درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 11:59   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40088صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 14 شهریور 1398 - 22:04
یوتیوب به خاطر نقض قانون حریم خصوصی کودکان جریمه شد
گوگل به این خاطر که سرویس ویدئویی این شرکت، یعنی یوتیوب، بدون اجازه والدین، اطلاعات شخصی کودکان را جمع‌آوری کرده قرار است ۱۷۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| گوگل به این خاطر که سرویس ویدئویی این شرکت، یعنی یوتیوب، بدون اجازه والدین، اطلاعات شخصی کودکان را جمع‌آوری کرده قرار است ۱۷۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.

به گزارش شارا به نقل از رسانه ها، گوگل قرار است ۱۳۶ میلیون دلار از این مبلغ را به کمیسیون فدرال بازرگانی و ۳۴ میلیون دلار نیز به دولت ایالتی نیویورک بپردازد که در جریان تحقیقاتی جداگانه به همین نتیجه رسیده است.

وب‌سایت بارگذاری و تماشای ویدئوی یوتیوب برنامه کاربردی ویژه‌ای نیز برای کودکان به نام «یوتیوب کیدز» دارد که اطلاعاتی را درباره کاربران کودک جمع می‌کند، ازجمله این‌که هر کودک چه ویدئوهایی را نگاه می‌کند و اطلاعات دستگاه‌هایی که آنها استفاده می‌کنند چیست.

روهیت چوپرا، کمیسر کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا، می‌گوید که «یوتیوب همچنین با آهنگ‌های آشنای مهدکودکی، با کارتون و از طرق دیگر» برای پخش آگهی بر اساس رفتار کودکان و سودآوری بیشتر استفاده کرده «این کار غیرقانونی است».

کودکان زیر ۱۳ سال در حمایت قانون فدرال سال ۱۹۹۸ قرار دارند. این قانون مقرر کرده است که شرکت‌ها برای گردآوری و هم‌رسانی اطلاعات شخصی کودکان نیاز به دریافت اجازه از والدین آنها دارند.

شرکت‌های فناوری معمولاً به خاطر درگیر نشدن با این قانون به طور کل به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه دسترسی به خدمات خود را نمی‌دهند. اما یوتیوب در بخش شرط و شروط خدمات‌رسانی خود تنها به درج این جمله بسنده کرده است که «اگر زیر ۱۳ سال سن دارید لطفاً از این سرویس استفاده نکنید.»

اما در همین حال، بسیاری از کانال‌های محبوب یوتیوب به پخش کارتون‌ها و آوازهای مخصوص کودکان خردسال مشغولند و آگهی‌های بین این ویدئوها هم به همان سبکی کودکان را هدف قرار می‌دهد که در کانال‌های افراد بالغ دیده می‌شود.

یوتیوب اکنون قول داده است که رویه خود در این زمینه را عوض کند و به اصلاح سیستم خود اقدام کند.

جریمه‌ای که اکنون یوتیوب در این ارتباط می‌پردازد در مقایسه با ۵ میلیارد دلاری فیس‌بوک امسال به خاطر نقض حریم خصوصی افراد جریمه شد رقم کمی است.

جریمه تیرماه فیس‌بوک به شرکت مشاوره «کمبریج آنالیتیکا» در لندن مربوط می‌شو که در انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ توانست اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر را از فیس‌بوک دریافت کند.

شرکت «کمبریج آنالیتیکا» که هم‌اکنون فعالیتش تعلیق شده، متهم است به این که از اطلاعات کاربران برای تبلیغ به نفع دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا، استفاده کرده‌ است.


منابع: آسوشیتدپرس و گاردین / پ.پ
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد