درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39012صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 28 خرداد 1398 - 23:23
دکتر حسین افخمی: وزارت اقتصاد روابط عمومی را در تله تشریفات نیندازد
دکتر حسین افخمی استاد برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه، ادغام روابط عمومی در حوزه وزارتی را به معنای انحلال روابط عمومی میداند ودر گفتگویی دیدگاه خود را در تشریح این موضوع بیان کرده است:
  

اکوفارس: دکتر حسین افخمی استاد برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه، ادغام روابط عمومی در حوزه وزارتی را به معنای انحلال روابط عمومی میداند ودر گفتگویی دیدگاه خود را در تشریح این موضوع بیان کرده است:
 
 
 در دنیای رسانه ای شده تصور یک سازمان بدون حضور روابط عمومی غیر ممکن است زیرا به زبان ساده مسىولیت مدیریت ارتباطات یک موسسه یا سازمان و یا حتی کشور را بر عهده دارد. بنابراین روابط عمومی یک مدیریت در خدمت رییس سازمان نیست بلکه وظیفه مدیریت ارتباطات کلان سازمان را بر عهده دارد.
 
 وقتی ما این مدیریت روابط عمومی را به مسئول دفتر یا یک منشی تقلیل می دهیم در واقع در تله تشریفات و ساماندهی روابط شخصی محدود می شویم.
 
 شناخت ابعاد مدیریت ارتباطات در فرایند تاریخی خود مغفول مانده و مدیران ما از هنر و تکنیک آن به خاطر برداشت های نادرست محروم مانده اند.
 
 در ارتباطات ، ساده ترین کار سکوت است. این سکوت همان تدبیر سخن گفتن یا نگفتن یا مدیریت پیام و مدیریت ارتباطات است که در بالاترین جنبه خود همان روابط عمومی سازمان است. حال روابط عمومی فکر کردن قبل از سخن گفتن است و مقدمه اش تحقیق، مذاکره، مطالعه و مشاورت دادن است.
 
 بنابر این ابعادی چون پژوهش در افکار عمومی و ذینفعان سازمان ،اطلاع رسانی ، تشریفات و بسیاری از اجزای دیگر جزیی از پلان تعاملات سازمانی است که در زمره تجارب و شایستگی های مدیران روابط عمومی است که با خون دل به دست آمده و محرومیت از آن و نادیده گرفتنش به معنای فرو پاشی سازمان است . به عبارت دیگر طراحی ارتباطات ،برنامه ریزی ارتباطی، اجرای پیچیده برنامه و ارزیابی آن چیزی نیست که در دفتر وزیر اتفاق بیفتد.
 
 یادمان باشد ماموریت های روابط عمومی با تغییرات روسا خاتمه نمی یابد بلکه باید این مدیریت روابط عمومی باقی بماند تا از دستاوردها دفاع کند. دلیل روشنی هم دارد زیرا از طریق مدیریت ارتباطات باید سرمایه های اجتماعی و سازمانی حفظ شوند و ماهیت این تصور نشانگر آن است که روابط عمومی فقط معرف سازمان نیست بلکه مدافع آن است و اساسا نباید تغییر نگرش روسا بتواند در قلمرو سرمایه های ارتباطی سازمان خدشه ایجاد کند.
 
 باید تاسف خورد که روابط عمومی در سایر کشورها با چهار ویژگی راهنمایی کنندگی، مشاورت دهندگی، اطلاع رسانی و تبلیغات در حد معاونت مطرح میشوند و ما برای دومین تجربه تلخ اخیر شاهد ادغام ماموریت کلان مدیریت ارتباطات در ریاست دفتر وزارتی هستیم.
 
 ما طی پنجاه سال گذشته داریم تاوان این تفکر را میدهیم که فرهنگ یک کشور با اطلاع رسانی و خبر منتقل می شود. این کار به تنهایی با تبلیغات و تشریفات هم نمی شود.
 
 باید متوجه شویم که ایماژ سازمان با روابط عمومی است که هم شفاف سازی میکند هم هدایت می کند و هم سازمان را معرفی میکند. ولی اتفاقات این چند روز به معنی بازگشت به دوران قبل از صفویه است.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد