درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3824صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 4 تیر 1392 - 06:32
روابط عمومی + سئو = پیروزی
نویسنده: پاتریک کوم - اگر شما افرادی را برای بخش روابط عمومی تان استخدام می کنید، مطمئن شوید که آنها با آخرین ابزارهای رسانه های اجتماعی آشنایی داشته و اطلاعات کافی در زمینه جستجوگرهای وب  را کسب کرده اند.
  

شارا، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- اگر جزو خوانندگانی هستید که روزانه زمان زیادی را صرف مطالعه وبلاگ های بازاریابی اینترنتی چون «موز» یا «سج» می کنید. قطعا این روزها شاهد فوج عظیم اطلاع رسانی روابط عمومی ها هستید.

دیگر زمان ساخت لینک خودکار یا ساخت لینک های بد به سر آمده است. این کارها دیگر جواب نمی دهد. با این حال هنوز افراد قلیلی در حد محدود به این کار اقدام می کنند اما مطمئنا گزینه مناسبی برای برنامه طولانی مدت فعالیت روابط عمومی نیست.
ما امروز نیازمند ظهور ایده های بهتر برای کسب رتبه سایت هستیم.
این یادداشت مروری عمومی بر نحوه مناسب بازاریابی اینترنتی و سئو (SEO) درروابط عمومی ها دارد.
 
·  شناسایی اثرگزاران
کارتان را با تهیه فهرست شروع کنید. در واقع شما بایستی تعدادی فهرست تهیه کنید. یک فهرست از شرکت های بزرگ حوزه کاریتان تهیه کنید که شامل شماره تلفن ها، آدرس های ایمیل و اطلاعات تماس روابط عمومی و مدیران عامل باشد. فهرستی از وبلاگ های تخصصی حوزه فعالیت تان تهیه کنیدکه صاحبان آنها ممکن است به عناوین خدمات و اطلاعات شما علاقه مند باشند. بعلاوه به اطلاعات تماستان افرادی مهم سازمان را بیافزایید. هرچه بیشتر بهتر. تنها به دنبال راه های آسان برای موفقیت نباشید. دنبال شرکت های کوچک و وبلاگ های مرتبط هم بگردید. سرانجام فهرستی از افرادی غیر وابسته اما موثر بر کسب و کارتان تهیه کنید.
در اختیار داشتن فهرستی خوب به معنای باز کردن درها به روی فرصتهای بی شمار است. آن فهرست را برای آینده همراه داشته باشید.
 
روابط عمومی + سئو = پیروزی
 
· بسته رسانه ای حرفه ای تهیه کنید
امروزه اکثر افراد از بسته های رسانه ای استفاده می کنند.  اما  شما مجموعه ای را در یک پکیج ویژه ترکیب خواهید کرد که مواد اطلاعاتی زیر را در خود داشته باشد:
1. یک نامه اطلاع رسانی در باره شرکت
2.  صفحه ای از خدمات یا محصولاتی که ارائه می کنید.
3.  هر رسانه گرافیکی همانند اعلامیه ها سه برابر میزان معمول
4.  نسخه چاپی از سوالات متداول
5.  بیانیه سند چشم انداز و اهداف طولانی مدت
6.  تاییدیه ها
7.  گزارش های خبری
·  تدوینطرح  مدیریت بحران
برای مثال اگر در ساختمان شما آتش سوزی اتفاق بیافتد آنچه به آن نیاز دارید خبر آتش سوزی نیست. این به معنی طرحی از احتمالات برای پیامد های روابط عمومی است. احتمالاتی چون:
1. شخصی شروع به انتشار اطلاعات بدی در وبلاگش در مورد شما می کند.
2. پیام های منفی در پخش رسانه های اجتماعی منتشر می شود.
3. یکی از کارمندان رسمیتان به شما تهمت می زند.
4. پیام های منفی در وبسایت های دیگر.
5.نظرات بد در سایت های نظر سنجی.
6.  سایر موارد.
اغلب متخصصان سئو (SEO) از قبل می دانند که هنگام وقوع چنین مسائلی چه باید انجام دهند. نه اینکه تنها ایده ای عمومی در مورد آنچه باید انجام دهند داشته باشند. بنابراین طرحی را تنظیم کنید و آن را برای اجرا در مواردی که با اینگونه مسائل روبرو می شوید آماده کنید.
 
· به من بگو چرا؟
«به من بگو چرا؟» طی سال گذشته بسیار رونق گرفته است. به ویژه در سایت «رددیت». اگر در یک صنعت استثنایی کار می کنید یا سازمانتان علاقه به یافتن شریک دارد، توصیه می شود که از «به من بگو چرا؟» استفاده کنید.این کار نه فقط به شرکتتان کمک می کند که پوشش خبری زیادی دریافت کند بلکه به کارکنانتان (و شما) کمک خواهد کرد تا خودشان را بیشتر معرفی کنند.
 
روابط عمومی + سئو = پیروزی
 
· مهارت های سخنوری
تعامل از طریق گفتگو می تواند موفقیت زیادی به همراه داشته باشد. فرصت های گفتگو در سطح محلی راهی فوق العاده برای کسب اعتبار در اجتماع است. تعامل از طریق گفتگو در سطح ملی علاوه بر اینکه می تواند به کسب اعتبار بیانجامد، می تواند توجه گزارشگران و بلاگر های صنعتتان را به خود جلب کند. من امسال می خواهم در نسشت سهامداران شرق سخن بگویم. سهامداران بازاریابی در کنوانسیون فیلادلفیا. این کار سبب کسب پوشش خبری فوق العاده ای برای شرکت ما می شود و راهی عالی برای حضور در مطبوعات است.
 
روابط عمومی + سئو = پیروزی
 
· حامیان مالی
راه های خلاقانه برای حمایت در رویدادهای حوزه فعالیت تان، حتی در سطح محلی بیابید. استراتژی های هوشمندانه ما حمایت از بخش «9 K»پلیس محلی  را در امسال به ما پیشنهاد داده است. ما برای آنها یک وبسایت ایجاد کردیم و در ازای آن پوشش رسانه ای دریافت کردیم. بر مبنای این مثال، حمایت از یک رویداد همیشه نیازمند هزینه کردن نیست. شما می توانید با مردم تهاتر کنید یا خدماتتان را به آنها ارائه دهید. راه هایی خلاقانه بیابید تا از رویدادهای حوزه فعالیتتان حمایت کنید و در عوض پاداش عالی دریافت خواهید کرد.
 
· توسعه رسانه ای
این بخش مورد علاقه متخصصان سئو (SEO) است و اکثر شما با آن آشنا هستید. فهرستی که آن را تهیه کردید در شروع مقاله از راه های خلاقانه برای برقراری ارتباط با افرادی در حوزه فعالیتتان استفاده کنید. آنها را هدر ندهید. از هر راهی که می توانید به آنها کمک کنید برای مثال می توانید در نشریه و بلاگشان با آنها مشارکت کنید. به محض اینکه برای اولین بار توانستید به آنها کمک کنید شما می توانید آن ارتباط را ادامه دهید.
به افراد برای دریافت لینک ایمیل ارسال نکنید.
اگر می توانید مقاله ای را منتشر کنید به همه مردم ایمیل نزنید و با آنها این درخواست را مطرح نکنید.
در صورتی که مایل به دریافت مقاله یا لینکی از جایی هستید، درخواست خودتان را به صورت مشخص برای آنها ارسال کنید. همچنان که شانس دریافت آن وجود دارد، شاید آنها درخواستتان را رد کنند. در حقیقت غالب وبلاگ ها در اولین درخواست تقاضای شما را نخواهند پذیرفت. زمانی را برای مطالعه نوع و کیفیت یادداشت هایی که تهیه و ارسال می کنید اختصاص دهید. از اینجا حرکت را آغاز کنید.
 
·رویدادها
از رویداد ها نترسید. این به این معنا نیست که شما باید وزنه صد کیلویی را در میان کنوانسیون میامی پرتاب کنید. در اینجا تعداد متفاوتی از ایده ها برای رویداد است که می توانید با هزینه کمی آنرا برگزار کنید. این ایده ها عبارتند از:
1.  خانه های درگشاده: اینها به ویژه برای کسب و کارهای جدید فوق العاده اند. غذایی برای سرو تدارک ببینید و ضمن آن نمایشی از فعالیت های دفتر و کالا و خدمات شرکتتان ارائه دهید.
2.  پنل تشکیل دهید: متخصصانی در حوزه فعالیتتان شناسایی کنید و پنل عمومی برگزار کنید تا افراد بتوانند سوالاتشان را در مورد فعالیت هایتان مطرح کنند.
3.  وبینار ها: شما می توانید کارهایی را که در دفترتان انجام می دهید از طریق گوگل پلاس پخش عمومی کنید.
 
روابط عمومی + سئو = پیروزی
 
«مسابقه پرتاب تخم مرغ ممکن است ایده خوبی برای شما باشد، اما ایده عالی برای معرفی شرکت تولید تخم مرغ است.»
 
·  رسانه های اجتماعی
راه آسان دیگری نیز برای پیروز شدن وجود دارد. حداقل شما باید هر روز 2 یا 3 بار شبکه اجتماعی تان را در زمینه فعالیتی که شرکتتان در حوزه صنعت انجام می دهد، به روز کنید. خودخواه نباشید. اگر تنها در مورد خودتان بنویسید، مردم را کسل می کنید و آنها شما را ترک خواهند کرد. درباره موضوعات جالب بنویسید و چیزهای جذاب ارائه دهید.
سوالاتی بپرسید. سوالاتتان را به طرز جالبی مطرح کنید و در آن هیچ پیچیدگی قرار ندهید. سوالاتی رابپرسید که مردم واقعا دوست دارند به آنها پاسخ دهند: سوالاتی درباره خودشان! افراد زیادتر می توانند پوشش بیشتری را به پست هایتان بدهند.
اگر پول اضافی دارید، کمپین «پرداخت برای هر کلیک» را برگزار کنید. در این کمپین هدف شما ارائه گزارشهای خبری یا یادداشت هایی است که اخیرا در وبلاگتان قرار داده اید. آن را جالب تنظیم کنید و مهمتر از همه مطمئن شوید که آنها مرتبط باشند.
 
·  مطالعات موردی
گزارشگران علاقه دارند تا درباره حقایق بنویسند. مطالعات موردی به این دلیل ایده آل اند که چیزی محسوس را به گزارشگران درباره آنچه شرکتتان ارائه می کنند. مطالعات موردی تان را به گونه ای بنویسید که خواندن آن مشکل نباشد و تعداد زیادی چارت، گراف و گزارش ضمیمه آن کنید. اگر می توانید مطالعه موردی روی میزان موفقیت مشتریانتان انجام دهید، آن را از آنها بخواهید. شانس این وجود دارد که آنها از این ایده خوششان بیاید.
 
·نظارت رسانه ای
نظارت رسانه ای فعالیتی مداوم است که نام شما را در این رسانه ها نظارت می کند:
1.رسانه های چاپی
2.  وبسایت ها
3. بلاگ ها
4.  گزارش های خبری
5.  تلویزیون
6.  رادیو
برای این کار ابزارهایی در دسترس هستند. یکی از ابزارهایی که اخیرا ایجاد شده اند ابزار «ابزار نظارت دقیق» است. این ابزار تمام موارد فهرست بالا را نظارت می کنند.
 
· جمع بندی
مقابله با تمامی این مسائل به تنهایی کار آسانی نیست. چنانچه کسب و کار کوچکی دارید شانس این وجود دارد که شما خودتان به تنهایی بتوانید از عهده آنها برآیید.
اگر شما افرادی را برای بخش روابط عمومی تان استخدام می کنید، مطمئن شوید که آنها با آخرین ابزارهای رسانه های اجتماعی آشنایی داشته و اطلاعات کافی در زمینه جستجوگرهای وب  را کسب کرده اند. شرکت های روابط عمومی فراوانی هستند که خودشان را به فعالیت های سنتی محدود کرده و بر روی تبلیغات چاپی متمرکز شده اند.
امیدوارم که برخی از این موارد برایتان مفید باشد.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مجید بذرافشان
| 1392/4/6 - 18:39 |     0     0     |
بسیار عالی بود.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد