درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38399صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 10:15
روابط عمومی؛ هزارتوی فرصت‌ها در جنگ روانی
محمدرضا انواری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت - جایگاه روابط عمومی مدت‌ها است که در سازمان‌ها و ادارات گم شده است و باید در این زمان که بیشتر از پیش نیازمند حضور موثر آن هستیم، در جهت تقویت و اثرگذاری بهتر این نهاد بزرگ و موثر گام برداریم؛ گام‌هایی که روح و ذهن مخاطبان را در مقابل پروپاگاندای دشمنان سیراب می‌گردانند تا نفوذ یاس در جامعه رقم نخورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از زمانی که انسان سخن گفت قرن‌ها گذشته است. وسیله‌ی ارتباطی که گاه جنگ به بار آورد ،گاه صلح. ابزاری که انسان تا آن را شناخت در جهت منافع خود استفاده نمود. شما تصور کنید کاری را به سرانجام رسانیده‌اید که نیاز به اطلاع رسانی دارد، اولین ابزار زبان است یا تصور کنید باید از خود در برابر هجمه‌ای دفاع کنید باز هم اولین ابزار زبان است.

 

حال بیاییم به ساختار اداری کوچ کنیم و روابط عمومی‌ها را بعنوان زبان این ساختار تصور کنیم و حالا ببینید چقدر ترکیب مناسبی است. روابط عمومی یک هزارتوی فرصت است، گاه می‌توان از آن برای عرضه اقدامات و فعالیت‌ها بهره برد و گاه در مقام دفاع برآمد. اکنون که کشور پنجه در پنجه دشمنان درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار شده ماهیت روابط عمومی‌ها مشخص می‌شود، خصوصا وقتی که در کنار این جنگ اقتصادی دستگاه پر ساز و برگ تبلیغاتی بدخواهان نیز یک جنگ روانی پر قدرت را آغاز کرده‌اند؛ جنگی که هدفی جز ایجاد یاس و نا امیدی در کشور ندارد. پادزهر این جنگ روانی ایجاد شده در دست روابط عمومی‌ها است، درست خط مقدم، مقابل تمامی این هجمه‌ها ایستاده‌اند تا اقدامات اثربخش و امیدبخش خود را به مخاطبان معرفی نمایند. آن هم با استفاده از تمامی ابزارهای موجود همچون فضای مجازی که در دسترس هر قشر، سن، مذهب و نژادی است.

 

در گذشته ابزار اطلاع رسانی یا روزنامه‌ها و مجلات بودند یا رادیو و تلویزیون که بعدها به کمک رسانه‌های نوشتاری آمد. اما اکنون باید در نظر داشت هر اتفاقی، خوب یا بد، مثبت یا منفی، جعلی یا اصلی با سرعت در اختیار هزاران و یا میلیون‌ها مخاطب قرار می‌گیرد. شناخت ابزار جدید اطلاع‌رسانی یعنی استفاده از فرصت بزرگی که تکنولوژی در اختیار روابط عمومی‌ها نهاده است.

 

حال باید بر این موضوع تاکید کرد که روابط عمومی باید پیشگام باشد، با ابزارهای متنوع اطلاع‌رسانی کند و به نوعی از غافله عقب نماند.


اکنون که دستگاه تبلیغاتی دشمن در تمامی عرصه‌ها بر کشور می‌تازد باید جایگاه روابط عمومی‌ها را پر‌رنگ‌تر کرد. جایگاهی که شاید تا به امروز به صورت سرسری بر آن نگریسته شده و گاها مدیرانی با تحصیلات آکادمیک غیر داشته است. مکانی که تخصص اصلی آن شناخت مخاطب و تولید محتوا همسو با نیازهای لحظه‌ای، مکانی و فردی است.

 

جایگاه روابط عمومی مدت‌ها است که در سازمان‌ها و ادارات گم شده است و باید در این زمان که بیشتر از پیش نیازمند حضور موثر آن هستیم، در جهت تقویت و اثرگذاری بهتر این نهاد بزرگ و موثر گام برداریم؛ گام‌هایی که روح و ذهن مخاطبان را در مقابل پروپاگاندای دشمنان سیراب می‌گردانند تا نفوذ یاس در جامعه رقم نخورد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد