درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:34   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 402صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 07:13
روابط عمومی به روایت روز روابط عمومی
غلامرضا شمس ناتری دانشجوی کارشناسی ناپیوسته روابط عمومی - روز 27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند.
  

با رسیدن به آخرین روز های اردیبهشت ماه، گل از رخسار روابط عمومی ها می شکفد وبه خود می بالند که حداقل روزی نیز به نام آنان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. روز 27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند. در واقع پاسداشت و گرامی داشت این روز خجسته و میمون برای روابط عمومی چی ها که همواره مهجور قرار می گیرند می تواند چه دستاوردی عظیمی داشته باشد؟!

 

برگزاری چند مراسم در گوشه کنار کشور و سخنرانی در باب اهمیت و جایگاه روابط عمومی تنها کاری است که می شود انجام داد. قدر مسلم اینکه اگر این روز هم نبود هیچ اتفاقی برای روابط عمومی ها نمی افتاد. مشکلاتی که امروزه روابط عمومی ها وکارکنان آن با دست و پنجه نرم می کنند همواره از دید مسوولان بالادست آنها پنهان مانده است. هیچ کوششی ولو اندک برای ارتقاء و جایگاه روابط عمومی برداشته نمی شود.

 

روابط عمومی در ایران همچنان در حد حرف باقی مانده است. در واقع نامگذاری این روز نقطه عطفی در تاریخ هفتاد ساله روابط عمومی در ایران است.

 

این نامگذاری از اینرو واجد اهمیت است که بدانیم که روابط عمومی به عنوان یک فرایند و نه یک رویداد چه نقش مهم و پر رنگی در مناسبات اجتماعی سازمانی ایفا می کند. مناسباتی که هرچند در برخی مواقع به دست فراموشی سپرده می شود و یا اینکه مورد بی مهری قرار می گیرد، اما با این حال روابط عمومی چون زورقی در دریای طوفانی و مواج ناملایمتی ها به راه خود ادامه می دهد.

 

متاسفانه نگاهی که بعضاً در جهت تعامل با روابط عمومی نیست، نگاهی که روابط عمومی را به سمت پیشرفت سوق نمی دهد، نگاهی که روابط عمومی را به عنوان تدارک چی می نگرد و هزاران نگاهی که هیچگاه روابط عمومی را به سوی آرمان ها و آرزوهایش نبرده است.

 

توجه به روابط عمومی باید از جنس روابط عمومی باشد و بدانند سازمانی پویا است که روابط عمومی عملگرا داشته باشد. روابط عمومی ای که بداند چه نقش ارزنده وممتازی به آن سپرده شده است و بدیلی در سازمان وهم عرض او وجود ندارد. با ناکارآمد ساختن روابط عمومی چه کسی سود می برد؟! و چه دایره واداره ای می تواند کاراکتر و شخصیت روابط عمومی در سازمان را در معرض نمایش قرار دهد؟

 

روابط عمومی ای که بتواند با ایجاد ارتباط درون و برون سازمانی و اطلاع رسانی مناسب و اقناع افکار عمومی نقش خود را به خوبی ایفا کرده باشد. امروزه روابط عمومی آمیزه ای از علم، هنر و فن است. علم است زیرا مبتنی بر تئوری ها و نظریه های علمی است. فن است چون از ابزارهای گوناگون بهره می گیرد و هنر است چون برقراری ارتباط خوب با مخاطبان نیازمند هنرمندی و فرهیختگی است.

 

بی شک مسوولان باید به مطالبات و انتظارات انباشته شده روابط عمومی های خود در پیشبرد اهداف سازمانی اهمیت قائل شوند. آنان را یاری داده ومشوق آن ها در انجام وظایف محوله باشند. انتظار می رود در روزی که به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نام نهاده شده است موجبات خرسندی روابط عمومی ها فراهم آید و با نگاهی توام با شفقت و مهربانی به روابط عمومی ها نگریسته شود و بدانند که روابط عمومی شوق اداری است و نه شغل اداری!

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سیروس فخاری
| 1391/2/8 - 15:54 |     0     0     |
متاسفانه هرروز روابط عمومی ها بیشتر وبیشتر از تخصص فاصله میگیرند .تازمانیکه شرایط احراز مدیران روابط عمومی تهیه وتصویب نشود این فاصله هم سرعت بیشتری خواهذ یافت. و نامگذاری هم چاره ساز نخواهدبود.!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد