درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 02:11   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38120صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 - 08:02
آمادگی روابط عمومی ها برای بهره وری از فرصت هوش مصنوعی
نکته تردیدناپذیر وقوع انقلابی با سردمداری هوش مصنوعی است. فرقی هم ندارد که روابط عمومی ها برای این انقلاب آماده باشند یا نه. با این حال فقط روابط عمومی های موفق در زمینه سازگاری و پذیرش تغییرات ناشی از انقلاب هوش مصنوعی امکان بهبود وضعیت خود را خواهند داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| "هوش مصنوعی در دوران آغازین خود است اما در حال حاضر پذیرندگان زودهنگام این صنعت سود بهتری از رقبایی که عقب مانده اند به دست می آورند.


هوش مصنوعی دنیا را متحیر کرده است و متخصصان بسیاری ادعا می کنند که این تکنولوژی ما را به آستانه چهارمین انقلاب صنعتی که به طور اساسی چشم انداز کسب و کار را تغییر خواهد داد آورده است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مسئولیت جریان مداومی از نوآوری و اختلال در روش عملکرد سازمان ها را برعهده دارند. به منظور پیشگیری از عقب ماندن، رهبران کسب و کار ها نیاز دارند که از الان برای این آینده آماده شوند.


در حالی که اولین نسخه های هوش مصنوعی در دهه 1950 ظهور کرد، محدودیت های سخت افزاری مانع دستیابی این تکنولوژی به پتانسیل واقعی اش شد. البته مقدار توان پردازشی فعلی موجود در جیب های ما، دانشمندان آن دوره را بهت زده می کرد و الگوریتم های پیشرفته به ما اجازه می دهند که با جستجو میان انبوهی از داده تنها در چند ثانیه تنها با فشار دادن یک دکمه، آن ها را به کار بگیریم.


هوش مصنوعی دقیقا هوش واقعی نیست، اما قادر به شناسایی الگوهای دفن شده در عمق مجموعه داده ها که چشم انسان ممکن است متوجه شود یا نشود در زمانی اندک است. علاوه بر این، به واسطه تکنیک های یادگیری عمیق، قادر است در گذر زمان یاد بگیرد و بهبود یابد، به این معنا که در کارش موثرتر و موثرتر می شود. به کمک وجهه به دردبخورش، هوش مصنوعی به مجموعه هیجان انگیزی از برنامه ها، از استراتژی های سرمایه گذاری گرفته تا ماشین های خودمختار نیرو بدهد.


هوش مصنوعی به سرعت از یک صنعت به صنعتی دیگر در حال حرکت است و با وجود این که تکنولوژی در مراحل آغازین خود است، مهم است که از الان شروع به پیاده سازی کنید تا در آینده عقب نمانید. رم در یک روز ساخته نشد پس می توان تصور کرد که پیاده سازی تکنولوژی هوش مصنوعی هم یک شبه رخ نخواهد داد.


به منظور این که اکنون شرکت خود را در موقعیتی مطلوب برای بهره وری از این فرصت فوق العاده قرار دهید، می توانید این سه قدم را دنبال کنید:

1- فرهنگی آزاد را ترویج دهید
طبق گفتهMcKinsey، همین الان اختلاف سودی میان پذیرندگان زودهنگام هوش مصنوعی و آن هایی که هنوز این تکنولوژی را پیاده سازی نکرده اند در حال نمایان شدن است. متاسفانه برای شرکت هایی که عقب مانده اند، برطرف کردن این عقب ماندگی مسئله ای بزرگ تر از سفارش دادن نرم افزار جدید است.


با وجودی که همراه شدن با سرعت تغییرات مربوط به تکنولوژی به حد کافی دشوار است، سرعت تغییرات فرهنگی بسیار آهسته است. بهره وری از هوش مصنوعی نیازمند تلاشی تیمی است، که سازمان ها را ایجاب می کند فرهنگ اعتماد و گشاده رویی ایجاد کنند تا همکاری را ترغیب کند. این نوع فرهنگ آزاد را اکنون ترغیب کنید – به عنوان مثال، همکاری های تیمی را ترویج دهید، آزمایش فرآیند را طلب کنید و ابتکارات کلیدی عملکرد را از نو تعریف کنید – تا رفتاری مثبت به سوی تغییر مرتبط با تکنولوژی و پذیرش خوش مصنوعی را پرورش دهید.

2- با پیشگامان شریک شوید
هوش مصنوعی پیشتاز در نوآوری های تکنولوژی است و پیشگامانی که آن را به سطح بالاتری از نوآوری هدایت می کنند استارتاپ ها هستند، اما این شرکت های کوچک به تنهایی این کار را انجام نمی دهند. از موسسات مالی گرفته تا شرکت های خودروسازی، سازمان های بزرگ در حال بودجه دهی به مراکز رشد و شتاب دهنده ها هستند تا نسل بعدی استارتاپ ها که تکنولوژی شان صنایع را تغییر خواهد داد را تربیت کنند.


کار کردن با استارتاپ ها چندین مزیت برای شرکت های بزرگ تر دارد. طبق گفته حسین رهنما، موسس و مدیرعامل Flybits، «پیوستن به یک شرکت جدید به هر نهاد شریکی می دهد که بر آن تکیه کند و در طول سال ها به همراه آن رشد کند.» او اضافه کرد، «از طریق این مشارکت ها، شما فقط تکنولوژی به دست نمی آورید؛ شما به استعداد، خدمات مشاوره، ایده های جدید و بسیاری بیشتر دسترسی پیدا می کنید.» کار کردن با استارتاپ های کوچک و چابک، سکوی پرتاب بسیار خوبی برای استراتژی و پذیرش تکنولوژی فراهم می کند.

3- روی خلاقیت سرمایه گذاری کنید
هوش مصنوعی می تواند محاسبات را بهتر از هر کسی که آرزوی استخدامش را داشتید انجام دهد، اما نمی تواند هر کاری بکند. قطعا نمی تواند قابلیت های حل مسئله خلاقانه را به کار گیرد و همچنان برعهده کارکنان است که فهمی که هوش مصنوعی مهیا می کند را به استراتژی های سطح بالایی که ارزش کسب و کار را بالا می برند تبدیل کنند.


مشکل این است که بسیاری از شرکت ها هوش مصنوعی را به چشم نابودکننده مشاغل می بینند، در حالی که در واقع ایجادکننده شغل و بالابرنده بهره وری است. به جای نیازمندی به یک تیم خلاق که دائما میان انجام محاسبات و استراتژی تغییر کار دهد، از هوش مصنوعی برای انجام برخی کارهای سطح پایین استفاده کنید و تیم خلاق تان را آزاد کنید تا کاری انجام دهند که به آن وارد هستند.

 

ممکن است پیاده سازی اولیه بهره وری اعمال را کمتر کند، اما در گذر زمان، تیم بازاریابی و سایر تیم های خلاق شما در گردانیدن تکنولوژی بسیار بهتر خواهند شد. با کمی تجربه آن را به سمت داده خاصی هدف خواهند گرفت تا گام بعدی شرکت در رسیدن به اهدافش را تعیین کنند. هوش مصنوعی با متداول تر شدن، از یک برتری رقابتی به قیمت پذیرش تبدیل خواهد شد. برای همگام ماندن با سایر رقبا، از امروز شروع به ساخت یک استراتژی پیاده سازی کنید. (مترجم: سالار ساری نوایی، 1398)

تا سال 2020، انقلاب چهارم صنعتی ارمغان هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، روبات های پیشرفته، پیشرفت های گسترده در زمینه بیوتکنولوژی و بسیاری علوم دیگر را به بار خواهد آورد. براساس پژوهش موسسه مک کینزی، تا سال 2020 کمتر از 5درصد شغل ها به طور کامل تحت سلطه هوش مصنوعی و روبات های هوشمند در خواهد آمد. همچنین 60درصد صنایع نیز نزدیک به 30درصد از شغل های درون خود را به کمک هوش مصنوعی اداره خواهند کرد.

 

بدون تردید رواج استفاده از هوش مصنوعی باعث بروز انقلاب در زندگی شخصی و کاری ما خواهد شد. این انقلاب بدون تردید برخی از شغل های امروزی را از بین برده یا تغییر می دهد. با این حال دامنه وسیعی از فرصت های شغلی تازه هم پدید می آید. تردیدی در مورد نیاز مبرم نیروی انسانی به سازگاری هرچه بیشتر با فناوری هوش مصنوعی نیست. به این ترتیب در آینده ای نزدیک مهارت نیروی انسانی براساس توانایی اش در زمینه کار با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی سنجیده خواهد شد.


کلید موفقیت در دنیای کسب وکار آینده پذیرایی از تغییرات نوین با روی باز است. اگر شرکتی به هر دلیل اقدام به مقاومت نماید، به سرعت از عرصه رقابت حذف خواهد شد. بدون تردید پذیرش تغییرات تازه و تلاش برای سازگاری با آنها اصلا ساده نیست. با این حال نیازهای تازه مشتریان ما را مجبور به انطباق هرچه بیشتر با شرایط تازه خواهد کرد. البته تمام تغییرات مورد بحث در مقاله حاضر در مدت زمانی طولانی پدید خواهد آمد. با این حال آمادگی برای واکنش مناسب در برابر تغییرات احتمالی خطرات پیش روی برندها را کاهش می دهد.


نکته تردیدناپذیر وقوع انقلابی با سردمداری هوش مصنوعی است. فرقی هم ندارد که شرکت ها برای این انقلاب آماده باشند یا نه. با این حال فقط شرکت های موفق در زمینه سازگاری و پذیرش تغییرات ناشی از انقلاب هوش مصنوعی امکان بهبود وضعیت خود را خواهند داشت.
 

منابع:
1. allbusiness
2. entrepreneur
3. forsatnet

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد