درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40145صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 24 شهریور 1398 - 00:59
مدیریت بحران رسانه های اجتماعی
قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه مدیریت بحران رسانه های اجتماعی - بحران ها جز جدایی ناپذیر جوامع و زندگی بشر هستند. همچنین در عصر جدید، رسانه های اجتماعی می توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم با انتشار یک خبر جعلی، حیات یک شرکت و سازمان را تحت تاثیر قرار دهند.
  

بحران ها جز جدایی ناپذیر جوامع و زندگی بشر هستند. همچنین در عصر جدید، رسانه های اجتماعی می توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم با انتشار یک خبر جعلی، حیات یک شرکت و سازمان را تحت تاثیر قرار دهند.

 

در بحران ها رسانه های سنتی از رسانه های اجتماعی و تکنولوژی ها به عنوان منبعی برای جمع آوری اطلاعات بهره برده اند. از مهم ترین دلایل هم این است که اطلاعات عکس ها و فیلم ها به سرعت برق در رسانه های اجتماعی منتقل می شوند. رسانه های اجتماعی حمایت عاطفی برای کاربران ارائه می دهند و پس از وقوع بحران برای عموم مردم به عنوان راهی هستند که به صورت مجازی دور هم جمع شوند و به انتشار اطلاعات بپردازند. نقش دوگانه رسانه ها در بحران سازی و بحران زدایی قدرت آنها در ایجاد کنترل و پایان دادن به بحران ها را روشن می کند.


رسانه ها با خلق پیامهای غیر واقعی و تولید و اشاعه شایعات و اخبار جعلی می توانند بحرانی را ایجاد و با تبیین و تفسیر و پخش مداوم  واقعیات، اقدامات بحرانی را کنترل کنند رسانه های بحران زا یا بحران زایی رسانه ها بیش از آنکه منعکس کننده واقعیت بحران در متن جامعه باشد.

 

بازتاب بحران درونی خود هستند. به عبارت دیگر، رسانه های بحران زده  سازندگان اصلی بحران هستند. مفهوم بحران هیچ تعریف پذیرفته شده جهانی از بحران وجود ندارد با این حال بسیاری از نقطه نظر سازمانی و با تمرکز بر اثرات بحران به تعریف آن پرداخته اند. یک تعریف کلی بحران- بحران  را یک وضعیت اضطراری و آنی با زمان وقوع نامشخص  دانسته اند. بحران نوعی جنگ صامت است که به قدرت تصمیم گیری و تحرک جامعه در سطوح مختلف ضربه می زند و آن را مختل می سازد و مهمترین پیامد این وضعیت عدم قطعیت و عدم  امکان تصمیم گیری است که با بروز چنین وضعیتی در جامعه حوادث مختلف شکل می گیرد.

 

مدیریت بحران عبارت است از تلاش نظام یافته توسط اعضای سازمان همراه با بهره گیران خارج از سازمان در جهت پیشگیری از بحران ها و یا مدیریت اثربخش آنها در زمان وقوع رسانه ای اجتماعی، رسانه هایی برای تعامل اجتماعی هستند که از تکنیک های ارتباطی بسیار در دسترس و گسترش پذیر استفاده می کنند به جز جدایی ناپذیر بحران ها تبدیل شده اند و می شود به مثلث بحران – رسانه و جامعه توجه اشاره کرد. فرصت سازی از بحران مدیریت بحران است.


بحران رسانه های اجتماعی را می توان به سه دسته متمایز تقسیم کرد:
1- سوء استفاده سازمانی – یک بحران رسانه های اجتماعی ناشی از سوء استفاده سازمانی از یک کانال رسانه های اجتماعی می باشد.


2- مشتریان ناراضی- یک بحران رسانه ای اجتماعی ناشی از یک شکل در ارتباط با مشتری است.


3- چالش ها- یک بحران رسانه های اجتماعی به دلیل رفتار و سیاست های نامناسب یا غیر مسئولانه سازمان رخ می دهد. زیرا تعامل میان رسانه های سنتی و اجتماعی برای توسعه بحران رسانه های اجتماعی مهم است زیرا بحران رسانه های اجتماعی اغلب نتیجه تلفیقی از رسانه های سنتی و اجتماعی است.


استفاده از رسانه های اجتماعی در بحران بدون در نظر گرفتن چالش های پیش رو- آسیب ها و مشکلات جدی به جامعه بحران زده وارد می کند. آنچه مشخص است تا زمانی که به خوبی این بستر ارتباطی – اینترنت و رسانه های اجتماعی در زمان بحران، اختلال ایجاد خواهد شد پس لازم است مدیران و کارشناسان بحران و ارتباطات قبل از استفاده از این بستر ارتباطی چالش های موجود را سنجیده و اقتضانات و مصلحت شهر کشور را در نظر بگیرند تا با بحران مضاعفی به بحران پیش  آمده اضافه نکنند.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد