شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جهان امروز و قرن حاضر با پدیده یی بی بدیل مواجه شده است که به فضای مجازی نام گرفت.
فضایی لایتناهی که تمام کره خاکی را در نوردید و هر جا لازم بود توشه یی از آن گرفت و آن را با کمترین زمان و فرصت ممکن دست به دست به تمام قاره ها برد تا پیش از آن که رسانه های جمعی بخواهند حرف و خبری از آن به میان آورند این فضا بود که بدون هیچ سیاست و سانسوری چرخید.
در این بین سازمان های دولتی نیز با اتخاذ سیاستهایی وارد این فضا شدند تا مخاطبان شان را از عملکرد و فعالیت های خود آگاه سازند و به قول معروف از این قافله عقب نمانند.
در این وادی بی تردید وظایف روابط عمومیها سنگین تر و حساس تر شد، چرا که باید بازخوردهای مخاطبان را رصد کرده و گاهی هم در کانالها به پاسخگویی انتقادت و تهیه جوابیه ها و... بپردازند.
از این رو وظایف روابط عمومی در این چرخه دچار تحولی شگرف شده است که منبعث از همین فضای مجازی است.
فضایی که وقت معینی ندارد، روزهای تعطیل و غیر تعطیل ندارد و همواره در 24 ساعت مخاطبان خاص و عام آماج اطلاعاتی هستند که بعضا هیچ منبع مشخصی ندارد و از هر سو آزادانه بدست مخاطب می رسد.
روابط عمومی ها باید با آگاهی از این موضوع در دام برخی کانالهای بی نام و نشان نیفتند و وقت خود را صرف جوابیه نکنند چراکه این کانالها با هدف تخریب و گاهی با اهداف اغراض سیاسی و باجگیری مبادرت به انتشار اخباری می کنند که هیچ سندیت نداشته و منبع مشخصی نیز ندارند.
|