درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38547صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 - 10:59
روابط عمومی و اخلاق مداری
سعید فیلسوفیان دکترای مدیریت دانش محور سازمانی - کارکرد روابط عمومی یک عملکرد اخلاقی است و بین روابط عمومی و اخلاق یک رابطه نزدیک و تنگاتنگ وجود دارد و رعایت و پایبندی به اصول اخلاقی یکی از ویژگی های بارز روابط عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دنیای ما دنیای سازمانها هست و گرداننده اصلی این گردونه انسانها هستند آنانند که به کالبد سازمان ها جان می بخشند و تحقق هدفها را میسر می سازند.

 

بدون انسان سازمان بی معنی است و مدیریت امری موهوم.امروزه اخلاق حرفه ای یکی از مسائل اساسی همه جوامع بشری و از جمله سازمان ها می باشد.

 

اخلاق،عبارت است از قواعد ارزشی و هنجاری یک جامعه که در رفتار افراد آن انعکاس می یابد. اینکه چگونه اصول اخلاقی را بر موارد خاص اعمال کنیم، همان اخلاق کاربردی است که شامل اخلاق اقتصادی، اخلاق پزشکی، اخلاق محیط زیست، اخلاق در سازمان و مدیریت و اخلاق در روابط عمومی می باشد.

 

حال یک سوال فراگیر در رابطه با اخلاق کسب و کار این است که ایا کسب و کار ها،تعهد و الزامی به عنوان یک عامل اخلاقی در ارتباط با ذی اثران خود دارند؟اگر پاسخ این سوال مثبت می باشد نقش روابط عمومی در سازمان غیر قابل انکار می باشد.

 

روابط عمومی نحوه صحیح مدیریتِ چرخه اطلاعات، بینِ یک سازمان، را با عموم مردم شکل می دهد و رابطی است میان یک سازمان و مخاطبان آن، امروزه به دلیل سرعت گسترش پارامترهای مدرن و تحولات مداوم فن آوری ،رسانه های اجتماعی، ارتباطات ، نیاز به داشتن روابط عمومی آن هم روابط عمومی که مدام در حال تغییر و به روز شدن میباشد بیش از بیش احساس میشود، با شکل گیری شبکه های اجتماعی و نزدیک شدن دنیا به یک دهکده جهانی روز به روز شاهد تغییر در سلایق و علایق و نیازها و خواسسته های افراد هستیم و در این میان برای حفظ روابط ما بین سازمانها و عموم و ایجاد اعتماد در میان مردم ، روابط عمومی یک عنصر حیاتی است و می‌تواند برای ساختن روابطِ تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کار رود.تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد و نیازمند ارائه‌یِ تصویرِ روشنی از خود نزد آن است، گونه‌ای از روابط عمومی را به خدمت می‌گیرد.


کارکرد روابط عمومی یک عملکرد اخلاقی است و بین روابط عمومی و اخلاق یک رابطه نزدیک و تنگاتنگ وجود دارد و رعایت و پایبندی به اصول اخلاقی یکی از ویژگی های بارز روابط عمومی است و به دنبال همین موضوع باید نقش گسترده تری را برای اخلاق درروابط عمومی متصور شویم اخلاق در روابط عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه اطلاع رسانی درست به مردم و مدیران سازمان و بیان واقعیت ها از عوامل موثر در تصمیم گیری و تصمیمات صحیح مقدمه رشد جامعه است. اخلاق،شخصیت،مسولیت،اعتماد، شفافیت و مسولبت اجتماعی در حال حاضر مهمترین موضوعاتی هستند که اهداف اصلی روابط عمومی را شکل میدهند. ایجاد شخصیت اخلاقی ورفتار مسولانه از وظایف روابط عمومی است تا بتواند اعتماد ذی نفعان و مردم را نسبت به انچه به منافع مشترک هر دو مربوط میشود را بدست بیاورد ، رعایت اخلاق در روابط عمومی باعث انسجام می شود و به سازمانها این اجازه را می دهد که برای شناخت انتظارات،گفتگو با ذی اثران ، حل مشکلات و ایجاد روابط بلند مدت راحت تر اقدام کنند. امروزه اخلاق و صداقت در روابط عمومی ،توصیه به اخلاق ویکپارچگی در اقدامات به عنوان یک جز از مدیریت عالی روابط عمومی و ادبیات مدیریت ارتباط با تمرکز بر ویژگی های ارتباطی از صفات عالی و متغییرهای رابطه ی سازمانی شناخته میشود که اکثر آنها سازه ها و زیرساخت های اخلاقی است .

 

اعتماد، رضایت ، تعهد ،احترام ، مسولیت پذیری و فرهنگ، همه و همه در اخلاق ریشه دارد و اخلاق مداری به رابطه ای تبدیل شده برای به وجود امدن اعتماد متقابل بین مردم و سازمانها. روابط عمومی در مسایل کلیدی ظرفیت پاسخگویی به چالشهای اساسی اجتماعی،زیست محیطی ،سیاسی و فرهنگی را دارد و یک حس قوی از اخلاق و نحوه ی اخلاقی رسیدن به تصمیمات میتواند چشم انداز حرفه ای حرفه روابط عمومی را ارتقا دهدو روابط عمومی امروزه فرصتی است برای احیا ارزشهای اخلاقی کم رنگ شده باید در اینجا خاطر نشان ساخت که روابط عمومی در یک سازمان آژانس تبلیغاتی ان سازمان نیست و باید اخبار و اطلاعاتی را ارایه دهد که درست و صحیح باشد روابط عمومی سازمان می‌تواند با عملکرد و نظرسنجی مناسب تعامل سازنده و مفید درون سازمانی و برون سازمانی را ایجاد کرده و آن را به نحو احسن تفسیر و تبیین کند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  انقلابی در روابط شما


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد