درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:58   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38505صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 00:54
اصلی در متن برای گریز از حاشیه
دکتر علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما - یکی از آسیب‌های جدی که روابط عمومی‌ها را تهدید می‌کند، تبدیل شدن این واحدها به بلندگوهای تبلیغاتی سازمان‌هاست، به عبارتی آنچه حیات یک روابط عمومی را به نقطه پایانی می‌رساند، نگاه صرف اداری و تبلیغاتی از سوی مدیران بالادستی به این واحدهای مهم سازمانی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ۲۷ اردیبهشت به نام روز روابط عمومی‌ها نامگذاری شده، روزی برای گرامیداشت همه فعالان این حوزه پرتلاطم و حساس، حساس از این جهت که روابط عمومی‌ها، تابلویی تمام عیار برای برون‌نمایی واقعیت‌های پنهان و آشکار موجود در سازمان‌ها هستند و پر تلاطم از آن روی که تمام فرآیندهای بیرونی و درونی یک سازمان، از فیلتر روابط عمومی می‌گذرد و همه آنچه در ابعاد مختلف یک سازمان رقم می‌خورد، خواه ناخواه باید رنگ و لعاب روابط عمومی را به خود بگیرد تا بتوان جنبه بیرونی و اطلاع‌رسانی به آن بخشید.
 
 یکی از آسیب‌های جدی که روابط عمومی‌ها را تهدید می‌کند، تبدیل شدن این واحدها به بلندگوهای تبلیغاتی سازمان‌هاست، به عبارتی آنچه حیات یک روابط عمومی را به نقطه پایانی می‌رساند، نگاه صرف اداری و تبلیغاتی از سوی مدیران بالادستی به این واحدهای مهم سازمانی است چرا که اگر به این مرحله برسند، پویایی خود را از دست داده و به عنوان یکی از بخش‌های فاقد اهمیت و چه بسا بی اهمیت تلقی شوند و اینجاست که روز مرگ روابط عمومی فرا رسیده است.
 
 در دنیای امروز، روابط عمومی به عنوان «علم مدیریت چرخه ی اطلاعات» شناخته می‌شود و این همان تعریفی است که در خور این واحدهای حساس سازمانی خواهد بود؛ انتقال، تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظرات مدیریت مجموعه‌ها به مشتریان و مخاطبان و نیز انتقال تجزیه و تحلیل اطلاعات این گروه‌ها به مدیریت به منظور تحقق همسویی و هماهنگی در سلایق و منافع فردی و اجتماعی، اساس کار روابط عمومی‌ها را تشکیل می‌دهد و در این بین، ابزار کار روابط عمومی، برقراری ارتباطات موثر با گروه‌های هدف است.
 
 واحدهای فرهنگی و تبلیغاتی سازمان‌ها تفاوت‌های بنیادینی با روابط عمومی دارند هر چند در برخی مواقع، همپوشانی آنها قابل تشخصی است و در بعضی دیگر از اوقات، شاهد تبدیل شدن روابط عمومی‌ها به واحدهای تبلیغاتی هستیم؛ با این حال آنچه تفاوت اساسی بین این دو را رقم زده، شیوه‌ها و زمان‌بندی مربوط به برنامه‌ریزی هر یک از آنهاست، فعالان حوزه تبلیغات به آنچه پیش رویشان است می‌نگرند و در کوتاه مدت برنامه‌ریزی می‌کنند اما روابط عمومی‌ها افق‌های دورتری را در نظر می‌آورند و برنامه‌ریزی بلندمدت، اساس و بنیان کار آنهاست. به عبارتی می‌توان وظیفه اصلی روابط عمومی را شناخت مخاطب، مدیریت چرخه اطلاعات و در نهایت گفتمان‌سازی برای سازمان متبوع دانست.
 
 رعایت چند اصل طلایی در فعالیت روابط عمومی ضروری می‌نماید، اصولی مانند مدیریت تعامل صحیح با مخاطب، رعایت اخلاق حرفه‌ای و شفافیت؛ با این حال آنچه یک روابط عمومی را متمایز از دیگر بخش‌های سازمان جلوه می‌دهد، آینده پژوهی و مهمتر از آن، آینده نگاری است به این معنا که آینده حرفه‌ای یک سازمان، در گرو فعالیتی است که روابط عمومی‌ها برای آن نقشه و طرح کار ریخته‌اند یا در کمترین میزان سهیم بودن در امور، نقش مهمی در تعیین چارچوب‌ها و شیوه‌های تعاملی مجموعه ایفا کرده‌اند.
 
 رسانه‌ یکی از مهمترین ابزارهای روابط عمومی‌ به شمار می‌رود، ابزاری چند بعدی و در عین حال بسیار اثرگذار اما باید به دو پهلو بودن این ابزار هم توجه داشت و تعامل میان سازمان‌ها و مخاطبانشان را به گونه‌ای مدیریت کرد که همواره روی خوش رسانه به سازمان متبوع باشد هر چند این روی خوش، الزاما به معنای تعریف و تمجید نیست، بلکه حتی انتقادات سازنده و اندیشمندانه هم می‌توانند منجر به تحقق اهداف سازمان‌ها شوند.
 
 قاطعیت و حاکمیت رویکرد سنتی در اداره مجموعه‌ها، کمبود یا فقدان نیروهای متخصص، توجیه‌تراشی و از همه بدتر روزمرگی، عمده آسیب‌های روابط عمومی‌ها به شمار می‌روند و سهم مهلکی برای این واحدهای مهم سازمانی به شمار می‌روند، برای جلوگیری از تاثیرگذاری این چالش‌ها، باید راهکارهای هوشمندانه‌ای برای تحقق اهداف مهمی همچون ارتقا جایگاه سازمانی روابط عمومی، تغییر نگاه مدیران ارشد سازمانی به فعالیت روابط عمومی‌ها و انتخاب مدیران و کارکنان متخصص و با تجربه را به عنوان سیاست‌های سازمانی مد نظر قرار داد و بدین سان، آینده‌ای بهتر برای تمامی مجموعه رقم زد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد