند. شما باید ببینید چگونه میتوانید مشتری خود را هیجان زده کرده و به انها احساس با ارزش بودن را هدیه بدهید. به احتمال زیاد رقیبان شما هم از این روش تبلیغات استفاده می کنند پس سعی کنید خسته کننده نباشید و خودتان را نسبت به سایر رقیبان متمایز کنید.

در زمان استفاده از پیامکهای صوتی شما وقت زیادی دارید و باید سعی کنید در حدود 30 ثانیه به اهداف خود برسید. در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید که چگونه می توانید یکی از نیازهای انها را برطرف کرده و در نهایت راه ارتباطی را در اختیار آنها قرار دهید. با کمی خلاقیت می توانید مخاطبان را به سوی خود جذب کنید. حتی اگر در آن زمان نیز اقدام به خرید نکنند اما بتوانید آنها را وادار کنید که در مورد شما تحقیقی انجام دهند باز هم میتوان گفت نتیجه خوبی گرفته اید.


تبلیغات دیداری

استفاده از راه های دیداری برای تبلیغات روش تاثیر گذاری برای انتقال و درک اطلاعات است.

تبلیغات دیداری مثل:
تلویزیون، تیزرهای تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی، روزنامه و مجلات، تبلیغات متحرک و کالاهای مصرفی شما از طریق تلویزیون، فضاهای مجازی، شبکه هایی مثل آپارات، یوتیوب و … می توانید کسب و کارخود را معرفی کنید.

تبلیغات محتوا

یکی از شیوه های خیلی مهم و موثر در زمینه تبلیغات این است که در مکان های مختلف در مورد محتوای کالا و خدماتتان اطلاعات بدهید که بسیار بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تبلیغات محتوا منظور نوشتن متن تبلیغات نیست. تبلیغات محتوایی یکی از استراتژی های مدیریت بازایابی به منظور تولید محتوا است، که هدف اصلی پخش آن از طریق کانال های پولی و مرورگرها می باشد.

محتوا به دو طریق منتشر می شود:
محتوا در سایت ها و جست و جوی آن از طریق موتورهای جستجو
محتوایی که از طریق کانال های پولی منتشر می شود.

محتوایی که با توجه به اصول کلی بهینه سازی موتورهای جست و جو سرچ منتشر می شوند; می توانند از فرصت سرچ کلمات کلیدی استفاده کنند. و می توان محتوا را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشت و به صورت بصری قابل استفاده برای عموم باشد.

در محتوا هایی که از طریق کانال های پولی منتشر می شود می توانیم به موضوعاتی بپردازیم که توسط افراد به طور عادی و فعال جست و جو نمی شوند و قابل اشتراک گذاری نیستند و در نهایت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. این نوع از محتوا به برندها فرصتی برای ارائه محتوا ، بدون در نظر داشتن قوانین موتورهای جست و جو را داده است.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به دو دسته تبدیل می شوند:
تبلیغات چاپ شده در مطبوعات
تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات

تبلیغات چاپ شده در مطبوعات به تبلیغاتی می گویند که در روزنامه ها، مجلات، فصل نامه ها چاپ می شود. تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات به تبلیغاتی می گویند که شامل بروشور، کاتالوگ، پوستر، کارت پوستال، ست اوراق و …چاپ می شود. از مزیت های چاپ آگهی در مطبوعات این است که مخاطب با آرامش آن آگهی را می خواند و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و تنها خود را مخاطب آن آگهی تصور می کند که این تاثیر گذاری را بیشتر می کند. اما روزنامه ها یک بار خوانده می شوند و در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات را ممکن است مدتها نگه دارند و یا حتی آن را در کلکسیون مجلات خود قرار بدهند.

مخاطب می تواند نشریه را چند بار بخواند و آگهی شما را ببیند و در ذهن او جای بگیرد وقتی آن را چند بار ببیند; با آن آگهی انس می گیرد و ممکن است بازدیدکننده آگهی شما به مشتری تبدیل شود. بسیاری از نشریات چاپی که به صورت مداوم و با کیفیت بالا تولید شده اند توانسته اند که اعتبار قابل توجهی در نزد مخاطبان پیدا کنند. یک کسب و کار میتواند از اعتبار این نشریات برای رسیدن به هدف خود با استفاده از چاپ تبلیغات در آنها استفاده کند.

انواع تبلیغات تجاری برحسب نوع هزینه
تبلیغات فردی: هزینه این نوع تبلیغات توسط فرد خاص مثل کاندیدای مجلس پرداخت می‌شود.
تبلیغات گروهی: با همکاری توأم آگهی‌دهندگان و به‌طریق تعاونی صورت می‌گیرد.
تبلیغات دولتی: هزینه تبلیغات توسط دولت پرداخت می‌شود.

 

انواع تبلیغات تجاری برحسب نوع ارائه
الف) تبلیغ مستقیم یا صریح (کنش مستقیم یا سخت‌فروش): در این نوع تبلیغ، آگهی‌دهنده پیام خود را مستقیماً و به‌گونه صریح به اطلاع مخاطبان رسانده و مخاطبان از تبلیغ بودن آن اطلاع کامل دارند مانند آگاهی‌های تجاری در رادیو.

ب) تبلیغ غیرمستقیم یا ضمنی (کنش غیرمستقیم یا نرم‌فروشی): شیوه‌ای از تبلیغات است که در آن آگهی‌دهنده می‌کوشد پیام خود را ضمن یک فرصت یا فعالیت‌ غیرتبلیغاتی به اطلاع مخاطبان برساند، به‌گونه‌ای که تمام یا اغلب مخاطبان تبلیغی بودن پیام را در نیابند. به‌طور مثال در یک فیلم سینمایی یک نوشابه خاص را در چند صحنه نشان می‌‌دهد از ویژگی‌های این نوع تبلیغ آن است که لزوماً از اشکال و قانون‌مندی‌های مشخص تبلیغ استفاده نشده بلکه از فرصت‌های پیش‌آمده به‌صورت زیرکانه در جهت هدف خود، استفاده می‌شود.
 

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

انواع تبلیغات اینترنتی را می‌توان به چند دسته تقسیم بندی کرد که در این مقاله به بررسی هریک از آنها می‌پردازیم. این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

روش پرداخت
دسته‌بندی استاندارد
تکنولوژی‌ها

بر اساس روش پرداخت هزینه:
خلاف تبلیغات محیطی و چاپی که مدل‌های پرداخت هزینه آنها نیز محدود است، روش‌های متفاوتی برای پرداخت هزینه تبلیغات آنلاین وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

 

قیمت ثابت:
در این روش پرداخت برای تبلیغات آنلاین، آگهی‌دهنده هزینه تبلیغات خود را به صورت ماهیانه و برای یک فضای ثابت تبلیغاتی می‌پردازد که عموما این فضای مورد نظر آگهی‌دهنده، یک بنر تبلیغاتی ثابت در وب‌سایتی مشخص است.


فاکتورهای مهم برای سنجش میزان اثربخشی کمپین: CTR، CPC، CPA و CR

 

CPM یا همان Cost Per Mile :
هنگامی که یک آگهی‌دهنده هزینه‌ای مشخص برای هر ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی خود پرداخت می‌کند، اصطلاحا می‌گویند که شیوه پرداختی تبلیغاتش به صورت CPM است. این مدل بیشتر محاسبه هزینه تبلیغات آنلاین، میان شکبه‌های تبلیغاتی و کمپانی‌های تبادل فضاهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


فاکتورهای مهم برای سنجش میزان اثربخشی کمپین: CTR، CPC و Ad Position

 

CPC یا همان Cost Per Click:
این روش تبلیغاتی، به شدت مورد علاقه آگهی‌دهندگان است و به این صورت است که آگهی‌دهنده به ازای هر کلیک وارد شده بر بنر تبلیغاتی خود، هزینه‌ای مشخصی را پرداخت می‌کنند.
فاکتورهای مهم برای سنجش میزان اثربخشی کمپین: CTR، CPA، Ad Position


CPA یا همان Cost Per Action:
بعضی از آگهی‌دهندگان، برای هر عمل صورت گرفته توسط مخاطب بالقوه خود، هزینه ثابتی می‌پردازند که به این روش پرداخت هزینه تبلیغاتی CPA می‌گویند. آگهی‌دهندگان، این مدل هزینه‌ای را خیلی می‌پسندند و برای آنها مقرون به صرفه است.


فاکتورهای مهم برای سنجش میزان اثربخشی کمپین: درصد کاربرهای فعال، درصد فروش صورت گرفته، میزان بازگشت سرمایه.

در نظر داشته باشید که به این روش Cost Per Lead و Cost Per Event هم می‌گویند که به ترتیب به منظور این هستند که هزینه بابت موقعیت فروش ایجاد شده یا اینکه به خاطر رخ دادن رویداد مورد نظر آگهی‌دهنده، پرداخت می‎‌شود.

بازاریابی مشارکتی: هزینه به ازای فروش‌های صورت گرفته
در این مدل پرداخت هزینه تبلیغاتی، مبلغ ثابتی برای هر فروش محصول یا خدمات، توسط آگهی‌دهنده به نمایش‌دهنده تبلیغات پرداخت می‌شود.


آگهی‌دهندگان، عاشق این شیوه پرداخت هزینه تبلیغات خود هستند. زیرا همیشه بازگشت سرمایه آنها با این شیوه پرداخت مثبت است.


فاکتورهای مهم برای سنجش میزان اثربخشی کمپین: نرخ مشارکت مصرف‌کننده، میزان فروش


دسته‌بندی استاندارد:
نمایش تبلیغات به صورت بنر، تبلیغات ویدیویی و جعبه لینک:
نمایش تبلیغات به صورت بنر: در این شیوه تبلیغاتی، بنر تبلیغاتی آگهی‌دهنده در وب‌سایتی نمایش داده می‌شود. در میان کمپانی‌هایی که این مدل تبلیغاتی را ارایه می‌دهنده، می‌توانیم به ای‌نتورک و Ad Choice اشاره کنیم.


نمایش تبلیغات به صورت ویدیو: در این شیوه تبلیغاتی، ویدیو تبلیغاتی آگهی‌دهنده به مخاطب نمایش داده می‌شود که ممکن است این ویدیو در یک اپلیکیشن یا وب‌سایت قرار گرفته باشد. آپارات و یوتیوب از و‌سایت‌هایی هستند که این مدل تبلیغاتی را ارایه می‌دهند.


جعبه لینک: این مدل تبلیغاتی بیشتر در وب‌سایت‌های خبری دیده می‌شود که در آن، مخاطب با کادری داخل یک وب‌سایت مواجه می‌شود و در آن نیز یک سری لینک به مطالب وب‌سایت‌های دیگر وجود دارد. معمولا هماهنگی خاصی میان محتوای درون این کادرها با محتوای وب‌سایت نمایش‌دهنده وجود دارد.
 

تبلیغات متنی
در این روش تبلیغاتی، تبلیغ آگهی‌دهنده کاملا به صورت نوشته نمایش داده می‌شود. چنین تبلیغاتی، در موتورهای جستجو و همچنین در سرویس‌های بعضی از شبکه‌های تبلیغاتی داخلی دیده می‌شود و بیشتر برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند به واسطه محتوا نوشتاری به جذب مخاطب بپردازند.

تبلیغات ویدیویی
این روش تبلیغاتی بیشتر توسط وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های آپلود و نمایش ویدیو ارائه می‌شود. عموما تبلیغات ویدیویی، در چنین سایت‌هایی قبل از شروع ویدیو مورد نظر کاربر، نمایش داده می‌شود. برای نمونه وب‌سایت‌هایی که چنین سرویس ارائه می‌دهند، می‌توانیم به یوتیوب، ویمئو و آپارات اشاره کنیم که شیوه پرداخت هزینه تبلیغاتی در آنها به ترتیب به صورت CPC، CPM و بر حسب هر ثانیه نمایش است.

البته باید درنظر داشته باشید که شیوه دیگری برای تبلیغات ویدیویی وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی دیگری چون فیسبوک و اینستاگرام رایج است و در این روش، آگهی‌دهنده می‌تواند یک کمپین برای پست آپلود شده خود ایجاد کند که مشخصا باید محتوای مورد نظر به صورت ویدیو باشد.
 

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی در موتورهای جستجو (SEM)
کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization ، به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک‌هایی است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید.

بازاریابی در موتورهای جستجو (SEM) که برگرفته شده از عبارت Search Engine Marketing است، یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود که وب‌سایت‌ها را بواسطه نمایش آنها در نتایج موتورهای جستجو نیز تبلیغ می‌کند و معمولا بابت نمایش‌ها، هزینه‌ای توسط ارائه‌دهنده این سرویس دریافت می‌شود.

 

بازاریابی محتوا
این روش بازاریابی شامل راهکارهایی است که در ذیل به صورت جداگانه عنوان شده‌اند:

PR یا همان روابط عمومی: روابط عمومی (Public Relation) و یا اصطلاحا PR ، مفهوم گسترده ای است که معمولا به مدیریت جریان اطلاعات دو سویه میان سازمان و افکار عمومی نسبت داده می‌شود. به عبارت ساده تر روابط عمومی نوعی اطلاع رسانی در مورد محصول و یا خدمات یک کسب و کار به افکار عمومی با قابلیت سنجش و ارزیابی تاثیرگذاری آن است. در این شیوه بازاریابی محتوا، ارتباط ایجاد شده میان کسب‌وکار شما و افراد، باید دو سویه باشد.
رپورتاژ آگهی: در این روش بازاریابی محتوا، کسب‌وکارها با انتشار گزارش‌های خبری و محتواهای مرتبط با کسب‌وکار خود در وب‌سایت‌های خبری و وبلاگ‌های مرتبط نیز به اطلاع‌رسانی در مورد برند و محصولات خود می‌پردازند.
وبلاگ‌نویسی: داشتن یک وبلاگ و تولید محتوا برای آن نیز آنقدر مهم و تاثیرگذار شده که اکثر کسب‌وکارها از این روش بازاریابی بهره می‌برند تا ارتباط قوی‌تری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنند. وبلاگ‌نویسی نه تنها روی ارتباط با مخاطب، بلکه روی مورد مهمی چون سئو هم تاثیر مثبت می‌گذارد.
بهره‌وری از ویجت‌های محتوای مرتبط: این راهکار که اخیرا به عنوان یکی از شیوه‌های بازاریابی محتوا مطرح شده است، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بتوانند محتوای خود را در وب‌سایت‌های مرتبط به اشتراک بگذارند که معمولا محتواهای آنها در کادری تحت عنوان More Related Contents نمایش داده می‌شود.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی از بسترهایی هستند که در دهه اخیر مطرح شده‌اند و در حدی مورد توجه عموم قرار گرفته‌اند که اکثر کسب‌وکارهای ایرانی و بین‌المللی نیز برای بازاریابی از این شبکه‌ها بهره می‌برند. با اینکه این شبکه‌های اجتماعی چندان روی فروش تاثیر نمی‌گذارند، ولی روی میزان وفاداری مخاطبان تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارند و از طرفی، اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و خدمات را سهل می‌کنند.

تبلیغات موبایلی
به نمایش تبلیغات در صفحات وب و همچنین در اپلیکیشن‌ها گفته می‌شود که از ترندهای اخیر دیجیتال مارکتینگ هستند. این تبلیغات می توانند به صورت بنری، متنی و حتی ویدیویی باشند.

 

تبلیغات سیاه (Black Ad):
به روش‌هایی گفته می‌شود که به برند کسب‌وکارها آسیب می‌زنند و حدودا مانند روش‌های ATL، هدفمندی خاصی ندارند. از این شیوه‌های بازاریابی می‌توانیم به ارسال ایمیل‌های اسپم، ارسال‌پیام‌های جمعی بدون مخاطب مشخص و تبلیغات پاپ‌آپ اشاره کنیم.


انواع تبلیغات اینترنتی بر اساس تکنولوژی‌:
در سومین مدل دسته‌بندی انواع تبلیغات اینترنتی، سراغ هدفمندی‌ها و تکنولوژی‌هایی می‌رویم که امروزه در کشور ما هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و به شکلی تبلیغات آنلاین را از دیگر روش‌ های تبلیغاتی مجزا می‌سازند:

۱.هدفمندی موضوعی:
تکنولوژی هدفمندی موضوعی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تبلیغات خود را در وب‌سایت‌هایی قرار دهید که از نظر محتوایی با تبلیغ شما هم‌خوانی داشته باشند. این روش روی نرخ Click-Through Rateتبلیغ شما، تاثیر مثبت می‌گذارد.

 

۲.دموگرافی:
این شیوه هدفمندی به کسب‌وکارها کمک می‌‌کند تا بتوانند محتوای خود را به مخاطبانی نشان دهند که ویژگی‌های مورد نظرشان را دارند. مثلا یک فروشگاه لباس زنانه، می‌تواند به واسطه این تکنولوژی نیز محصول خود را به بانوانی نمایش دهد که بین ۲۴ تا ۳۰ ساله هستند و تحصیلات کارشناسی دارند.

۳.هدفمندی جغرافیایی:
ممکن است که ارائه دهنده یک محصول یا خدمت، بخواهد محصول نهایی خود را فقط در موقعیت جغرافیایی خاصی ارائه دهد. در این صورت است که هدفمندی جغرافیایی به چنین کسب‌وکارهایی کمک می‌کند تا بتوانند مخاطب هدف خود را در محل درست مورد نظرشان هدفگیری کنند.

۴.هدفمندی بر اساس سیستم عامل:
این تکنولوژی به مخاطبان خود این امکان را می‌دهد که بتوانند کاربران سیستم عامل خاصی را هدفگیری کنند. در مواقعی که شما مدنظر دارید تا ورودی‌های سایت شما تنها از یک سیستم‌عامل خاص باشد و یا محصول شما، تنها برای یک سیستم‌عامل تهیه شده، این هدفمندی می‌تواند برای شما مفید واقع گردد.خیلی از اپلیشکشن‌ها برای تبلیغات خود از هدفمندی بر اساس سیستم عامل بهره می‌برند.

۵.اتوماسیون (برای شبکه‌های اجتماعی و ایمیل):
راهکارهای اتوماسیون به کسب‌وکار شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به صورت کاملا اتوماتیک محتوای خود را در کانال مورد نظرتان به اشتراک گذاشته یا بفرستید. مثلا ابزارهای اتوماسیون ایمیل به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید هر مطلبی که در وبلاگ‌تان منتشر می‌شوند را در قالب یک ایمیل به اشتراک بگذارید (به کمک اتصال به RSS).

۶.هدفمندی مجدد:
به کمک این روش بازاریابی، کسب‌‌وکارها می‌توانند با نمایش مجدد تبلیغات خود به مخاطب هدف‌شان نیز آنها را به وب‌سایت خود جذب کنید و از طرفی، افراد مورد نظر خود را به مرحله خرید محصولات یا خدمات برسانند. این سیستم معمولا به واسطه IP افراد نیز آنها را شناسایی و مجددا هدفگیری می‌کند، البته لازم است که قبلا این افراد به وب‌سایتی که از تکنولوژی هدفگیری مجدد استفاده می‌کنند، مراجعه کرده باشند.

تبلیغات ایمیلی
email marketingدر ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی، شما از طریق ایمیل، محصول خود را تبلیغ می‌کنید یا مطالب مختلف را با کاربرانتان به اشتراک می‌گذارید. این کار از دو روش انجام می‌شود. روش اول اینکه شما یک بانک ایمیل دارید و پیام خود را از طریق این بانک به افراد ارسال می‌کنید. یا اینکه به کاربران خودتان که در خبرنامه شما عضو هستند، ایمیل می‌زنید.

 

ایمیل مارکتین‍گ: ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing) است که به خاطر بازگشت سرمایه مناسبش، مورد توجه برندهای بزرگ دنیا هم قرار گرفته است.
ایمیل‌ها می‌توانند به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه ارسال شوند که در زمانی که به صورت اتوماتیک این کار صورت می‌گیرد، پلتفورم ارایه‌دهنده سرویس به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس فعالیت کاربر یا رفتار کاربر، به او ایمیل ارسال کنید.


تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
تبلیغات شبکه‌های اجتماعیاین یک مورد را دیگر خیلی خوب می‌شناسید. اول با شبکه پر طرفدار اینستاگرام شروع می‌کنیم. اولین راه این است که شما یک پیج برای شرکت یا فروشگاه یا کسب‌وکار خود داشته باشید و تبلیغات خود را در آن پیج قرار دهید.

دومین راه، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است که جدیداً در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت رواج پیدا کرده‌‌است. در این روش به کمک افراد محبوب مثل هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های مشهور و... که مردم آن‌ها را دوست دارند و دنبال می‌کنند، پیام تبلیغاتی خود را به مردم می‌رسانید.


رپورتاژ خبری
رپورتاژ خبریرپورتاژ خبری تبلیغات غیرمستقیم به کمک یک گزارش یا مقاله آموزشی است. در این گزارش با لحنی بی‌طرفانه درباره مزایای یک محصول یا یک کسب‌وکار صحبت می‌کنید که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود و از این طریق اعتمادش را جلب می‌کنید. این گزارش باید در سایت‌های مرتبط و پربازدید منتشر شود تا بیشترین مخاطب را به کسب‌وکار شما جذب کند. با انتشار یک رپورتاژ خبری خوب در سایت‌های معتبر، نه تنها آگاهی کاربران نسبت به کسب و کار شما بیشتر می‌شود، بلکه بک لینک‌هایی دریافت می‌کنید که در افزایش رتبه گوگل (و بهبود سئو) شما تاثیر چشم‌گیری خواهند داشت.

تبلیغات همسان
تبلیغات همسانتبلیغ همسان، نوعی از تبلیغ بنری است که شبیه محتوا و یا مطالب میزبان است. سایت میزبان تبلیغ شما را در کنار دیگر مطالب سایتش و یکپارچه با قالب خود قرار می‌دهد؛ این باعث می‌شود که کاربر اعتماد بیشتری به آن مطلب داشته باشد و آن را نادیده نگیرد. کاربر با کلیک بر روی این تبلیغ، مستقیم به صفحه اصلی سایت شما یا هرجایی که شما لینک داده باشید، هدایت می‌شود.


تبلیغات اپلیکیشن
تدر این روش، شما از یک اپلیکیشن خاص می‌خواهید که در برنامه خود، تبلیغات شما را نمایش دهد. حالا بسته به اینکه تبلیغات شما چه چیزی باشد، هزینه آن بر اساس کلیک یا بر اساس هر نصب محاسبه می‌شود. مثلاً اگر محصول شما هم یک اپلیکیشن باشد، می‌توانید به ازای هر نصب مبلغی را به تبلیغ‌کننده پرداخت کنید.


تبلیغات اسپانسری
تبلیغات اسپانسریتبلیغات اسپانسری یعنی یک شرکت می‌خواهد، در ازای پرداخت هزینه‌های یک برنامه، نام شرکتش را تبلیغ کنند. این روش هم در تبلیغات اینترنتی دیده می‌شود هم در برگزاری رویداد و برنامه‌های تلویزیونی؛ اما من در دسته‌بندی اینترنتی قرارش دادم، به خاطر اینکه در حال حاضر بیشتر ویدئوهای فضای مجازی با این روش ساخته می‌شود ولی به‌هرحال در تلویزیون و رویدادها هم کاربرد زیادی دارد.


تبلیغات بنری
تبلیغات بنریوقتی وارد سایت‌های پربازدید می‌شوید، حاشیه‌ها و اطراف آن، عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی را می‌بینید که با طراحی‌های جذاب، خودنمایی می‌کند. این‌ها تبلیغات بنری هستند. تبلیغات بنری یعنی اینکه شما برای یک مدت زمان مشخص، بنری از یک سایت را می‌خرید تا تبلیغات خود را در آن‌ قرار دهید.

نوین این سرویس را به شما ارائه می‌دهد تا تبلیغات بنری شما به بهترین شکل انجام شود.

 

تبلیغات بنری دو نوع است:
تبلیغات بنری در اینترنت
تبلیغات بنری در محیط
 

بنرها دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند روش معمول تبلیغات آنلاین که در ایران استفاده می‌شود بنر‌های تبلیغاتی هستند که عموما ثابت هستند و می توان آنها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

بنرهای ثابت: این بنرها معمولا در فرمت GIF تهیه شده و دربردارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمی کنند. قبلا از این نوع بنرها به دلیل آنکه گمان برده می شد مورد توجه بازدیدکنندگان قرار نمی گیرند کمتر استفاده می گردید. اما امروزه تحقیقات نشان داده است که بعضی کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می دهند و به همین دلیل اخیرا استفاده از آن ها بیشتر شده است.


بنرهای متحرک (انیمیشنی): این نوع بنرها از ترکیب چندین بنر ثابت و با استفاده از نرم افزارهایی مخصوصی نظیرGIF BUILDER طراحی گردیده و همانند کارتون های انیمیشنی دارای خاصیت تغییرپذیری هستند. اندازه و حجم این بنرها نیز معمولا از بنرهای ثابت بیشتر است.


بنرهای تعاملی(دارای غنای رسانه ای): در این نوع با استفاده از انواع نرم افزارها و فناوری های رسانه ای ویژگی ها و کارکردهایی را به بنرها اضافه می کنند به طوری که توانایی تعامل پذیری خاصی پیدا می کنند. با وجود هزینه بالا برای طراحی آن ها اما از آن جا که طبق تحقیقات، اثربخشی این نوع از دو نوع دیگر بیشتر است ، شرکت ها هم ترجیح می دهند بیشتر از آن استفاده کنند.
 

تبلیغات نوتیفیکیشن
تبلیغات نوتیفیکیشناین یکی را هم مطمئنم زیاد با آن برخورد داشته‌اید. فرض کنید، وارد یک سایت یک فروشگاه اینترنتی شده‌اید و چرخی زده‌اید، هنگام خروج، آن بالای صفحه از شما می‌پرسد که می‌خواهید مطالب یا محصولات جدید به شما اطلاع داده شود یا خیر؟ وقتی شما این سؤال را تائید می‌کنید؛ از این به بعد روی سیستم شما نوتیفیکیشن محصولات یا مطالب جدید نشان داده می‌شود بدون اینکه حتی به اینترنت وصل باشید. این هم از تبلیغات نوتیفیکیشن که به Push notification هم شناخته می‌شود.

 

 

 

دسته بندی تبلیغات اینترنتی
نمایش تبلیغات به صورت بنر: در این شیوه تبلیغاتی، بنر تبلیغاتی آگهی‌دهنده در وب‌سایتی نمایش داده می‌شود.


تبلیغات متنی: در این روش تبلیغاتی، تبلیغ آگهی‌دهنده کاملا به صورت متن نمایش داده می‌شود. چنین تبلیغاتی، در موتورهای جستجو و همچنین در سرویس‌های بعضی از شبکه‌های تبلیغاتی داخلی دیده می‌شود و بیشتر برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند به واسطه محتوای نوشتاری به جذب مخاطب بپردازند.


تبلیغات ویدیویی: این روش تبلیغاتی بیشتر توسط وب‌ سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های آپلود و نمایش ویدیو ارائه می‌شود. عموما تبلیغات ویدیویی، در چنین سایت‌هایی قبل از شروع ویدیو مورد نظر کاربر، نمایش داده می‌شود. برای نمونه وب‌سایت‌هایی که چنین سرویسی ارائه می‌دهند، می‌توانیم به یوتیوب، ویمئو و آپارات اشاره کنیم.

البته باید درنظر داشته باشید که شیوه دیگری برای تبلیغات ویدیویی وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی دیگری چون فیسبوک و اینستاگرام رایج است و در این روش، آگهی‌دهنده می‌تواند یک کمپین برای پست آپلود شده خود ایجاد کند که مشخصا باید محتوای مورد نظر به صورت ویدیو باشد.


ایمیل مارکتینگ: یکی از روش های مرسوم در تبلیغات، ارسال ایمیل برای انبوه مخاطبان می باشد که به شما این امکان را می دهد، تا با داشتن لیستی از مشتریان مورد نظر خود محصولات و خدمات مورد نظر خود را از طریق ارسال ایمیل معرفی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتراست، در ابتدا لیست ایمیل مخاطبان مورد نظرخود را جمع آوری کنید، ایمیل مدیران شرکت ها، کاربران و اشخاصی که ممکن است محصول شما به هر دلیل مورد توجه و استفاده آن ها قرار گیرد را برای جمع آوری از یاد نبرید.

فراموش نکنید عنوان ایمیل ارسالی و متن و تصاویر مورد استفاده در هر ایمیل هم تاثیر گذار است و کاربران معمولا ایمیل های نامربوط ویا اسپم را مشاهده نمی کنند.

 

تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام به دو روش بازدیدی و ساعتی صورت می گیرد. در تبلیغات بازدیدی اینستاگرام ، کلیپ 60 ثانیه‌ای شما همراه با متن، در پیج‌های محبوب و پربیننده نمایش داده شده و تعرفة تبلیغات براساس تعداد بازدیدها محاسبه خواهد شد. در تبلیغات ساعتی اینستاگرام آگهی شما (عکس یا ویدئو) همراه با متن آن، در پیج‌های منتخب و پربیننده نمایش داده می شود. در این روش، تعرفة تبلیغات به‌صورت ساعتی محاسبه خواهد شد.

تبلیغات در اینستاگرام امروزه یکی از پربازده‌ترین روش تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شود. اینستاگرام برای برندها اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه طبق آمار بیش از 15 میلیون ایرانی در این برنامه حساب کاربری دارند و درصد بیشتری از افراد، برندهای محبوبشان را از طریق این شبکه دنبال می‌کنند.


تبلیغات بازدیدی اینستاگرام
در این نوع تبلیغ، کلیپ 60 ثانیه‌ای شما همراه با متن، با بیشترین اثر و الهام‌بخشی در پیج‌های محبوب و پربیننده نمایش داده می‌شود.


تبلیغات ساعتی اینستاگرام
در این شیوه، آگهی شما (عکس یا ویدئو) به صورت ساعتی، همراه با متن آن، در پیج‌های منتخب و پربیننده نمایش داده می شود.
 

تبلیغات تلگرام
تبلیغات در تلگرام به دو روش تبلیغات کلیکی و تبلیغات بازدیدی در کانال های تلگرام نمایش داده می شود. در تبلیغات کلیکی تلگرام ، شما تنها زمانی هزینه می پردازید که یک کاربر واقعی و غیر تکراری بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کند. در تبلیغات تلگرام ، تبلیغ شما در کانال های پر مخاطب تلگرام نمایش داده می شود و هزینه تبلیغات بر اساس تعداد بازدیدهای پست تبلیغاتی شما محاسبه خواهد شد.

مهم ترین نقطه قوت تبلیغات در تلگرام ، آنلاین بودن کاربران آن است که باعث می گردد که محتوای تبلیغی شما خیلی راحت در دسترس قرار گیرد. همچنین انتشار یک پست تلگرامی خیلی سریع در میان دیگر کاربران اتفاق می افتد.

اما از سوی دیگر تعداد زیاد پیام هایی که در طول یک روز در معرض دیدکاربران قرار می گیرد، باعث می گردد که تبلیغ شما در میان آنها گم شود.

قبل از تلگرام، برنامه های واتس آپ، لاین و وایبر به ترتیب مدتی جز محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در میان ایرانیان بودند. اما حالا تلگرام در اوج محبوبیت است. شاید طولی نکشد یک اپلیکیشن دیگر جایگزین تلگرام شود. بنابراین ساختن کانال و جذب مخاطب از طریق بازاریابی و تبلیغات در تلگرام یک نوع سرمایه گذاری خطر پذیر است.

 

تبلیغات محیطی چیست؟
به هر آن تبلیغی که در محیط رو باز و خارج از محیط سربسته‌ی مانند منزل انجام گردد تبلیغات محیطی گفته می‌شود. به عبارت دیگر، هر تبلیغی که به هر یک از من و شما آن هنگام که خارج از محیط منزل قرار داریم برسد یکی از انواع تبلیغات محیطی است. تبلیغات محیطی را به عنوان یک رسانه‌ی بازار انبوه در نظر می‌گیرند، به مانند تبلیغات رادیویی و تلویزیونی. بنابراین باید از آن جهت برندینگ، پشتیبانی از کمپین‌ها و همچنین ارسال پیام برند به قشر عظیمی از انسان‌ها استفاده کرد و نه برای موارد جزئی‌تر.

موارد بسیاری باید برای انجام تبلیغات محیطی رعایت گردند تا بتوان بازده خوبی از این نوع تبلیغات دریافت کرد. به عنوان مثال، با نصب یک بیلبورد در جاده یکی از انواع تبلیغات محیطی صورت می گیرد اما اگر این بیلبورد مثلاً از ۱۲ کلمه برخوردار باشد به نوعی یک ضرر و یک پول‌دورریختن محسوب می شود چرا که خودروها با سرعت میانگین ۱۰۰ کیلومتر در جاده در حرکت هستند و لذا فرصتِ آن ندارند که توجه و تمرکز خود را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به بیلبورد و متنِ ان معطوف کنند، حتی اگر فرصت هم داشته باشند ضرورتی برای این کار نمی بینند.

این مثال را گفتم تا به اهمیت به کار گیری صحیح تبلیغات محیطی اشاره داشته باشم، وگرنه نکاتی که در این نوشتار در مورد نحوه‌ی صحیح انجام تبلیغات محیطی به آن‌ها اشاره خواهد شد صرفاً این یک مورد نیست و در ادامه به نکات بیش‌تری اشاره خواهم داشت.

 

تاریخچه تبلیغات محیطی
پیشینه تبلیغات محیطی در سنگ نوشته های مصر باستان نشان می دهد که بصورت هرمی از آنها برای ترویج مذهب رایج یا پیشینه های که داشته اند مورد استفاده قرار گرفته است این از قدیمی ترین سنگ واره ها به شمار می آید. بشر از زمان قدیم در پی اطلاع رسانی المان های خاص برای تاثیر گذاری در ذهن افراد استفاده می کرده است یکی از نمونه های بارز تبلیغات محیطی را بتوان در جنگ هایی که بین قبایل بوده برای نماد جنگ آوری ودلاوری نشان داد. جایی که گروهی از افرادی پرچم هایی بزرگ را با خود حمل می کردند. به همراه داشتن این پرچم ها در جنگ ها نشانه یک قبلیه بوده است .

تبلیغات محیطی در قرن بیست و یکم: با پیشرفت بشر در حوزه رسانه محیطی خواهیم بود که در برخی موارد چاشنی خلاقیت های است که افراد برای تبلیغات در تلویزیون که یکی از دست آوردهای بشر در پی اختراع تکنولوژی ” ال ای دی ” می باشد که معمولا از این تکنولوژی در بیلبورد های تبلیغاتی هم استفاده می کردند ولی استفاده اصلی آن در تلویزیون وتبلیغات تلویزیونی می باشد.

 

روشهای تبلیغات محیطی به 2 دسته تقسیم بندی می شوند:
1. تبلیغات خارجی:
که به عنوان مثال شامل بیلبوردها، تابلوهای بالای مغازه یا روی دیوار، تابلوی روی پل هوایی و …
2. تبلیغات داخلی:
که منظور تبلیغاتی است که در مکان های سر پوشیده به کار می رود، مثل مترو، ترمینال، فرودگاه و …

انواع ابزارهای رسانه محیطی
بیلبورد های تبلیغاتی
استندهای تبلیغاتی
لمپوست بنر
استرابوردهای تبلیغاتی
تلویزیون های تبلیغاتی شهری
تبلیغات برروی بدنه تاکسی های شهری
تبلیغات برروی بدنه اتوبوس های شهری
تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده
دیواری نویسی
دستگیره های تبلیغاتی
استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی
و ابزارهای خلاقانه و نامتعارف


آشنایی با انواع تبلیغات محیطی
این نوع تبلیغات را در دسته های زیر می توان دسته بندی کرد:


پوسترهای دیواری و بیلبوردهای نمایشی
این نوع تبلیغات محیطی در مکان های خاص و پر جمعیت مورد استفاده قرار می گیرند و در مقیاس بزرگ طراحی می شوند. نمونه چنین تبلیغاتی را می توان در بزرگراه ها یا بازارهای بزرگ و خیابان های شلوغ شهر دید. این بیلبوردهای نمایشی دارای صفحه نمایش دیجیتالی، جلوه های نوری زیبا و متحرک و خلاقیت های سه بعدی هستند. پوسترهای دیواری نیز در مکان هایی با جمعیت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً در نصب این پوسترها، نماهای ساختمانی رو به جاده و بزرگراه انتخاب می گردد.

 

بیلبوردهای تبلیغاتی
یکی از راه های جذب مخاطب، استفاده از بیلبورد در فضای شهری است. این بیلبوردها بر طبق دامنه دید افراد طراحی می شوند و در معرض نمایش قرار می گیرند. جذب مردم در این نوع تبلیغ به شکل انبوه انجام می شود و از این رو بسیار شبیه به تبلیغات رسانه ای می باشد. معمولاً تاثیر بیلبورد اگر به اندازه کافی خلاقانه باشد، سطح وسیعی را در بر می گیرد. بیلبوردها از این نظر که طیف وسیعی از افراد را با کمترین هزینه و بیشترین پوشش فرا می گیرند، اهمیت دارند. ضمن اینکه قابلیت دسترسی بالایی دارند.

تبلیغات ترانزیت
همه شما زمانی که سوار مترو، اتوبوس های شهری و بین شهری، قطار، تاکسی و …. می شوید، با مجموعه ای از تبلیغات پیرامونی رو به رو هستید. این دسته از تبلیغات، جزء تبلیغات محیطی هستند. همچنین تبلیغات ترانزیت به شکل وسیعی در فرودگاه، ترمینال و …مورد استفاده قرار می گیرد. مسلماً استفاده از این تبلیغات، مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد. این تبلیغات به شکل هدفمند ارائه می شوند. چنین تبلیغاتی در محیط های حمل و نقل به شکل های مختلفی چون نمایشگرهای دیجیتالی، تبلیغات روی دستگیره های وسایل نقلیه، نمایشگرهای سه بعدی، صفحه نمایش های منور، نمایشگرهای ال ای دی و پوشش ایستگاه های وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 در معرض عموم بودن
متحرک بودن
ارزان بودن
نزدیکی به افراد
اشغال نکردن فضا
اعتبار داشتن

مبلمان شهری
در این نوع از تبلیغات، از علائم و نشانه ها کمک گرفته می شود. به گونه ای که این نشانه ها در مراکز عمومی و خرید در محل گذر عابران پیاده تعبیه می شوند. بیشترین حوزه مبلمان شهری مربوط به داروخانه ها، مدارس، مراکز خرید، سوپرمارکت ها، فروشگاه ها، مغازه های مواد غذایی، آژانس های تبلیغاتی، صندلی های پارک، صندلی های ایستگاه های اتوبوس، سطل های آشغال، نمادهای شهری و… می باشد. همان طور که می بینید این حوزه های انتخابی نیز در مسیرهای پر رفت و آمد مردم واقع شده است. همه این اقدامات منجر به در معرض بودن بیشتر تبلیغات می شود.

 

*ارزانی در تبلیغات
*عمومی بودن
*همه گیر بودن مکانی
 

عروسک های تن پوش تبلیغاتی
افرادی بدین منظور به کار گرفته می شوند تا این لباس های عروسکی را بر تن کنند و بدین شکل در بین مردم حضور یابند تا بتوانند توجه افراد را جلب و اقدامی مفید در زمینه تبلیغات داشته باشند. بیشتر رستوران ها، نمایشگاه ها، سیرک ها، سینماها و… از این تبلیغات محیطی برای جذب مشتری استفاده می کنند. این عروسک ها به خصوص برای خردسالان بسیار جذاب و قابل توجه است. پلاکاردها و اعلامیه توسط این عروسک ها در معرض دید مردم قرار می گیرد. گاهی برای جلب توجه بیشتر از موسیقی نیز در کنار این عروسک ها استفاده می شود.
 

تبلیغات مراکز خرید
این نوع تبلیغات به شکل هدفمند توسط بازاریان و کسبه برای جلب مشتری انجام می شود. یعنی فرد مقابل به خوبی نیازهای مشتری خود را تشخیص داده و درصدد جلب رضایت اوست. برای چنین تبلیغاتی از کلیه فضای مرکز خرید مانند درب آسانسور، پله های برقی، محوطه داخلی ساختمان مرکز خرید، بنرها، شبکه های دیجیتالی و پوسترهای دیواری استفاده می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، تبلیغات محیطی دیگری نیز به تازگی وارد محیط های شهری شده است. این تبلیغات با هدف خاصی ارائه می شوند. خلاقیت در تبلیغات پیرامونی حرف اول را می زند.
 

سایر تبلیغات محیطی
تبلیغات مکان هایی مانند دانشگاه، هتل، سینما، داروخانه به شکل نمایشگر و یا پوسترهای دیواری
کاربرد پروژکتور بر روی ساختمان
نمایشگرهای پیست اسکی
بیلبوردهای متحرک نصب شده بر روی پشت افراد
نمایشگرهای دیجیتالی
رسانه های داخل پمپ بنزین
رسانه های ساحلی

موبایل بیلبورد
تبلیغات چریکی (پارتیزانی)

دیجیتال مارکتینگ
سمپلینگ

استرابورد (Starboard) نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است؛ به عبارتی نسل جدید سازه‌های بادبانی و پرتابل‌های ایستاده قدیمی است که از چندین سال پیش توسط شهرداری‌ها جهت اکران‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. استرابورد سازه‌ای است که نقایص و ایرادات نسل‌های قبلی خود را برطرف کرده و ایستایی خوبی در مقابل باد دارد.
استند تبلیغاتی (Stand): استند سازه ایست که انواع چاپ با مدیاهای مختلف بر روی آن نصب شده واین امکان را به شما می دهد که تبلیغات خود را با وضوح بیشتر و دید بازتر در معرض عموم قرار دهید . از مزایای انواع استندها می توان به زیبایی ظاهری و سبک بودن آن اشاره کرد که همین امر باعث پرتابل بودن استندها می گردد. استندها در تیپ ها و اشکال متنوع و متفاوت تولید می شوند.
تابلوی سردر فروشگاه (Store sign board)
تلویزیون‌های تبلیغاتی (Advertising TV screens) بخشی دیگر که امروزه افزایش یافته، تبلیغات بر روی تلویزیون‌های تبلیغاتی ثابت و سیار در سطح شهر است.
جعبه‌های نور یا لایت باکس تبلیغاتی (Light Boxes)
حروف‌نگاری روی پنجره فروشگاه (Window Lettering)
دیوارنگاری [نقاشی دیواری و دیوارنویسی] (Graffiti)
سایه‌بان جلوی درب فروشگاه (Awnings)
عرشه�" پل‌ها (Bridge advertising)
لامپ ال‌ای‌دی (Electronic LED)
لامپ‌های نئون (Neon)
لمپوست بنر (Lamp-post banner)
ویترین (Advertising Showcase)

لمپوست بنر
دیواری نویسی و نقاشی دیواری
دستگیره های تبلیغاتی
استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی
ابزارهای خلاقانه و نامتعارف
و بسیاری موارد دیگر

نمایشگرهای دیجیتالی نسبت به دیگر تبلیغات محیطی بی دردسر هستند. اول اینکه نیاز به استخدام فردی برای این کار وجود ندارد، ضمن اینکه سطح وسیعی را نسبت به تبلیغات پوستری در بر می گیرند، به خوبی می تواند جلب توجه کنند و قابل استفاده در تمام ساعات شبانه روز می باشند.

 

مزیت های تبلیغات محیطی
اطلاع رسانی: این تبلیغات آگاهی لازم را نسبت به خدمات و محصول شما ایجاد می کند و از این رو باید به شکل ساده و بدون حاشیه اطلاع رسانی شود.

انعطاف بالا: این پیام رسانی در بسیاری از مکان های بزرگ و در معرض دید که فرد چاره ای به جز توجه به آن ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

تکرار: تبلیغات محیطی به طور مکرر مورد توجه افراد قرار می گیرند. به عنوان مثال یک نمایشگر دیجیتال در بزرگراه هر روز در معرض دید رانندگان قرار می گیرد و تکرار می شود.

اعمال هدف با مخاطب خاص: شما باید بدانید که تبلیغات خود را در چه مکان هایی انجام دهید. مسلماً برای تبلیغات لباس باید مکان هایی از مراکز خرید را انتخاب کنید. چون بیشترین مخاطبان شما در این مکان ها حضور دارند.

 

در معرض دید بودن
ابعاد بزرگ و بیشتر مورد توجه واقع شدن
در تمام طول شبانه روز یکجا بودن
تاثیرگذاری بسیار بالا
ارزانتر از تبلیغات تلویزیون


محدودیت های تبلیغات را بهتر بشناسید
اول اینکه تبلیغات پیرامونی مشخص نیست تا چه اندازه ای تاثیر گذار است و نمی توان این میزان را به درستی تعیین نمود.

این تبلیغات نباید جدا از سایر تبلیغات قرار بگیرند. بلکه باید در کنار آن ها مطرح شوند تا طیف وسیعی از افراد را تحت تاثیر قرار دهند. در این صورت بیشتر نقش تکمیلی دارند.

تبلیغات در ذهن افراد باقی می ماند اما این که چه میزان از افراد اقدام به خرید محصول و اطمینان می کنند، مشخص نیست.

تبلیغات پیرامونی به شکل لحظه ای عمل می کنند و متاسفانه زیاد شدن آن ها در پیرامون شهر، دیگر جذابیتی برای افراد ندارد. حتی اگر این تبلیغ برگرفته از نیاز آن ها باشد. این لحظه ای بودن موجب می شود که شما ظرف مدت کوتاهی آن چه را که مبلغ آن هستید، بر روی نمایشگر دیجیتال بزرگراه به مدت بسیار کم و در جملات کوتاه نشان دهد. به دلیل اینکه هم نمایشگر و هم فرد مخاطب هر دو در حال تحرک هستند.

این موارد ممکن است موجبات ناراحتی رانندگان و شهروندان را فراهم کند. به عنوان مثال حواس پرتی راننده را در خیابان ها به دنبال داشته باشد. این مورد بیشتر در بیلبوردهای تبلیغاتی دیده می شود.

گر چه بسیاری از تبلیغات محیط شهری به شکل متوسط بر اذهان عمومی تاثیر می گذارد اما در دنیای کسب و کار امروزی ابداً نمی توان چشم بر روی تبلیغات و بازارهای رقابتی دیگر بست. بنابراین باید از متدهای روز دنیا در زمینه تبلیغات محیطی به صورت صحیح و به جا استفاده کرد.

 

خلاقیت در تبلیغات محیطی
معمولا به دلیل تفاوت های زیادی که در محصولات مختلف در بازار های تبلیغاتی وجود دارد در ابتدا خلاقیت حرف اول را می زند. در تولید محصول و در تبلیغات برای بازاریابی بدون خلاقیت می باشد برای مخاطبان بسیار خسته کننده خواهد شد و سازندگان تبلیغات باید در این راستا حتما از گرافیست های برتر برای خلاقیت در آثار خود استفاده کنند.

تبلیغات اگر به گونه ای منحصر به فرد باشد تاُثیر مطلوبی می گذارد و در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما بر جسته خواهد شد و این باعث منحصر به فرد شدن شما در بین رقیبان خواهد شد .منحصر به فردی با تبلیغات شما در مورد یک برند به طور مستقیم در ارتباط است و اگر درغیر اینصورت باشد مخاطب را از دست خواهید داد.

افراد ایده پرداز در زمینه تبلیغات این نظر را دارند که هیچ‌ چیزی از تبلیغات خلاقانه کارآمد تر در بین معرفی یک برند نخواهد بود و تبلیغات خلاقانه‌ بادوام تر است. بااین روش می توانید با هزینه کمتر به این معرفی خوب در بزار دست یابید واین نتیجه یک تبلیغات خلاقانه در بزار کسب وکار خواهد بود این می تواند هم برندی را که روی آن کرده اید را معرفی کند وهم در بازار تبلیغات معرف برند شرکت شما باشد.

سرتاسر یک کار خلاقانه بر پایه‌ی آن چیزی که قبلاً پایه گذاری شده است ایجاد می شود و هر ایده‌ی جدید تلفیقی از یک یا چند ایده‌ی قبلی است. مهم نیست که این ایده چگونه به ذهن ما رسیده، بلکه چگونگی استفاده شدن آن هم مهم است و به‌ روز‌رسانی آن برای هدف مهمتر خواهد بود . آشنایی با استراتژی‌ها و تکنیک‌های خلاقانه مکانیزم و چگونگی عملکرد آن‌ها می‌تواند به گسترش فضاهای ذهنی نو منجر شود.

 

رقابت تبلیغات آفلاین و آنلاین
خیلی‌ها این سؤال در ذهنشان است که تبلیغات اینترنتی بهتر است یا آفلاین‌ها؟ خب این به‌شدت، به کسب‌وکار و مشتری شما مربوط است. اگر کسب‌وکار شما سایت و شبکه اجتماعی ندارد و مشتری‌ها قرار است فقط به محلی برای خرید مراجعه کنند، تبلیغات محیطی و بیلبوردی بیشتر جواب می‌دهد. مثلاً تبلیغ نمایشگاه‌های بین‌المللی چون مربوط به همه افراد است، در سطح شهر بیشتر دیده می‌شود. اگر تبلیغات شما مخاطب عام دارد، تبلیغات تلویزیونی می‎تواند گزینه خوبی باشد.

برای باقی کسب‌وکارها هر دو روش در جای خودش کاربرد دارد؛ اما...اما...اما هم ما و هم شما به‌خوبی می‌دانیم که این روزها همه‌چیز به سمت فضای مجازی رفته است! برای اثبات این ادعا، فقط کافی است وقتی توی مترو یا خیابان هستید به مردم نگاه کنید، هیچ‌کس حواسش به تبلیغات روی در و دیوار نیست چون این روزها، گوشی‌ها و تبلت‌ها هستند که حکمرانی می‌کنند یا بهتر است بگویم فضای مجازی است که ما را راه می‌برد. حتی همان راننده‌ای که در جاده گرسنه شده بود، هم از طریق اینترنت مسیریابی می‌کند، هم از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، نزدیک‌ترین رستوران را پیدا می‌کند.

قصد ندارم بگویم تبلیغات آفلاین خوب نیست، ولی با یک نگاه کلی می‌شود فهمید که تبلیغات اینترنی خیلی جلوتر از قدیمی‌ترها حرکت می‌کند؛ چون هم مخاطب بیشتر درگیر می‌شود، هم قابل اندازه‌گیری است و هم رسانه بزرگ‌تری است.

تبلیغات آفلاین را که همه می‌شناسید و نیازی به معرفی ندارند. از اینجا به بعد در مورد انواع تبلیغات اینترنتی صحبت می‌کنیم که هرکدام چه هستند و چه می‌کنند.

 

هزینه‌های مربوط به تبلیغات محیطی
به مانند سایر رسانه‌های بازار انبوه دسترسی به خیل عظیمی از مردم هزینه‌بَر است. البته عوامل مختلفی در محاسبه‌ی هزینه‌های انجام تبلیغاتِ محیطی دخیل اند. به عنوان مثال برای انجام تبلیغات بیلبوردی، اندازه‌ی بیلبورد، محلِ نصب بیلبورد، نوع بیلبورد، میدان دید و موارد این قبیل در هزینه‌ی نهایی بیلبورد مؤثر هستند. بدیهی است که نصب بیلبورد در یک چهارراه شلوغ از شهری بزرگ با اندازه‌ای بزرگ هزینه‌ی بسیار بیشتری به نسبت نصب بیلبورد در جایی کوچک‌تر و کم جمعیت‌تر نیاز دارد.

نکاتی برای کسب بازده بیشتر از تبلیغات محیطی
در بالا گفته شد که انجام تبلیغات محیطی آن هنگام می تواند مفید باشد که با استفاده از اصول صورت گیرد، وگرنه صرفاً دور ریختنِ هزینه و اتلاف وقت خواهد بود. امروزه یکی از مهم‌ترین مواردی که در ارتباط با انجام تبلیغات محیطی، خصوصاً از نوعِ بیلبورد، در نظر گرفته می‌شود این است که تمرکز و توجه اکثریتِ قریب به اتفاق مردم در حال حاضر بر گوشی‌های هوشمندشان است. بنابراین باید با در نظر گرفتن این امر اقدام به انجام تبلیغات محیطی نمود.

در همین راستا، یک سری اصول وجود دارند که می توانند برای داشتنِ یک تبلیغات محیطی موفق به کار آیند. برخی از این اصول، که بیش‌تر بر روی آن‌ها تأکید می‌شود، به قرارِ زیر اند:
۱- تبلیغ‌تان باید قابل اشتراک‌گذاری باشد:
دقت کنید که در عصر حاضر با این همه رنگ و لعاب خیابان‌ها، و همچنین همان نکته‌ای که در بالا به آن اشاره کردم، یعنی توجهِ زیاد مردم به گوشی‌های‌شان، تبلیغ شما باید یک عنصر خاص داشته باشد تا بتواند توجه دیگران را به خود جلب کند. بایستی از یک شوخی، بیانیه‌ای قابل توجه، بازی با کلماتِ خاص و موارد این قبیل استفاده کنید تا نه تنها توجه مردم را به سوی خود جلب نمایید بلکه کاری کنید که از تبلیغ شما فیلم یا عکس گرفته و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

خلاصه آن که سعی کنید تبلیغ یا تبلیغات‌تان در سطح شهر از مواردی که آن را لایق اشتراک گذاری می کنند برخوردار باشد. در غیر این صورت، به احتمال بسیار، تبلیغ شما بازده خوبی نخواهد داشت.


۲- به رنگ بندی بیلبورد توجه کنید:
یکی از مواردی که کمتر به آن توجه می شود و کمتر مورد تأکید قرار می گیرد رنگ بندی بیلبورد است. اگر سعی کنید در طراحی بیلبورد به انطباق رنگ‌ها با محیطی که قرار است بیلبورد در آن مکان نصب شود دقت کنید خیلی عالی است. هر چه انطباق رنگِ بیلبورد با رنگ محیط اطراف‌اش بیش‌تر باشد بهتر است.

هم‌چنین سعی کنید تا جای امکان رنگِ پس‌زمینه‌ی بیلبورد را ساده انتخاب کنید و در عوض برای محتوای بیلبورد از رنگ‌های قابل توجه استفاده نمایید.

۳- به عنصر زمان دقت کنید:
اکثر مخاطبین تبلیغات محیطی، خصوصاً بیلبوردها، یا داخل خودرو اند و یا اگر عابر پیاده هستند تمرکزشان بر روی گوشی موبایل و موارد دیگر است. این افراد، که اکثراً در حال حرکت هستند، زمانِ بسیار کمی برای مشاهده‌ی بیلبورد و سایر تبلیغاتِ محیطی دارند. بنابراین نباید از متون طولانی، بالای ۶ الی ۷ کلمه، در تبلیغات‌تان، خصوصاً بیلبوردها، استفاده کنید.

اما نکته‌ای هم که بایستی در نظر داشته باشید این است که تمامی مکان‌ها شرایطی یکسان ندارند. مثلاً برخی خیابان‌ها در ۹۵ درصد موارد دچار ترافیک اند و لذا افراد حاضر در خودرو زمانِ بیش‌تری برای مشاهده‌ی بیلبورد دارند. بنابراین با توجه به این نکته بیلبوردی که در این خیابان نصب می‌کنید می تواند از تعداد کلمات و جزئیات بیش‌تری به نسبت بیلبوردی که در اتوبان X نصب می‌کنید برخوردار باشد.


۴- عنصر خوانایی را مد نظر داشته باشید:
از هر موردی که برای انجام تبلیغات محیطی که استفاده می کنید، باید به خوانایی آن دقت کنید. چند بار گفتم و باز هم تأکید می کنم که مخاطبینِ شما در سطح جاده و خیابان خیلی فرصت ندارند که به بیلبورد شما توجه کنند، لذا باید بیلبورد و یا هر عنصری دیگر که برای تبلیغ به کار گرفته‌اید بسیار ساده و خوانا باشد، به گونه‌ای که صرفاً با دو الی سه ثانیه نگاه به آن پیام‌اش قابل دریافت باشد.

 

نتیجه گیری
تبلیغات محیطی ساده ترین نوع تبلیغات می باشد که با داشتن امکانات کم می توان آن را عملی کرد. برای داشتن تبلیغات محیطی موفق کافی است ذهن خلاق داشته باشید و با اصول تبلیغ نویسی آشنا باشید تا بتوانید برند خود را به افراد جامعه معرفی کنید.

همین حالا برای دوستانی که احساس میکنید به این مطالب احتیاج دارند مقاله مارا ارسال کنید و آنها را دعوت کنید تا از آموزشهای ما استفاده کنند شاید به وسیله شما به جایگاهی که می خواهند برسند و کسب و کار خودشون رو رونق بدهند.

 

منابع

- https://arga-mag.com

- http://ayenehtehran.com

- https://fa.wikipedia.org

- www.tabliqyar.com

- http://enekas-co.com
- https://mahanteymouri.ir
- www.salesdemy.ir
- www.novin.com

- https://beloved.marketing
- https://mahanteymouri.ir
- https://mahanteymouri.ir
- https://academy.anetwork.ir
- https://academy.anetwork.ir


 

 







 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد