درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 18:04   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38100صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 - 07:27
14سال با کتاب سال روابط عمومی ایران
مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی - آنچه که روشن است این کتاب یک منبع مهم برای تاریخ نگاری روابط عمومی محسوب می شود. ثبت بحث ها و مفاهیم معرفتی، مهارت های مدیریتی، تحولات و رویدادهای روابط عمومی، تجارب و دیدگاه های محققان و صاحبنظران در ادوار گذشته به عنوان منبعی مهم برای پژوهش و مطالعات علمی و تاریخی در این حوزه، وجه دیگری است که در سراسر کتاب عینیت دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از انتشار نخستین شماره کتاب سال روابط عمومی ایران در سال 1384 توسط انجمن متخصصان روابط عمومی 14سال می گذرد. مستندنگاری فعالیت ها، رویدادها و محتوای تولید شده در حوزه روابط عمومی در همان سال یکی از اهداف اصلی انتشار این کتاب می باشد. این کتاب علاوه بر پوشش تولیدات و رویدادهای روابط عمومی در ایران، توجه خاصی به آن دسته از تحولات و محتواهایی که توسط فعالان و صاحب نظران روابط عمومی های خارج از ایران تولید و منتشر شده در حد مقدور توجه نشان داده است.


آنچه که روشن است این کتاب یک منبع مهم برای تاریخ نگاری روابط عمومی محسوب می شود. ثبت بحث ها و مفاهیم معرفتی، مهارت های مدیریتی، تحولات و رویدادهای روابط عمومی، تجارب و دیدگاه های محققان و صاحبنظران در ادوار گذشته به عنوان منبعی مهم برای پژوهش و مطالعات علمی و تاریخی در این حوزه، وجه دیگری است که در سراسر کتاب عینیت دارد.


مصاحبه‌های گسترده با فعالان و صاحبنظران مختلف ارتباطات، گزارش ها، مقاله های علمی و تحقیقی بخش مهمی از مطالب این کتاب است؛ و دیدگاه‌های افراد مختلف، که در سراسر این کتاب نقل شده، بینشی ارزشمند نسبت به وجوه گوناگون از روابط عمومی به دست می‌دهد.


مسألۀ مهم دیگری که باید بر آن آگاه شد این است که از یک دهه گذشته، اعضای هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی به طور موثر و مستمر، نقش مهمی در توسعه و غنای کتاب سال روابط عمومی ایران در همه وجوه و ابعاد آن داشته است. به طوری که برای تدوین طرح نوآورانه انتشار کتاب در هر سال، جلسات مختلفی برگزار شده و ایرادات و پیشنهادات اعضا و سایر علاقمندان پس از بحث و بررسی کارشناسی در دستور کار قرار می گیرد.


هدف این کتاب نشان دادن نقش اصلی است که "روابط عمومی در ادارۀ سازمان کارامد می‌تواند و باید ایفا کند، و این که روابط عمومی چگونه به بخشی ذاتی و درونی هر وظیفۀ دیگر مدیریت" تبدیل می‌شود.


با این حال، سال 1397شاهد یک تحول بارز و مهم در پر رنگ شدن حرفه ای گرایی روابط عمومی در ایران بود؛ تدوین برنامة اعتباربخشی متخصصان روابط عمومی که امیدواریم شاهد برگزاری اولین دوره آن در سال 1398 باشیم.


اگر این برنامه با جدیت و حساسیت بالا پیاده سازی شود نه تنها امتیازی ارزشمند برای شاغلان فعال در حوزه روابط عمومی است بلکه تعهد به برتری شغلی و رفتار منطقی و اخلاقی را نهادینه می کند و تا حدود زیادی مانع ورود افراد بدون آموزش، دانش، تجربه و شخصیت حرفه ای به این حوزه می شود.


تحقیقات و تجارب جهانی نشان می دهد برنامه اعتباربخشی متخصصان روابط عمومی در شناخت و افزایش اعتبار حرفه ای و به رسمیت شناختن افراد و ایجاد فرصت های شغلی می تواند بسیار مفید ‌باشد.


در پایان مایلم از همه صاحبنظران، مدیران، کارشناسان و شخصیت های برجسته که با حمایت های خود در انتشار منظم این کتاب مشارکت داشته اند تشکر کنم.

 


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد