شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| برای پیش بینی آینده ی روابط عمومی سازمان ها اگر آنها نگاه فعال و رو به جلو داشته باشند می توانند همراستای پیشرفت های تکنولوژیکی که در حال تجربه ی آن هستیم در بسترهای مختلف آن ابزاری برای رشد و توسعه ی جامعه و کمک کننده باشند، اما اگر با نگاه دیگر که هنوز با سازو کار سنتی با موضوعات مواجه می شود نه تنها کمکی به رشدو توسعه جامعه نمی کند بلکه عامل نگه دارنده و سربار خواهند بود، اگر روابط عمومی ها به خوبی شرایط و ابزارهای نوین را درک کنند و با آن ها هم راستا شوند به خوبی می توانند خودشان بخشی از جامعه در حال رشد و توسعه باشند.
در حال حاضر نگاه قالب دولتی به حوزه روابط عمومی حاکم است در حالی که در حوزه تبلیغات ما شاهد هستیم رشد این بخش در بستر فضای خصوصی در حال شکل گیری و گسترشی روز افزون یافته است و در چنبره ی نگاه دولتی و قوانین نگه داشته نشده و سعی می کند از این موانع عبور کند. در حالی که اکثر روابط عمومی ها دولتی هستند و مجبور هستند خودشان را با سازو کار دولتی منطبق سازند. در شرایطی که ما نیاز به روابط عمومی خصوصی داریم و نیاز به این داریم که روابط عمومی ها بتوانند ساختارشکنی کنند و از دایره ی دولتی بودن خارج شوند.
آنچه در غرب باعث رشد روابط عمومی ها شده نگاه به بخش خصوصی و نگاه به اینکه اگر یک سازمان و نهادی بخواهد شروع به کار کند و فعالیت خود را گسترش دهد به روابط عمومی ساختاری خود نگاه نمی کند بلکه از ابزارهای بخش خصوصی استفاده می کند. بنابراین نگاه دولت محور و کارمند محوری به روابط عمومی عامل ایستایی آن خواهد بود و محل و مجالی برای اینده نگری نخواهد داشت.
|