درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39099صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 2 تیر 1398 - 14:23
زوال روابط عمومی ها
دکتر برات اله صمدی راد کارشناس ارشد روابط عمومی - در دوران ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد به همت دست اندرکاران و انجمن های روابط عمومی و تلاش صاحب نظران این عرصه نیز روابط عمومی های وزارتخانه ها و سازمان ها از سطح اداره کل به مرکز ارتقا یافت و این حرکت در تاریخ روابط عمومی های کشور یک رکورد و نقطه عطف به شمار آمد. این در حالی بود که روابط عمومی به عنوان تشکیلاتی مستقل با هیچ یک از عناوین و حوزه هایی چون دفتر وزارتی، ریاست و امور بین الملل در یک قاب مشترک قرار نگرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دوران دوم ریاست جمهوری جناب آقای روحانی را باید دوره زوال روابط عمومی ها نامید. هر چند نشریات و رسانه های مکتوب نیز اوضاعی بغرنج تر از روابط عمومی ها را تجربه می کنند.


در بحبوحه انتخابات ۱۳۹۶ در حالیکه صداوسیما در کار برگزاری مناظره های انتخاباتی و داغ کردن تنور انتخابات بود این روابط عمومیهای سازمان ها و البته نشریات و رسانه های مکتوب بودند که بار دفاع از فعالیت های دولت و سازمان های دولتی را به نفع آقای روحانی به دوش کشیدند.


بااین وجود و در حال حاضر رویکرد دولت نسبت به روابط عمومی ها و رسانه های مکتوب آمیزه ای از بی تفاوتی و بی مهری است.


در دوران اصلاحات، سخنگوی وقت دولت، جلسات منظم و ماهانه ای را با مدیران روابط عمومی سازمان ها داشت و در آن نقطه نظرات،توقعات و گزارش سازمان ها به سمع و نظر سخنگوی دولت و از طریق ایشان به هیات دولت و شخص رییس جمهور می رسید‌.


در همین دوران بدلیل ایجاد نشاط و آزادی های نسبی تیراژ‌ بالای مطبوعات و تنوع مجلات و روزنامه ها، طلایی ترین دوران بعد از پیروزی انقلاب را رقم زد.


در دوران ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد به همت دست اندرکاران و انجمن های روابط عمومی و تلاش صاحب نظران این عرصه نیز روابط عمومی های وزارتخانه ها و سازمان ها از سطح اداره کل به مرکز ارتقا یافت و این حرکت در تاریخ روابط عمومی های کشور یک رکورد و نقطه عطف به شمار آمد. این در حالی بود که روابط عمومی به عنوان تشکیلاتی مستقل با هیچ یک از عناوین و حوزه هایی چون دفتر وزارتی، ریاست و امور بین الملل در یک قاب مشترک قرار نگرفت.


اکنون و در دوره ای که روابط عمومی ها و رسانه های مکتوب به عنوان مدافع مردم و دولت بیشترین بار مسوولیت پاسخگویی و اطلاع رسانی را بر دوش می کشند و هجمه های خارجی و بعضا داخلی شرایط سختی را بر دولت تحمیل می کند چراغ های رابطه خاموش و کمیت دولت در این عرصه لنگ می زند.


صد البته تیم رسانه ای و تبلیغاتی دولت از ابتدای شروع بکار کم توان و بی رمق نشان داد و از انجام وظایف اساسی دولت عاجز ماند بطوری که بارها مورد انتقاد اهل نظر و دلسوزان دولت قرار گرفت. اما با آمدن علی ربیعی به عنوان سخنگو و یار رسانه ای دولت که خوشبختانه استاد ارتباطات نیز هست انتظار می رود موتور محرکه اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی حوزه دولت شتاب بیشتری گرفته و در نخستین حرکت دلجویی و همدلی با اصحاب رسانه های مستقل و روابط عمومی های رو به زوال را در اولویت کار خود قرار دهد.


در صدر نشاندن و قدر دیدن روابط عمومی ها از یک طرف و حمایت های مادی و معنوی همچون کاهش هزینه های چاپ و کاغذ و...برای نشریات و اصحاب مطبوعات در واقع به اقتدار دولت در عرصه عمومی و جهانی کمک می کند و در مقابل قهر و بی تفاوتی روابط عمومی ها و مطبوعات وجهه ای نامناسب، ضعیف و غیر پاسخگو از دولت به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد