درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38438صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 22:24
به بهانه ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی؛/ روابط عمومی نوین؛ گذار از سنت به مدرنیته
مجید بوجارزاده رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران - سیر تاریخی روابط عمومی‌ها از گذشته تا حال، نشان از لزوم تغییر رویکرد، نگاه و فرآیندهای موجود و رسیدن به وضعیتی نو همراه با سرعت، خلاقیت، نوآوری و برداشتن کلیه دیوارها و موانع برای تولید هر نوع محتوایی را دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سیر تاریخی روابط عمومی‌ها از گذشته تا حال، نشان از لزوم تغییر رویکرد، نگاه و فرآیندهای موجود و رسیدن به وضعیتی نو همراه با سرعت، خلاقیت، نوآوری و برداشتن کلیه دیوارها و موانع برای تولید هر نوع محتوایی را دارد.


تحولات ایجادشده در دنیای ارتباطات، به ما می‌گوید که باید خط سیر خود را به سمت مدرن شدن تغییر دهیم، در غیر این صورت، از بسیاری از سازمان‌های بزرگ جهان در این زمینه، عقب می‌مانیم. این امر نشان می‌دهد که ما نیز باید همگام با تغییرات محیطی و برای گذر از روابط عمومی کنونی به نوین، حرکتی جدی کرده و با انجام تغییرات ساختاری، برنامه‌ریزی و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در راستای انجام مناسب‌تر اهداف سازمان تلاش کنیم.


ارتباطات به عنوان شریانی حیاتی در دستیابی به توسعه، زمینه برنامه‌ریزی‌های موفقیت‌آمیز و تحقق اهداف مدیریتی را فراهم می‌سازد. اینک قدرت در گرو برخورداری از کاربردی‌ترین شبکه‌‌های ارتباطی و دسترسی به اطلاعات است که در این زمینه فناوری‌های اینترنتی، IOE، IOT و ... و روابط عمومی سازمان‌ها به عنوان بخش‌های ایجاد ارتباط مؤثر، نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند.


امروزه ضریب نفوذ ماهواره، اینترنت و سایر شبکه‌های اجتماعی، دلیلی دیگر بر لزوم تغییر این رویکرد است. در حال حاضر، بیش از ۳۶ درصد شرکت‌های بزرگ جهان، روابط عمومی و بازاریابی محتوا را دو اولویت اول سازمان خود معرفی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود، 70 درصد بودجه شرکت‌های بزرگ جهان تا سال 2020، به روابط عمومی و فعالیت‌های آن اختصاص یابد.


در دنیای امروز روابط عمومی مدرن نقش یک دیده‌بان برتر را بر عهده دارد. دیگر زمان آن گذشته که منتظر کنشی بود تا به آن واکنش نشان داد! این‌گونه برخوردهای انفعالی دیگر جزء اهداف اصلی روابط عمومی نیست، بلکه نقش عمده مدیریت یک واحد روابط عمومی، بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت عمومی، اعتمادبخشی و پیش‌بینی جریان افکار عمومی در آینده دور و نزدیک و تنظیم درون‌مایه فعالیت یک سازمان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های ارتباطی دوسویه است. کنترل اذهان پویا و سیال مردم یک جامعه تابع شرایط خاصی است که لازمه آن برخورداری از تخصص، توان و تجربه مناسب است.


کارآمدترین مدیران افرادی هستند که ارتباطات را درک می‌کنند و آن را در محیط سازمانی خود به کار می‌بندند. این مقوله به آنان امکان می‌دهد هر یک از وظایف خود را به نحو احسن به مرحله اجرا دربیاورند؛ زیرا مدیریت موفق در گرو ارتباط مؤثر با تمامی افراد سازمان است.


هم از این باب است که ارتباطات و گسترش آن در دنیای امروز، از ارکان مهم دستیابی به کارآمدی و پیشبرد فعالیت‌ها محسوب می‌شود و هر فرد، نهاد و سازمانی به آن نیاز دارد. در جهان کنونی، ارتباطات نقش مهمی در همگام شدن با تغییرها و دستیابی به فناوری اطلاعات ایفا می‌کند و نبود آن، مانع پیشرفت افراد و جامعه می‌شود؛ از این رو دسترسی افراد به ابزارهای ارتباطی نوین همچون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، از نکته‌های کلیدی دستیابی به توسعه کشورها است.


این در حالی است که افزون بر ارتباط‌های شخصی، سازمان‌ها و نهادهای بزرگ نیز برای هماهنگی‌های میان‌بخشی و اتصال با دنیای خارج از سازمان، نیازمند حوزه ارتباطی هستند، بخشی که با شناخت دقیق از درون و بیرون نهاد، مدیران را برای تصمیم‌گیری‌های مفید و مؤثر راهنمایی کند و این بر عهده نهادی نیست مگر روابط عمومی؛ واحدی حساس و کلیدی که باید با نگاه جدید به سوی اطلاع‌مداری و دانایی‌محوری سوق داده شود.


در واقع، امروز روابط عمومی در گذر از مرحله سنتی به مدرنیته، در گستره‌ای از تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی قرار گرفته که آشنایی با این تکنولوژی‌ها و روش‌های نوین، افق‌های جدیدی را برای توسعه و رشد آن می‌گشاید. از همین رو، فن‌آوری اطلاعات به عنوان ابزاری توانمندساز برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها مطرح شده است. در حقیقت، فرآیند تبدیل یک روابط عمومی سنتی به روابط عمومی مدرن (الکترونیک) مستلزم پیاده‌سازی تکنولوژی‌های نوین از جمله: اینترنت، اینترانت و .... در سازمان‌ها و نهادها است.



 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد