درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:58   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38245صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 17 اردیبهشت 1398 - 12:11
جادوی روابط عمومی و تبلیغات مصرفی
روابط عمومیهای بر پایه تبلیغات، برای خود و یا دیگران طراحی می شوند. این سیستم همه گیر سازمانی، در شرایط کنونی جهان که عنصر تبلیغات وارد حوزه های دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی اقتصادی شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومیهای بر پایه  تبلیغات، برای خود و یا دیگران طراحی می شوند. این سیستم همه گیر سازمانی، در شرایط کنونی جهان که عنصر تبلیغات وارد حوزه های دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی اقتصادی شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است.


از طرف دیگر، چون تبلیغات به دنبال ایجاد میل به مصرف می‌باشد، بنابراین در خدمت منطق سرمایه داری عمل می‌نماید که طبق آن انسان ها در جهت تولید و مصرف کالاها سوق داده می‌شوند. توسعه تاریخی سرمایه داری به این معنی بوده است که عناصر بیشتر و بیشتری از محیط طبیعی و خصوصیات انسانی به چرخه تبادلات و به حوزه کالاها وارد شوند تا بدین وسیله جنبه های کمتر و کمتری از محیط اطراف ما و خود ما، خارج از حوزه خرید و فروش قرار بگیرد. (لیس، کلین و یالی، 1986، ص273)


جامعه بازاری- صنعتی به مدد گفتمان کلیدی تبلیغات متکی بر برنامه ریزی های روابط عمومی، "افراد را ترغیب می‌نماید تا تمام خواسته های شان را در قالب خواستن اشیاء و خدمات یا بعبارتی کالاها مطرح کنند." بنابراین تبلیغات ترجمه کننده نیازهای ذهنی به نیازهای عینی و شیئی است. به عقیده ویلیامز، این ترجمه در بطن خود "جادویی" را به همراه دارد که طی آن "اشیاء بواسطه پیوند خود با مفاهیم اجتماعی و فردی صاحب ارزش می‌شوند. دستیابی به این مفاهیم در الگوهای فرهنگی دیگر ممکن است بصورت مستقیم تری انجام پذیرد" (ویلیامز، 1980، ص185). "جادوی" تبلیغات همان ارتباط دادن "مصرف با امیال انسانی است که بین این دو موضوع هیچ رابطه واقعی وجود ندارد. در چنین فضایی، شما تنها شیء را نمی‌خرید؛ بلکه به همراه آن احترام و منزلت اجتماعی، تبعیض، سلامتی، زیبایی، موفقیت و قدرت سلطه بر محیط تان را نیز خریداری می‌کنید". (ایبید، 189)


تبلیغات بواسطه پیوند دادن کیفیت های فردی و روابط اجتماعی ضمنی با اشیاء، اقدام به فروش هویت می‌نماید و در این بین، کالاها را سرشار از کیفیت هایی می‌نماید که بسیار فراتر از ارزش مصرفی واقعی آن اشیاء است. پیکر شناسی دقیق این فرآیند نشان می‌دهد که در انجام پذیرفتن عمل مصرف که ماهیتی آیینی و تشریفاتی پیدا کرده است، چگونه این کیفیت ها از تصویر به محصول و از محصول به شخص منتقل می‌شوند (ویلیامسون، 1987). بدین طریق اشیاء صاحب حیات می‌شوند و این در حالی است که تبلیغات تجاری الزام اقتصادی خود را به منظور عقلانی جلوه دادن چرخه محصولات از نظر مخفی می‌دارد. (لیس، کلین و یالی، 1986، صص263-259)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد