درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 11:39   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39496صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 1 مرداد 1398 - 08:01
تأثیر هوش مصنوعی در اتاق خبر و آنچه برای حرفه ای های روابط عمومی لازم است
در حالیکه ماشینها هنوز جایگزین خبرنگاران نشده اند، اما به آنها کمک می کنند تا جنبه های معمول کار خود را بهبود بخشند. با استفاده از تکنولوژی جدید که به سرعت در صنعت در حال شکل گیری است، حرفه ای های روابط عمومی باید مهارت های جدیدی را اتخاذ کنند و یاد بگیرند که چگونه داده ها را به بینش های عملی تبدیل کنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با توجه به گزارش های اخیر، هوش مصنوعی (AI) در بسیاری از صنایع مختلف تاثیر می گذارد و طبق آخرین رویداد رسانه ای شرکت Business Wire، با عنوان «معرفی هوش مصنوعی در اتاق خبر»، در چشم انداز رسانه ها هیچ استثنائی وجود ندارد.

 

داوران بسیاری از سازمان های رسانه ای مختلف در جلسه حضور داشتند که شامل: آسوشیتد پرس، کوارتز، ویاکام و وال استریت ژورنال بود. با اینکه هوش مصنوعی در اتاق خبر تاثیر می گذارد، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه نقشی را در آینده و در صنعت رسانه ای بازی خواهد کرد. آنچه که درست است این است که یادگیری ماشینی در اینجا برای بقاست. در اینجا تعدادی از ابزارهای مهم برای شناسایی نیز وجود دارد.


در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می شود
خوانندگان ممکن است بخواهند بدانند که آیا هوش مصنوعی برای وال استریت ژورنال، کوارتز و آسوشیتد پرس به طور فعال به روزنامه نگاران در اتاق های خبری کمک می کند. این امر حرکت کار روزمره را تسهیل می کند به طوری که روزنامه نگاران می توانند تاثیر بزرگی در روزنامه نگاری ایجاد کنند.

 

یادگیری ماشینی در حال حاضر به خبرنگاران کمک می کند تا اسناد و تصاویر را به سرعت مرتب کنند به گونه ای که بتوانند اطلاعات مرتبط را پیدا کنند و اطلاعات ضروری روزنامه نگاران برای ایجاد محتوای بیشتر در حالی که در وقت خود صرفه جویی می کنند را ارایه دهد. Viacom از فراگیری ماشینی استفاده می کند تا دقیقا بفهمد که مشتریانش چه چیزی می خواهند مشاهده کنند یا از مشاهده چه پلتفرم های سنتی و اجتماعی لذت می برند، سپس از این اطلاعات استفاده می کند تا تعیین کند محل تبلیغاتی آنها کجا باید باشد، این به گونه ای است که کمپین های تبلیغاتی Viacom به طور گسترده در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.


هوش مصنوعی همیشه عملکرد درستی ندارد
یک پیش فرض ناقص وجود دارد که اطلاعات حاصل از الگوریتم ماشینی به طور خودکار باید درست باشد. با توجه به اینکه دستگاه می تواند چیزها را به خوبی تشخیص دهد و تصمیم بگیرد، مجلات خبری باید به یاد داشته باشند که مواد محرمانه را می توان در اکثر نتایج پیدا کرد، بنابراین در هنگام نوشتن داستان، به مشارکت روزنامه نگاران در اتاق خبر نیاز دارند. برای مثال، در آسوشیتد پرس، در حال حاضر هر نوع داستان منتشر شده اتوماتیکی ارزش های اصلی این شرکت را برآورده می کند، به گونه ای که عنوان یک داستان با نام آسوشیتد پرس و در نشانه پایین صفحه آدرس منبع آورده شده است.


حرفه ای های روابط عمومی نیاز دارند تا با هوش مصنوعی کار کنند
آسوشیتد پرس معتقد است که استفاده از اخبار الگوریتم توزیع شده احتمالا بیشتر توسط هوش مصنوعی اجرا می شود. در مقایسه با نیاز به ربات یا ماشین، پیشگامان روابط عمومی باید انتظار داشته باشند که داستان های بیشتری را با زاویه تحلیلی از هوش مصنوعی در نظر بگیرند. همان گونه که کوارتز از داده ها در مورد نقل قول های منبع در مقالات استفاده می کند، این چیزی است که حرفه ای های روابط عمومی باید به آن پاسخ دهند، زیرا یادگیری ماشینی سوالات بیشتری را مطرح می کند و هنوز به اطلاعات دقیق تری برای حمایت از یافته های داده های خود نیاز دارد.


حال و آینده هوش مصنوعی
آنچه که به شدت قابل توجه است، این است که هنوز هم ممکن است نشریات یک داستانی تولید کنند که به نظر می رسد آن را یک انسان نوشته اما توسط یک ماشین تولید شده است. امروزه در وال استریت ژورنال، روزنامه نگاران قالب هایی را ایجاد می کنند تا داستان هایی توسط دستگاه شکل گیرد و بعد از آن مجموعه داده های تاریخی را برای یک مقاله وارد می کنند. در حال حاضر، فناوری برای ماشین آلاتی که داستان های خودشان را بنویسند، دور از ذهن است.


Viacom اکنون با تگ های خودکار بر روی محتوای گذشته تولید شده است. جمع آوری این اطلاعات به تیم رسانه ای ویاکام اجازه خواهد داد تا ببینند چه نوع محتوایی با مخاطبان خاص در گذشته وجود داشته تا بتوانند برای جذب مخاطبان آینده خود پیش بینی کنند.

 

بلومبرگ گزارش می دهد که در حال حاضر ۳۰ درصد از داستان های مالی توسط هوش مصنوعی توسعه یافته است. سیستم سیببورگ، به خبرنگاران کمک می کند تا هر سه ماه گزارش از بین بردن هزاران مقاله در مورد درآمد شرکت ها را ارایه دهد و توانایی تجزیه و تحلیل گزارش مالی را به صورت لحظه ای دارد و یک خبر فوری را ایجاد می کند.


بنابراین، پیامدهای آن برای متخصصان روابط عمومی چیست؟ همزمان با گسترش فناوری هوش مصنوعی، متخصصان باید یاد بگیرند که چگونه مقالات مطبوعاتی منتشر کنند تا در صورت امکان الگوریتم ها را برای نتایج دقیق تر و مفید تر به حداکثر برسانند.


در حالیکه ماشینها هنوز جایگزین خبرنگاران نشده اند، اما به آنها کمک می کنند تا جنبه های معمول کار خود را بهبود بخشند. با استفاده از تکنولوژی جدید که به سرعت در صنعت در حال شکل گیری است، حرفه ای های روابط عمومی باید مهارت های جدیدی را اتخاذ کنند و یاد بگیرند که چگونه داده ها را به بینش های عملی تبدیل کنند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد