شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی شاخه ای از علوم ارتباطات اجتماعی و یک رشته علمی است که در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی تدریس می شود. یکی از خواص علم پیش بینی و آینده نگری است. در هر فعالیتی باید عنصر آینده نگری لحاظ شود اگر با مشتری ارتباط بر قرار می شود و سلایق و افکار او را می سنجیم هر تصمیم و پیام سازمان بایستی بر مبنای آینده نگری و پیش بینی نیاز و احتیاجات و سلایق مخاطب یا همان مشتری باشد.
به این ترتیب می توان ادعا کرد روابط عمومی فعالیت هایش اساساً مبتنی بر آینده نگری و پیش بینی و درک خواسته های مشتریان و درک ارتباطات راهبردی مشتریان از پیام و کالایی است که به مشتری ارائه می شود.
من به آسیب شناسی روابط عمومی در ایران نگاه مستقیمی داشتم و متاسفانه به علت فقدان فضای رقابتی در عرصه های اجتماعی سیاسی و فرهنگی روابط عمومی در ایران دولت محور و سازمان محور هستند و حرفه ای نبوده و مبتنی بر فضای حرفه ای و رقابتی نیستند. در حالی که باید مشتری گرایانه و رقابتی باشند و فرآیند تولید پیام سازمان ها حول محور تحلیل منافع سازما ن بوده و توجیه گر وضع موجود هستند،لذا از فعالیتهای حرفه ای گریزانند.
|