درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38451صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 22:56
روابط عمومی، رهبر ارکستر سازمان است
در سازمان ، هر واحدی و هرقسمتی ، ساز خود را میزند . هنر روابط عمومی در این است که این سازها و صداهای مختلف را به گونه ای هوشمندانه و مدبرانه هماهنگ و کوک نماید که در نهایت یک آهنگ و صدا و طنین قشنگ و زیبا و دلنشینی به گوش مخاطبان ، مشتریان ، مصرف کنندگان ، ارباب رجوع و... برسد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در سازمان ، هر واحدی و هرقسمتی ، ساز خود را میزند . هنر روابط عمومی در این است که این سازها و صداهای مختلف را به گونه ای هوشمندانه و مدبرانه هماهنگ و کوک نماید که در نهایت یک آهنگ و صدا و طنین قشنگ و زیبا و دلنشینی به گوش مخاطبان ، مشتریان ، مصرف کنندگان ، ارباب رجوع و... برسد .

 

طبیعی است که کار سختی است .


روابط عمومی ( public relations ) یک هنر ، فن ، حرفه و دانشی میان رشته ای است که با علومی نظیر جامعه شناسی ، روان شناسی ، مدیریت ، حقوق و... ارتباطات تنگاتنگی دارد .


روابط عمومی ، به قول ابن یمین فریومدی ، شاعر شیرین سخن ایران زمین ، هنر مردمداری است . روابط عمومی یک موضوع به شدت تابع اخلاق است و خوش اخلاقی ، صداقت ، شفافیت ، پاسخگویی و اقناع مخاطب از جمله ستونهای بنیادین و اساسی روابط عمومی است . یک روابط عمومی موفق میتواند موجب تقویت سرمایه اجتماعی شود و سرمایه اجتماعی با دو موضوع مهم اعتماد و مشارکت سر و کار دارد که نقش مهمی در کارآمدی دولتها دارد .


کشوری دارای حکمرانی خوب است که به روابط عمومی بهای لازم و کافی را بدهد . روابط عمومی هویتی نقش آفرین ، پدیده ای شگفت انگیز و کارساز و واحدی است که میتواند برای سازمان ارزش افزوده ایجاد کند و خلق ارزش نموده و تراز سازمان را ارتقاء دهد . روابط عمومی وقتی موفق است که "" بازار "" داشته باشد .


ب = بودجه
ا = اختیار
ز = زمان
ا = اعتماد
ر = راهبرد
روابط عمومی اگر "" بازار "" نداشته باشد ، سازمان به قهقرا و سقوط و فرسودگی و شکست و روزمرگی سوق پیدا میکند .


روابط عمومی ، نه فروش است نه بازاریابی و نه تبلیغات . روابط عمومی همه اینهاست به علاوه هر آنچه که سازمان برای کارآیی و اثربخشی و نیل به اهداف نیاز دارد . روابط عمومی بخشنامه پذیر نیست . روابط عمومی خط کش بردار نیست . روابط عمومی ساعت کار ندارد. روابط عمومی ، حوزه ریاست و حراست و امور اداری و امور مالی و... نیست بلکه روابط عمومی ، استراتژیست هوشیار و پویا و متخصص متفکری است که تمام ارکان سازمان را از صدر تا ذیل تغذیه نموده و همه واحدها را امداد رسانی میکند .


روابط عمومی ، دار و ندار سازمان است . روابط عمومی ، سنگ همه را در سازمان به سینه میزند اما من متعجبم که چرا عده ای به سینه آن سنگ میزنند ؟!؟! .


روابط عمومی آنقدر والا و بالا و مانا و کاراست که حد و حساب ندارد و در مقام جایگاه و نقش و اهمیت و منزلت روابط عمومی همین بس که خداوند متعال ، خود بالاترین و اعلی ترین مظهر ارتباطات است .


این روز بسیار قشنگ و زیبا را به دانشجویانم مخصوصا ، اساتید ، پیشکسوتان و فعالان و خادمان شریف و بی ادعا و مظلوم این عرصه تبریک و تهنیت عرض مینمایم .


مینویسم یادگاری ،
تا بماند روزگاری ،
من نباشم روزگاری ،
این بماند یادگاری .

حسن خسروی . مدرس روابط عمومی و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات .
27 اردیبهشت 1398 هجری شمسی.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد