درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 18:31   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39440صفحه نخست » خبر یکشنبه، 29 تیر 1398 - 13:22
گزارش برگزاری چهارمین گردهمایی سراسری مدیران و فعالان روابط عمومی جهاد دانشگاهی
صبح روز پنجشنبه 27 تیر ماه 98 چهارمین گردهمایی سراسری مدیران و فعالان روابط عمومی جهاددانشگاهی در تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
  

اشاره
صبح روز پنجشنبه 27 تیر ماه 98 چهارمین گردهمایی سراسری مدیران و فعالان روابط عمومی جهاددانشگاهی در تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نقش روابط عمومی ها در تلاطم حفظ ارزش ها/توانمندی جهاددانشگاهی در گشودن گره‌های اجتماعی
دکتر سلیمی تاکید کرد: امیدوارم همانطور که جهاددانشگاهی پاسخ‌هایی برای گره های علمی جامعه پیدا کرده است برای این گره هایاجتماعی جامعه هم بتواند ما را یاری کند.
نقش روابط عمومی ها در تلاطم حفظ ارزش ها/توانمندی جهاددانشگاهی در گشودن گره‌های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسین سلیمی در چهارمین گردهمایی مدیران و فعالان حوزه روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی که امروز پنج‌شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه برای دانشگاه علامه افتخاری است که میزبان این‌نشست مهم و تاثیرگذار باشد گفت: دانشگاه علامه تنها دانشگاه علوم انسانی دولتی است که به لحاظ حجم استاد و دانشجو بعد از دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه تخصصی علوم انسانی است، بعد از مدتی کم مهری به علوم انسانی با همت استادان و دانشجویان و کارکنان توانست جایگاه خود را بازیابی کند؛ به طوری که امروزه کانون حل بسیاری از مشکلات کشور محسوب می‌شود. ما امروز شاهد به بار نشستن تلاش استادان دانشگاه هستیم. استادانی که تلاش می‌کردند با مسئولان جلسه بگذارند ولی با بی‌رغبتی روبه‌رو می‌شدند، اما الان می‌بینیم که مسئولان بسیاری از مسائل و مشکلات خود را با استادان دانشگاه علامه‌طباطبایی مطرح می‌کنند.

سلیمی ادامه داد: از آن جایی که برخی استادان و پیشکسوتان روابط عمومی در این جمع حضور ندارند من می‌خواهم درباره تحول ماهوی فعالیت روابط عمومی در فضای جدید صحبت کنم. ما امروز با مفهوم جدیدی در علوم اجتماعی با نام فضای عمومی رو به رو هستیم. فضایی که به نوعی اندیشه‌ها و آمال و آرزوها و خوشی‌ها و ناراحتی‌های ما در آن شکل می‌گیرد. فضای عمومی قبلا به سیستم‌های عادی خبر رسانی محدود بود اما امروزه با دنیایی روبه‌رو هستیم که روز به روز در عمق و عرصه جغرافیایی تاثیرگذاری در حال گسترش است.

دکتر سلیمی ادامه داد: کار روابط‌عمومی در سی یا چهل سال پیش، ارتباط با چند نفر و نفوذ به چند رسانه معین‌ و استفاده از آن‌ها برای تاثیرگذاری بود اما امروزه فضای عمومی به قدری پیچیده شده و ابعاد مختلف پیدا کرده که ماهیت واقعیت را در ذهن انسان‌ها دگرگون کرده است. امروز عادت‌واره‌های جدید در رفتار اجتماعی انسان شکل گرفته این عادت‌واره‌های جدید بعضاً انسان‌ها را با موجودیت‌های اجتماعی چندگانه مواجه کرده، به‌ نوعی که در جوامع مختلف، انسان‌ها دارای یک هویت تنها که در سپهر عمومی شکل می‌گیرد نیستند بلکه ممکن است در فضاهای مجازی، شغلی و رسمی هویت‌های دیگری داشته باشند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که در تمام جوامع بشری تحولی بنیادین به وجود آمده گفت: امروزه ما با پدیده‌های اجتماعی‌ای رو به رو هستیم که معلوم نیست با سازماندهی چه کسانی به وجود می‌آید.

سلیمی با بیان این که مدیریت این سپهر عمومی امکان‌پذیر نیست گفت: زمانی من از روابط عمومی انتظار داشتم این فضای عمومی را مدیریت کنند اما امکان‌پذیر نیست. تنها کاری که می‌توان کرد شناخت این‌جریانات و انطباق با آنهاست. انطباق به معنای انفعال نیست بلکه باید ارزش‌های خود را باید در این تلاطم حفظ کنیم.

وی افزود: فضای عمومی به قدری پیچیده شده که حتی به وجود آورندگان این فضا هم توان مدیریت آن را ندارند. در قدم اول روابط عمومی‌ها باید این فضای عمومی را به درستی بشناسند و ابعاد مختلف آن را به درستی درک کنند و خود را با این فضا منطبق کنند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه الان از اتفاق‌های اجتماعی برداشت‌های مختلفی صورت می‌گیرد درباره تغییر لحن خشونت در جامعه گفت: چهره خشونت در جامعه ما تغییر کرده است. الان، خشونت خدشه به سازمان‌ها و آبروی افراد از خشونت فیزیکی بدتر است. این خشونت کار روابط‌عمومی‌ها را دشوار می‌کند. علاوه بر این، جریان تخریب نهادهای علمی و مدیریتی هم فعالیت روابط عمومی‌ها را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

سلیمی در پایان با اشاره به این که هجمه به مدیران در فضای عمومی و برخی رسانه‌ها وجود دارد گفت: نهاد دانشگاه نهادی است که عقلانیت درون آن‌ انباشته شده است و به همین دلیل است که گروه مرجع مردم هستند اما این گروه مرجع مورد تهاجم قرار گرفته است. مهم‌ترین فعالیت و بار مسئولیت در این زمینه برعهده جهادگرانی است که در عرصه روابط عمومی فعالیت می‌کنند. آرزو می‌کنم هم‌اندیشی در این جمع پاسخی برای پرسش‌های مطرح شده بیابد. امیدوارم همانطور که جهاددانشگاهی پاسخ‌هایی برای گره های علمی جامعه پیدا کرده برای این گره هایاجتماعی جامعه هم بتواند ما را یاری کند.
 

مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در حاشیه‌ی گردهمایی فعالان این حوزه: ژورنالیسم علم نیازمند تربیت نیروهای متخصص است
ابوالقاسم رئیسی بیان کرد: موضوع ژورنالیسم علم، ساده‌سازی و عمومی‌سازی آن، نیازمند تربیت نیروهای متخصص است که از دانشگاه‌های تخصصی حوزه‌ی ارتباطات و رسانه انتظار می‌رود که این مساله را پیگیری کنند.
ژورنالیسم علم نیازمند تربیت نیروهای متخصص است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در حاشیه‌ی چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و فعالان این حوزه که 27 تیرماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که ارزش‌افزوده‌ی همیشگی داشته و همین باعث بستری برای انجام کارهای بزرگ بعدی آن شده است. نهادی که در مقاطع حساس، حل مسایل ضروری و نیازهای فوری کشور را مبنای کار و حرکت خود قرار داده است و فرهنگ جهادی را این‌گونه در معنا به نمایش گذاشته است.


وی ادامه داد: چنین نهادی حتما باید دارای روابط عمومی‌ای با ویژگی‌های خاص خودش باشد؛ روابط عمومی‌ای که بر فلسفه و تفکر انسان‌محوری (بر اساس شناخت واقعی انسان، تکریم، احترام انسان‌ها و خدمات آن‌ها متکی است)، اخلاق‌محوری (که در صورت نداشتن گسترش اخلاق فضیلت‌محور، نمی‌توان به جنبه‌ی انسان‌محوری رسید) و هویت‌محوری (که در حقیقت منعکس‌کننده‌ی تاریخ و ریشه‌ی فرهنگی سازمان است؛ سازمانی که با عمق و درایت، راه خود را انتخاب کرده، قطعا از این اصالت‌های فرهنگی برخوردار است و این مساله امری خلق‌الساعه نمی‌باشد) شکل می‌گیرد.


مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که دانش، مزیت رقابتی پایدار در سازمان‌های دانش‌بنیان است، گفت: رویکرد روابط عمومی دانش‌بنیان و دانش‌محور در سازمان‌های دانش‌بنیانی مانند جهاددانشگاهی، امری طبیعی است که ما این رویکرد را برای روابط عمومی انتخاب کردیم و بر این اساس فعالیت خود را به جلو می بریم.


ابوالقاسم رئیسی افزود: روابط عمومی برای نهادی که پیشرو در بحث اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تولید ملی است، قطعا به دنبال ایفای نقش خود در این حوزه‌هاست و آن را دنبال می‌کند؛ یعنی دقیقا ایفای نقش در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، ایفای نقش در رونق تولید، ایفای نقش در مسوولیت اجتماعی؛ خروجی تمام ایفای نقش ما در موارد ذکر شده به نقش بزرگ‌تری به نام فرهنگ‌سازی از طریق روابط عمومی منجر می‌شود که در نهایت تحقق موارد فوق، ایجاد امید، روحیه‌ی خودباوری و نشر فرهنگ و مدل جهادی برای توسعه‌ی همه‌جانبه و پیشرفت ایران اسلامی را در بر خواهد داشت.


وی با اشاره به وظایف روابط عمومی در جهاددانشگاهی، بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های نهاد انقلابی جهاددانشگاهی از روابط عمومی توقع بازاریابی و تبلیغ مخاطب نیست؛ ما در روابط عمومی این نهاد به دنبال تبیین، تثبیت و انتقال تصویری از سازمانی است که چگونگی دستیابی عموم مردم، صنعتگران، پژوهشگران، دانشگاهیان و... به آن خدمات و محصولات است.


مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی اضافه کرد: با انتقال و نشر اطلاعات در قالب‌های مختلف از توانمندی و افتخارات حاصل در این کشور توسط جهادگران به دنبال ایجاد روحیه‌ی خودباوری و ما می توانیم، خواهیم بود.


رئیسی افزود: با ایجاد بسترهای مقایسه‌ای در محتوا به تحریک دیگر ساختارهای غیرچابک در کشور می‌پردازیم.


وی با اشاره به ویژگی‌های روابط عمومی در نهاد جهاددانشگاهی، اظهار کرد: روابط عمومی این نهاد، هم‌چون ساختار کل سازمان خود، کم‌هزینه، چابک، متکی بر توان و خلاقیت نیروهای انسانی خود، امور را به جلو می‌برد.


مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی ادامه داد: سبک‌بالی سازمانی، یک‌پارچگی فرآیندی و انعطاف از ویژگی‌های روابط عمومی دانش‌بنیان در جوامع توسعه‌یافته است.


رئیسی با توجه به اهداف برگزاری این گردهمایی، گفت: یادگیری مستمر، پرسش و گفت‌وگو و یادگیری تیمی از عوامل موثر در پویای روابط عمومی دانش‌بنیان است که این گردهمایی هم در همین راستا تشکیل شده است.


وی افزود: تصمیم‌گیری مناسب، ارایه‌ی راه‌حل‌های مطلوب، نوآوری در فرآیند در کنار فراست، ثبات احساسات و هوشیاری، می‌تواند در عملکرد مناسب روابط عمومی‌ها در مواجه با افکار عمومی تاثیرگذار باشد.


مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در پایان گفت: موضوع ژورنالیسم علم، ساده‌سازی و عمومی‌سازی آن، نیازمند تربیت نیروهای متخصص است که از دانشگاه‌های تخصصی حوزه‌ی ارتباطات و رسانه انتظار می‌رود که این مساله را پیگیری کنند.
 

برنامه های گردهمایی

در ادامه گردهمایی، نشست گفت‌وگوی صمیمی دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی با مدیران و فعالان حوزه‌ی روابط عمومی این نهاد برگزار شد

هم‌چنین، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهمیت کار جهادی در همه‌ی عرصه‌های کشور، درس گفتاری درباره‌ی "قدرت اطلاعات در شرایط فعلی و زمینه‌های فعالیت روابط عمومی ها" ارایه داد

دکتر حسین امامی نیز در این گردهمایی سخنرانی خود را با موضوع "تولید محتوای موثر در بستر رسانه‌های نوین و روزنامه‌نگاری با موبایل" ارایه داد

دکتر موسوی رییس جهاددانشگاهی علامه طباطبایی در ابتدای این گردهمایی از آمادگی این واحد در میزبانی از رویدادهای حوزه‌ی علوم ارتباطات و روابط عمومی استقبال کرد

 

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در جمع روابط عمومی‌های جهاددانشگاهی تاکید کرد: مدل شریک‌سازی؛ نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب

خدادی اظهار کرد: اگر روابط عمومی جهاددانشگاهی می‌خواهد موفق عمل کند، باید شریک‌سازی کند، ما قرار است به اقناع برسیم. کارکرد روابط عمومی در دستگاه‌ها ایجاد ارتباط موثر، آن هم نه برای تشویق و تبلیغ، بلکه برای شریک‌سازی است.
مدل شریک‌سازی؛ نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور که امروز، پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه، در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، بیان کرد: ما هر کجا جهادی بودیم، به اثر و نتیجه رسیدیم و هر کجا از جهاد دور بودیم در مضیغه قرار گرفته‌ایم و پیروز نشدیم. تا به امروز، دنیا، بدترین مدل جنگ با کشور‌ها را علیه ما به کار گرفته است. هیچ مدل تقابلی در دنیا - از مدل‌های جنگی استراتژیکی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، تا تقابل فرهنگی، ترور، عملیات‌های ایضایی و نیابتی - وجود ندارد که دنیا علیه ما به کار نگرفته باشد، تنها از حمله اتمی استفاده نکرده‌اند، علت این هم که وارد این نوع جنگ نشده‌اند، ظرفیت‌های ماست.

وی با بیان اینکه امروز جنگ اراده‌هاست، ادامه داد: آنچه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند و جنگ اراده‌ها است را اگر بررسی کنید، خواهید دید عاقبت اراده ما چیست و عاقبت اراده آن‌ها چیست! اراده برگرفته از افکار و اندیشه افراد است. اعتقاد آدم‌ها هم به ایمان و یقین افراد برمی‌گردد. اکنون در جنگ اراده‌ها، می‌خواهند افکار عمومی ما را به اغتشاش بکشانند.

خدادی افزود: در این میان جنگ اصلی، جنگ رسانه‌ای است. انتخاب ترامپ این است که هر روز یک توییت علیه کشور ما منتشر کند؛ لذا جنگ اقتصادی و خود اقتصاد موضوع اول نیست، چرا که یک‌چهارم اقتصاد دنیا در اختیار آمریکا، و سه‌چهارم آن، در دست دیگر کشور‌ها است. ۱۴۰ کشور می‌خواهند با ما رابطه اقتصادی داشته باشند و تنها یک کشور نمی‌خواهد. اما این کشور با راه‌انداختن جنگ رسانه‌ای علیه ما قصد دارد به مقابله بپردازد.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی حاضر در این گردهمایی گفت: کار شما شغل شما نیست، تکلیف شماست، این تکلیف برای امنیت، حفاظت، تعالی، رشد، موفقیت، ماندگاری، عزت، هویت و شخصیت خودتان است. روابط عمومی اسمی از گذشته است، امروز باید نام آن را ارتباط گذاشت. واژه روابط عمومی باید تغییر کند. شما باید زبان گویای مجموعه خودتان باشید.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد؛ بیان موضوع و مدل ما، تبلیغی است، در حالی که دوره تبلیغ در اداره حکومت هم منقضی شده است.

امروز دوره تبیین و اشتراک است.
وی افزود: اگر روابط عمومی جهاددانشگاهی می‌خواهد موفق عمل کند، باید شریک‌سازی کند، ما قرار است به اقناع برسیم. کارکرد روابط عمومی در دستگاه‌ها ایجاد ارتباط موثر، آن هم نه برای تشویق و تبلیغ، بلکه برای شریک‌سازی است.

قدرت اصلی دنیا، قدرت اطلاعات است
خدادی کفت: هر که می‌خواهد زنده بماند نیاز به اکسیژن دارد، هر که هم می‌خواهد زندگی کند، باید ارتباط بگیرد. بزرگترین تنبیه بشر هم در زندان‌ها برای مجرمان، عدم ارتباط با آدم‌هاست. در دنیا هم قدرت‌های مختلفی وجود داشته‌اند، اما امروز قدرت اصلی در دنیا، ارتباطات است. وقتی تحلیل و پردازش اطلاعات ارزش شود، تصمیم بر مبنای اطلاعات هم ارزش خواهد بود. هر کشوری برتری قدرت اطلاعات داشته باشد، قدرت تصمیم‌گیری بالاتری هم دارد. قدرت اصلی دنیا، قدرت اطلاعات است.

وی بیان کرد: ناتوانی در برقراری ارتباطات و اطلاعات، موجب زوال قدرت هم می‌شود. ما اغلب، در جریان تبادل اطلاعات خام‌فروش هستیم و توان تحلیل اطلاعات را نداریم، اصولا هم نمی‌دانیم چه حرفی باید بزنیم. بسیاری مواقع اقدامات اعلامی ما از اقدامات اقدامی ما جلوتر است. در مدل مواجه زندگی‌مان هم از داشتن چیزی و نه استفاده آن لذت می‌بریم. کل اروپا تعداد خبرگزاری کمتری از ما دارد، چرا که ما از داشتن چیزی خوشمان می‌آید، نه استفاده از آن. اطلاعات را تولید نمی‌کنیم، اما تحلیل و تبادل هم نداریم و استفاده هم نمی‌کنیم. در آموزش هم، مهارت تولید اطلاعات، دغدغه ما نیست. کوتاه نویسی و خلاصه نویسی جزو مهارت‌های آموزشی ما نیست.

مختصات رسانه امروز
به گفته معاون مطبوعایت وزیر ارشاد؛ در عصر تنوع رسانه، تکنولوژی قیمت خود را از دست داده و امروز با تجمیع دستگاه‌ها روبرو هستیم. تلفن همراه همه دستگاه‌ها را تجمیع کرده و در این عرصه رسانه‌ها باید به دنبال شریک‌سازی باشند.

وی با بیان اینکه دوران تبیلغ‌محور و افزایش فالورر تمام شده است، گفت: دوران شریک‌سازی، پایان جریان یکسویه است و مختصات آن ارزانی، فراگیری، دربرگیری، سرعت، حذف مکان و زمان است. ساختار تکنولوژی آن‌چنان تغییر کرده که با هر تغییری به یک‌باره جمعیت زیادی از جهان تغییر می‌کند. هر که یک تلفن همراه دارد، دارای یک رسانه است و حق ابراز و اظهار نظر دارد.

بازگشت هویت از دست رفته در بستر شبکه‌های موبایلی
خدادی افزود: در عصر حاضر و با وجود شبکه‌های اجتماعی مستقر در بستر تلفن‌های همراه، دیگر شورش خیابانی نداریم، این فضا محدودیت مکانی ندارد و موضوع در لحظه می‌تواند تغییر کند و تبادل نظر و فکت‌سازی در آن بالاست. بازگشت هویت از دست رفته نیز، مهمترین ویژگی استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی است. تغییر و تحول ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی در عرصه فناوری و تولید محتوا و تحمیل جایگاه رسانه در همه ارکان و اجزا در اقتصاد، سیاست، اجتماع، صنعت و ... از دیگر آثار به وجود آمدن این فضاست.

وی گفت: آینده رسانه در دنیا وابسته به ظرفیت‌های تلفن همراه است، اکنون در استفاده از تلفن همراه، اولویت نخست؛ دسترسی به اطلاعات و پردازش آن‌ها است. اما اینکه استفاده ما از این فضا برای چه مواردی است، با نگاهی به استفاده ما از تلفن همراه مشخص می‌شود، میزان استفاده کشور‌های پیشرفته از تلفن همراه برای حضور در شبکه‌های اجتماعی ۱۶ درصد و استفاده ما ۶۵ درصد است، این در حالی است که در حوزه کاریابی ما استفاده ۵ درصدی از تلفن همراه داریم و میزان حضور آن‌ها در این عرصه ۴۵ درصد است.

خدادی با بیان اینکه متاسفانه فضای تولید، تبادل و پردازش اطلاعات در کشور ما ضعیف است، گفت: اطلاعات یعنی ساده‌سازی، مصداق‌سازی، دسته‌بندی و ریاضی کردن داده‌ها تا اینکه به تبیین، اقناع و درک متناسب با هدف تعیین‌شده برای مخاطب برسد. در این راستا، یکی از نیاز‌های اصلی در این عرصه، شناخت مخاطب است. نخست باید مخاطبان مشخص شده و سپس نیازشناسی صورت بگیرد و متناسب با نیاز آن‌ها اطلاعات تولید و ارائه شود و آنچه را نمی‌دانند ارائه کنیم. ایجاد بستر تضارب آرا و خط دوسویه نیاز هر ارتباطی است تا سازنده و موثر شود.

تفاوت نظر با اطلاعات
به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد؛ نظر؛ برداشت از موضوع بدون نیاز به مدرک سند یا استدلال و اطلاعات مستند بر حتی‌الامکان عدد و رقم است. نظر به راحتی قابل ارائه است، اما به همین میزان مورد توجه و بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد. اطلاعات نیازمند وقت و زمان برای جمع‌آوری مدرک و سند و داده است، اما مورد قضاوت و تصمیم و عموما منجر به اقدام می‌شود.

وی افزود: هنر و قدرت روابط عمومی‌ها به ارائه حجم زیاد مطلب نیست. عینی‌کردن اطلاعات و استفاده از نقشه، درک سریع مطلب را موجب می‌شود. ما باید بپذیریم که امروز یک روز دیگر است و هیچ شباهتی با قبل ندارد. همه مردم جهان رسانه‌دار و رسانه‌مدار هستند و ما میلیارد‌ها نفر شریک رسانه‌ای داریم و نباید به آن‌ها به عنوان رقیب نگاه کنیم، بلکه باید با آن‌ها شراکت کنیم. باید یادمان باشد که تحول در فناوری اطلاعات فرصت است نه تهدید، باید به دنبال تولید اطلاعات و مهندسی مخاطب باشیم و از مخاطب به تولید اطلاعات برسیم و همچنین کارکرد تولید اطلاعات باید تخصصی شود و به دنبال مهارت باشیم و خود را برای تغییر و تحول روزانه آماده کنیم و قابلیت ژله‌ای و خمیری و انعطافی مناسب با نیاز جامعه داشته باشیم.
 

برنامه‌ عصر چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی
برنامه‌ عصر چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و فعالان این حوزه با نشست هماهنگی بین واحدی و ارایه گزارش ارزیابی روابط عمومی‌های جهاددانشگاهی ادامه پیدا کرد


در این نشست، کتابچه هویت بصری و اصول برگزاری مراسم در جهاددانشگاهی، مولتی مدیای شناخت این نهاد و اینفوگرافیک آماری از واحدهای سازمانی روابط عمومی جهاددانشگاهی نیز معرفی شد

در ادامه، دکتر سید نظام الدین امامی فر کارگاه آموزشی خود را با موضوع "خلاقیت در تبلیغات" ارایه داد.

 

مراسم اختتامیه

گردهمایی روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی با برگزاری نشست اختتامیه پایان پذیرفت.

در این نشست از گیتی نزاکت مآب مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی علامه طباطبایی و میزبان این گردهمایی تقدیر شد.

هم‌اندیشی، تبادل نظرات، بررسی مشکلات واحدها و ارایه تجربه‌های موفق از دیگر بخش‌های پایانی این نشست بود.


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد