درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:40   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38124صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 10 اردیبهشت 1398 - 08:01
نقش هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و روابط عمومی
انسان در سال 2020 قادر خواهد بود تمامی محتویات مغز انسان را اسکن کرده و وارد ماشینی نماید. استفن هاولینگ، آلون ماسک، اسیتودوزنیاک، بیل گیتس و بسیاری دیگر از نام های بزرگ در زمینه علم و فناوری، مدت هاست که در رسانه ها و نامه های سرگشاده خود، در باره خطرات ناشی از هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده و به خیل مخققان برجسته هوش مصنوعی پیوسته اند. با این حال، هوش مصنوعی به زودی تاثیر قابل توجهی در صنعت روابط عمومی خواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسندگان|مدینه پورمحمد پورناکی کارشناس ارشد علوم ارتباطات- محمدعلی ترابی گودرزی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی|| سرنوشت صنعت ارتباطات امروز با فناوری های نو ظهور و اینترنت ذخیره سازی داده گره خورده است. به نظر می رسد که این حوزه خود را برای برداشتن گام های جدید آماده کرده است.


تکامل فن آوری و پدیده های نوظهوری مانند نسل پنجم شبکه تلفن همراه و اینترنت نیاز به ابزارهای هوشمند را از نظر عملکرد شبکه بیشتر و مهمتر می کنند زیرا روز به روز از ماشین های پیچیده تری استفاده خواهد شد. بنابراین همچنان زیرساخت های بزرگی مثل مراکز بزرگ داده ها که پردازش اطلاعات در آنها صورت می گیرد، باقی خواهند ماند. اما نیاز به ابزارهای هوشمندتری وجود دارد.


در زمان تصویب مقررات عمومی اتحادیه اروپا برای حفاظت از داده ها تامین امنیت حریم خصوصی و مبارزه با تقلب¬های اینترنتی به یکی از موضوعات روز تبدیل شده است. از زمان تصویب مقررات عمومی اتحادیه اروپا برای حفاظت از داده ها، این موضوع برای مصرف کنندگان اهمیت بیشتری است. طبق گزارشات منتشر شده کلاهبرداری در حوزه ارتباطات اروپا هزینه معادل 16 میلیارد یورو در بردارد. بیش از 50 درصد از ضرر و زیان ناشی از تقلب در حوزه ارتباطات راه دور ناشی از ترافیک اطلاعات در سطح بین المللی است بار مالی و تقلب در این حوزه به این علت است که ارتباطات بین المللی از ارتباطات درون یک کشور بسیار پرهزینه تر است.


به گفته کارشناسان صنعت جهانی مخابرات درخصوص راه حلی برای مقابله با این چالش هنوز به توافق نرسیده است. به نظر می رسد نیاز به یک استراتژی جهانی باشد. استراتژی که همکاری حوزه های مختلف را می طلبد.

هوش مصنوعی چالش های جدیدی برای روابط عمومی ایجاد می کند که منشاء قدیمی دارند. ریشه های هوش مصنوعی (مانند دیگر وسایل ماشینی) به افسانه های یونانی و داستان های کهن مصری و چینی باز می گردد (ناهودیل و ویتکو، 2013). هوش مصنوعی توجهات را در صنایع رو به گسترش (روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات) به خود جلب کرده و همچنین کارورزان و این اواخر پژوهشگران، پتانسیل تولیدی اش را تشخیص داده اند.


هایتپس (1984) برای متخصصان ارتباطات (روابط عمومی) برنامه¬ای را در کالج سنت توماس در سنت پل شهر مینه سوتا تولید کرد که براساس آن هفت رویه زیر را که انتظار می¬رفت ناشی از فناوری های جدید ارتباطات مانند ادغام مخابرات، کامپیوتر و تجهیزات اداری باشد مشخص نمود:


1. فرصت های جدید برای یافتن مخاطبان خارجی؛
2. انبوه رسانه¬ها باعث ایجاد انتشارات و شبکه¬های تلویزیونی شده است.
3. دقت بیشتر و خلاقیت، زیرا زمان کمتری در پردازش متن صرف می¬شود و برای ایجاد خلاقیت ذخیره می شود.
4. توسعه هوش مصنوعی، از طریق برنامه ریزی اکتشافی.
5. تکامل کلبه الکترونیکی که باعث ترویج کار از خانه می شود، اما ممکن است منجر به "حذف انسان از ارتباطات" شود.
6. فهم عمیق بین ملت ها، بویژه از طریق ارتباط تلفنی، انتقال داده ها و ویدئو کنفرانس.
7. امکان بهبود ارتباطات داخلی با کارکنان؛ با استفاده از برنامه های ویدوئویی، ارتباطات الکترونیکی و کنفرانس های تلفنی (واتسن، 2015)


هوش مصنوعی به شرکت های روابط عمومی در پردازش سریع داده های خود کمک خواهد کرد، و این امر سبب بهبود چگونگی انجام خدمات شرکت های روابط عمومی خواهد شد. با بهبود نگرش در این که مصرف کنندگان چه می خواهند، پیام ها به شکل مستقیم و قوی تحویل داده خواهند شد.


با درک بهتر از DNA دیجیتال، متخصصان روابط عمومی خواهند توانست پیام های به خوبی تنظیم شده ای برای مخاطبان خود ایجاد کنند. بنابراین، تبلیغات و پیشنهادات را می توان به طور خاص برای یک مصرف کننده خاص در زمان واقعی بهینه سازی نمود، که این امر بواسطه متناسب بودن پیام ها با مصرف کننده سبب تولید نتایج بهتری خواهد شد.


متخصصان روابط عمومی و صنایع رسانه ای، با داده های زمان واقعی قابل استفاده به عنوان یک دارایی، قادر به ارائه محتوایی خواهند بود که مخاطبان آن ها می خواهند، به جای محتوایی که برای آن ها آزار دهنده باشد. این امر کمک می کند تا آن ها از هدر رفتن زمان بر روی محتوایی که مخاطبان شان به خوبی آن را دریافت نمی کنند، جلوگیری شود.


متخصصان روابط عمومی و بازاریابی به طور مداوم در حال شکار راه هایی برای تصمیم گیری های سریع تر و آگاهانه تر که سبب دستیابی به نتایج و اهداف شوند، هستند. تغییراتی که هوش مصنوعی ارمغان می آورد با دادن عمیق ترین و جامع ترین نگاه به چگونگی حل مشکلات، به شاغلین در حوزه روابط عمومی قدرت تصمیم گیری می دهد.


گسترش شیوه های تحلیلی جدید برای کمک به کارورزان روابط عمومی، هوش مصنوعی در تمامی قسمت ها به گونه ای گسترش می یابد که انگار افراد حرفه ای در آنجا مشغول کار هستند. اختصاص دادن فعالیت های خاصی به هوش مصنوعی و تکنولوژی های مرتبط به آن ریسک کمتری را از داشتن چشم اندازی مبهم ایجاد می کند. این چشم اندازها شامل در نظر گرفتن اینکه آیا برای مثال سیستم هایی که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می شوند حیطه تاثیر آن را برای کارورزان در پیشبرد برنامه کاری ارباب رجوعان تضعیف می کنند یا بهبود می بخشند.


هوش مصنوعی با ضریب سرعت باور نکردنی در حال تکامل است. اگر می خواهیم هوش مصنوعی طوری تکامل یابد که به بشر کمک کند، لازم است اهداف و استراتژی هایی را تعریف کنیم که راه آن مسیر را هموار کند. به گونه¬ای که در خور انسان ها، فرهنگ و محیط ما باشد. در حقیقت انسان انتخاب می¬کند که ماهیت هوش مصنوعی آینده چگونه باشد.


امروزه روند طبیعی حرکت روابط عمومی ها به سمت استفاده از ابزارها و تکنولوژی هایی که آنها را به هوش مصنوعی و هوش انسانی نزدیک می¬کند است. روابط عمومی یک حرفه، یک اندیشه و فکر است. روش ها و کارکردهای هوشمندسازی روابط عمومی مبتنی بر قابلیت های شبکه های اجتماعی مجازی و ارتباط هوش مصنوعی و هوش انسانی در محیط شبکه های اجتماعی خواهد پرداخت. روابط عمومی ها می توانند با به کارگیری ویژگی ها و قابلیت های شبکه های اجتماعی مجازی در سامانه های آنلاین، رایانه ای، موبایلی و سایبری خود، مدلی بومی روابط عمومی هوشمند را در سازمان خود پیاده سازی کنند.
کار روابط عمومی در حقیقت تلاش دقیق، سازمان یافته و پویاست برای ایجاد و حفظ فهم دو جانبه بین سازمان و گروه های اجتماعی مرتبط با آن است.


کورزول می گوید: انسان در سال 2020 قادر خواهد بود تمامی محتویات مغز انسان را اسکن کرده و وارد ماشینی نماید. استفن هاولینگ، آلون ماسک، اسیتودوزنیاک، بیل گیتس و بسیاری دیگر از نام های بزرگ در زمینه علم و فناوری، مدت هاست که در رسانه ها و نامه های سرگشاده خود، در باره خطرات ناشی از هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده و به خیل مخققان برجسته هوش مصنوعی پیوسته اند. با این حال، هوش مصنوعی به زودی تاثیر قابل توجهی در صنعت روابط عمومی خواهد داشت.


داستان سرایی یکی از روش های جدید در ارتباط با مخاطبان در روابط عمومی است و تحقیقات نشان داده است که ذهن بشری مایل است که داده ها را به شکل روایی، کدگذاری، ذخیره و بازاریابی کند. با ظهور رسانه های اجتماعی ارتباط مخاطبان مانند فیسبوک و تویتر، داستان ها نقش فعال تری گرفته اند. بیل گتیس می گوید هوش مصنوعی زندگی انسان را مفیدتر و خلاق تر می کند، ثابت کند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد