شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا): رسانه بدلیل تاثیر شگرف و عمیقی که بر افکار عمـــومی دارد از جایـــگاه و اهمیت ویژه ای در حـــــوزه ارتباطات برخوردار است. از دیرباز کارگزارن روابط عمـــومی به دنبــال راهکارهــایی بوده اند تا زمینه های استفاده بهتر و کاراتر از رسانه ها را برای ســازمان های تحت امر خود فراهــم آورند.
اصحاب رسانه و خبرنگاران در این مدت نتوانستند به یک اعتماد مطلوب در خصوص اخبــــار و اطلاعات تدوین شده توسط روابط عمومی ها برسند و همیشه یک دیــوار بی اعتمــادی در این بین دیده شده است. از طرف دیگر روابط عمومی ها هم همیشه از نگاه چالشی و صرفا انتقادی رسانــــه ها رنج می برند. به نظـــــر می رسد هر دوسوی ماجرا نیازمند بازنگری در روش ها و عملکرد خود هستند.
دنیــــای رسانـــه ای امروز دیگر متکــــی به رادیو و تلویزیون و روزنــامه نیست و مخاطبــان با استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی به ویژه اینترنت میزان دسترسی خود به اطلاعات را به طرز شگفت انگیزی افزایش داده اند و این جا موضوع جـــدیدی نیز شـــکل می یابد به طوری که هم کارگــزاران روابط عمومی و هم اصحاب رسانه باید به نوآوری و خلاقیت رو بیاورند و خود را از حالت ایستایی خارج کنند.
ظهور اینترنت زمینه ایجاد سایت های خبری، وبلاگ ها، پادکست ها و شبکه های اجتماعی ... را فراهــم نموده و دنیای خبر را با پدیده هایی همچون شهروند خبرنگار مواجه کرده است که بسیاری از معادلات دنیــای رسانه ای و تحولات اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است. جالب است بدانیم که در برخی موارد اعتماد افکار عمومی دنیا به اخبار این خبرنگاران بی نام و نشان بیشتر از رســــانه های مدعی است. با این حال می بینیم که برخی از رسانه های قدرتمند و روابط عمـــــومی های پیشرو در دنیـــــا همین موضوع را تبدیل به فرصت نموده و بیشترین بهره را از آن برای تاثیر بر مخاطبین خود برده اند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) |