درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 17:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38293صفحه نخست » دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 07:31
چاپ کتابی درباره اخبار جعلی
کتاب «اخبار جعلی: دروغ، تحریف و توهم در روزنامه‌نگاری» نوشته برایان مک نیر با ترجمه بهجت عباسی توسط انتشارات جوینده منتشر و راهی بازار نشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کتاب «اخبار جعلی: دروغ، تحریف و توهم در روزنامه‌نگاری» نوشته برایان مک نیر با ترجمه بهجت عباسی توسط انتشارات جوینده منتشر و راهی بازار نشر شد.
 
 به گزارش شارا، کتاب «اخبار جعلی: دروغ، تحریف و توهم در روزنامه‌نگاری» نوشته برایان مک‌نیر به‌تازگی با ترجمه بهجت عباسی توسط انتشارات جوینده منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.
 
 پدیده اخبار جعلی از جمله پدیده‌های امروزی است که به خانه‌ها راه پیدا کرده و به دغدغه مردم تبدیل شده است. برایان مک نیر استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری دانشگاه کویینزلند استرالیا با نوشتن این کتاب، این پدیده را نه چون یک مساله فرهنگی مجرد که به‌عنوان پدیده‌ای نشأت گرفته از روندهای مهم سیاسی و اجتماعی در جوامع قرن بیست و یکم، بررسی کرده است.
 
 متن کتاب با روایت دیالوگ جنجالی «جیم آکوستا» گزارشگر C.N.N با دونالد ترامپ در نخستین کنفرانس خبری رئیس جمهور آمریکا آغاز می‌شود؛ کسی که سابقه اظهارات جنجالی و اغلب توهین‌آمیز وی در مورد افراد، کشورها و سیاست‌های مختلف حتی پیش از به قدرت رسیدنش توجه رسانه‌ها را جلب کرده بود. او در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش بارها رسانه‌ها، سازمان‌های خبری و روزنامه‌نگاران را «دروغگو» و «تولیدکننده اخبار جعلی» خوانده بود. مطالب این کتاب در حجم ۲۰۰ صفحه و ۲۵ فصل گردآوری شده‌اند.
 
 مک‌نیر معتقد است پدیده اخبار جعلی در واقع نمایانگر وجود بحرانی گسترده در زمینه اعتماد به نخبگان و از جمله نخبگان سیاسی و نخبگان رسانه‌ای شاغل در رسانه‌های اصلی دنیا است که کارکنان آنها برای حفظ نقش سنتی خود در موکراسی‌های لیبرال دست و پا می‌زنند. این نویسنده، ضمن اشاره به پیشینه تاریخی و فلسفی پدیده اخبار جعلی، تأثیرات گرایش‌های سیاسی و اجتماعی جوامع در قرن بیست و یکم را نیز در اوج گیری این پدیده، بررسی کرده است.
 
 «اخبار جعلی»، «جعل در روزنامه‌نگاری»، «کاهش اعتماد به روزنامه‌نگاری» و «اخبار جعلی و فرهنگ سیاسی دموکراتیک» از جمله موضوعات مهمی هستند که نویسنده در این کتاب به آن‌ها پرداخته است.
 
 مترجم کتاب در بخشی از مقدمه خود بر این اثر آورده است: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان به اصطلاح قدرتمندترین رهبر جهان از سوی بسیاری از سیاستمداران، کارشناسان و رسانه‌های باسابقه، رسماً به استفاده از اخبار جعلی متهم می‌شود و در عین‌حال خود او به‌صورت علنی رسانه‌های اصلی جهان را به تولید اخبار جعلی متهم می‌کند، می‌توان تا حدودی به اهمیت این پدیده نوظهور و تفاوت‌های اساسی آن با اشتباه در روزنامه‌نگاری و یا انتشار اخبار دروغ در گذشته‌های نه‌چندان دور پی برد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد