شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده|کریس حریرار | برای کسانی که برای اولین بار از خدمات جهانی روابط عمومی استفاده می کنند، منحنی فراگیری قابل فهم و واضحی وجود دارد. برای دانستن چالش های اصلی مشترک برای روابط عمومی جهانی لازم است تا از یک برنامه هوشمند، موفق و کارآمد استفاده کنید.
با توجه به این موضوع، در اینجا پنج مورد در نظر گرفته شده تا بتوانید به عنوان یک نام تجاری، یک استراتژی ارتباطات جهانی را طراحی و اجرا کنید:
1. در برنامه ای که راه اندازی می کنید، سرمایه گذاری کنید. چه نوع از مدل روابط عمومی جهانی برای سازمان شما بهتر کار می کند؟ رویکردهای متعددی برای ایجاد یک مدل و تیم روابط عمومی جهانی وجود دارد. برندهای بزرگ مانند یونیور یا دل ممکن است یک آژانس روابط عمومی جهانی با دفاتری در تمام بازارهای کلیدی برای حمایت از استراتژی خود داشته باشند.
یکی دیگر از روش های معمول برای برندهای بزرگ داشتن چندین آژانس روابط عمومی در مناطق مختلف و جغرافیایی است. برندهای دیگر نیز تعدادی از اعضای تیم داخلی روابط عمومی خود را برای حمایت از برنامه جهانی و آژانس هایی در بازارهای منتخب خود دارند.
2. یک رهبر را انتخاب کنید. برای برنامه های جهانی روابط عمومی، به طور کلی داشتن یک فرد مسئول برای مدیریت و نظارت بر فعالیت ها ضروری است. در اینجا بخش های بسیار متناقضی در اجرای روابط عمومی در منطقه وجود دارد. به خاطر داشته باشید هر برندی باید رویکرد مناسب و منحصر به فرد خود را داشته باشد. داشتن یک عضو با تجربه مدیریت برنامه های ارتباطات جهانی در تیم اصلی چه در مرکز اصلی برند یا در داخل یکی از سازمان ها مهم است. این شخص باید در تمام زمینه ها دستی بر آتش داشته باشد. یک برند با داشتن یک منبع درست و منحصر به فرد یعنی شخصی که بتواند بر روی مطالب تمرکز و استراتژی را ارزیابی کند، موفقیت بیشتری را کسب خواهد کرد.
3. چالش های تدارکاتی می تواند یک کابوس باشد. همواره ممکن است یک برنامه جهانی روابط عمومی با چالش های تدارکاتی مواجه شود اما مهم این است که چالش ها را در درون برنامه خود به گونه ای هماهنگ کنید تا بتوانید زمانبندی های واقع بینانه را حفظ و اعضای تیم و شرکای آژانس را همسو و بهینه سازی کنید.
4. احترام به تفاوت های فرهنگی و شیوه کار. چنانچه می خواهید کسب و کار خودتان را در سطح بین اللملی گسترش دهید، باید به هنجارهای فرهنگی و تجاری در آن بازارها احترام بگذارید. برای مثال اروپا، شرق میانه و آفریقا به طور کلی تعطیلات رسمی بیشتری نسبت به امریکا دارند.
5. احترام به هنجارها و کار در داخل چهارچوب آنها. برای مثال هر اطلاعیه ای به هر دلیلی لزوما در هر بازاری کاربرد ندارد. ممکن است شریک شما در امریکای شمالی یا اروپا مشهور باشد ولی در خاورمیانه این چنین نباشد. نکته اینجاست که سعی نکنید تکه های پازل را در جای نامناسب خود قرار دهید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|