درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38251صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 17 اردیبهشت 1398 - 11:49
کارکرد بلاک‌چین در روابط عمومی
یکی از فعالان حوزه روابط عمومی در مورد کارآیی بلاک چین در حوزه روابط عمومی گفت: یکی از مهمترین مزایای بلاکچین در کارکرد روابط عمومی‌ها، استفاده از تغییرناپذیری و انکارناپذیری بلاک چین برای مبارزه با فیک نیوز است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از فعالان حوزه روابط عمومی در مورد کارآیی بلاک چین در حوزه روابط عمومی گفت: یکی از مهمترین مزایای بلاکچین در کارکرد روابط عمومی‌ها، استفاده از تغییرناپذیری و انکارناپذیری بلاک چین برای مبارزه با فیک نیوز است.
 
 ‌به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، محمدرضا نظری با بیان اینکه بلاک چین یا زنجیره بلوکی، یک فهرست گسترش یابنده از اقلام است که بلاک یا زنجیره نامیده می‌شود و این زنجیره‌ها توسط روش‌های رمزنگاری تأمین امنیت می‌شوند، افزود: بلاک چین به زنجیره‌ای از بلاک‌ها گفته می‌شود که اطلاعاتی در بردارد و از سال ۱۹۹۱ توسط تعدادی از پژوهشگران مطرح شد و به منظور زمان بندی اسناد دیجیتال به وجود آمد تا دیگر امکان تغییر تاریخ و یا دست بردن در آنها وجود نداشته باشد.
 
 وی با اشاره به اینکه بلاک چین چیزی شبیه دفتر اسناد رسمی است، اظهار کرد: در واقع بلاک چین‌ها را می‌توان به صورت دفتر کل توزیعی غیرمتمرکز و در برخی موارد باز درنظر گرفت که می‌توانند تراکنش‌های بین دو نفر را به صورت کارا و قابل راست آزمایی و دائمی ثبت کنند. فناوری بلاک‌چین ریسک از دست‌رفتن داده‌ها را با ذخیره آنها به صورت توزیع شده در سراسر شبکه، حذف می‌کند.
 
 نظری ادامه داد: قوانین خاصی که بلاک‌چین برای ورود داده به آن استفاده می‌کند، این فناوری را از سایر پایگاه داده‌ها متمایز می‌کند. این بدان معناست که نمی‌توان داده‌ای به آن داد که در تضاد با داده‌های ثبت شده قبل باشد بدین ترتیب داده‌ها غیرقابل تغییر و دارای ثبات هستند، همچنین داده‌ها در عین شفافیت دارای امنیت نیز هستند.
 
 این فعال روابط عمومی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جذاب ترین بخش این فناوری غیر متمرکزسازی تکنولوژی آن است، به گونه‌ای که هیچ کس قادر نخواهد بود دارایی‌ها و اطلاعات شما را حذف کرده یا تغییر دهد و یا از آن به نفع خود استفاده کند.
 
 وی با یادآوری اینکه بستر بلاک چین ساختار زنجیره‌ای و توزیع شده‌ای دارد که در معروف‌ترین ارز رمزنگاری شده دنیا یعنی بیت کوین نیز استفاده شده است، عنوان کرد: بدیهی است که فناوری‌های اعتمادساز مانند بلاک چین بسیار فراتر از موضوعاتی چون بیت کوین کارکرد دارد و دامنه اثربخشی مثبت آن همه حوزه‌های علمی و صنعتی را در برخواهد گرفت.
 
 نظری با اشاره به سه اصل باز بودن، عدم تمرکز و غیرقابل هک بودن به خوبی توسط این نوآوری کم نظیر که با اختراع ماشین چاپ، اختراع موتور بخار و یا حتی اینترنت در یک طراز اهمیت قرار دارد، پوشش داده می‌شود، گفت: شاید مهمترین مزیت استفاده از فناوری بلاک چین، غیرقابل دستکاری بودن آن است، چرا که در بلاک چین با هر تراکنش یک کد Hash تولید می‌شود که این کد با کد Hash قبلی ترکیب شده و یک بلاک جدید ایجاد می‌شود. هر بلاک دارای، یک ترتیب خطی، زمانی و رشته کاراکترهای منحصر بفرد است. به همین علت دست کاری و ایجاد اطلاعات نادرست و غیرقابل ردیابی، تقریباً غیرممکن است.
 
 وی ادامه داد: هنگامی که یک تراکنش ایجاد می‌شود، اطلاعات آن داخل یک بلاک محافظت شده و از طریق رمزنگاری با اطلاعات قبلی، گروه بندی شده و به کل شبکه ارسال می‌شود، بنابراین برای تغییر در یک بلاک باید کلیه بلاک‌های بعد از آن را تغییر داد که این امر تقریباً غیرممکن است.
 
 نظری با عنوان اینکه بلاک چین به علت اینکه شفاف و بدون نیاز به اعتماد، غیرمتمرکز، تغییرناپذیر و انکارناپذیر است می‌تواند روابط عمومی‌ها را متحول سازد، گفت: یکی از مهمترین مزایای بلاک چین در کارکرد روابط عمومی‌ها استفاده از تغییرناپذیری و انکارناپذیری بلاک چین برای مبارزه با فیک نیوز است.
 
 وی ادامه داد: حتی در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان شاهد بود که صحت محتوا و منبع انتشار هر تصویر، فیلم و خبر توسط یک شناسه منحصربفرد با استفاده از فناوری بلاک چین در لحظه قابل بررسی باشد که این امکان دامنه گسترش اخبار جعلی را کاهش خواهد داد.
 
 وی با بیان اینکه ویژگی فوق العاده تکنولوژی بلاک چین که در واقع قابلیت تمرکززدایی آن است، افزود: استفاده از تکنولوزی بلاکچین به علت شفافیت، اعتماد مشتریان و ذینفعان را در پی خواهد داشت که مهمترین سرمایه یک سازمان تلقی می‌شود. تغییرناپذیر بودن این فناوری اهمیت تولید محتوا و دقت در انتشار مطالب را در روابط عمومی به یک اصل مهم تبدیل خواهد کرد.
 
 نظری ادامه داد: ارتباطات اطمینان‌بخش بین طرفین ارتباط، محتوا و خدمات مورد تبادل یا به اشتراک گذاشته شده، شفافیت اطلاعات برای همه ذی‌نفعان، محرمانگی برای اعضا و بین اعضا و ده‌ها مورد دیگر از جمله مزایایی روابط عمومی بلاک چین به شمار می‌روند.
 
 این فعال روابط عمومی گفت: جالب است بدانیم انجمن اقتصاد جهانی تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۲۷، ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در بلاک‌چین ذخیره خواهد شد. اگر چه بلاک‌چین فرصت‌های فراوانی را برای کسب و کارهای مختلف مهیا کرده تا با عبور از روش‌های سنتی و ناکارآمد به مزایای فراوانی دست یابند اما بررسی جنبه‌های مختلف این تکنولوژی و چالش‌ها و تهدیدهای پیش رو بسیار حائز اهمیت است.
 
 وی در پایان عنوان کرد: بلاک‌چین در حال حاضر یک تصویر کلی است که توجه زیادی را در فناوری مالی به خود معطوف کرده اما با توجه به نوین بودن این فناوری، زمان و تحقیقات زیادی برای واکاوی ابعاد مختلف آن نیاز است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد