درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3809صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 2 تیر 1392 - 07:34
ضعف روابط عمومی و دستاوردهای دولت
صاحبنظران و کارشناسان معتقدند افرادی که در جایگاه روابط عمومی قرار می گیرند، باید دارای ویژگی و خصوصیت خاص از مناظر مختلف در این گستره برخوردار باشند.
  

صاحبنظران و کارشناسان از روابط عمومی به عنوان «هنر هشتم» در حوزه فعالیت های خرد و کلان بویژه در عرصه فرهنگ یاد کرده و معتقدند افرادی که در این جایگاه قرار می گیرند، باید دارای ویژگی و خصوصیت خاص از مناظر مختلف در این گستره برخوردار باشند.
 روابط عمومی در دنیای امروز، فارغ از اینکه به نوعی علم و شاخه آکادمیک محسوب می شود، به علت ماهیت کاری، حوزه های دیگر را که خود دارای جایگاه مستقل و کارکرد متفاوتی نیز هستند، دربرمی گیرد.
 اطلاع رسانی و تبلیغات که خود گستره ای جدا و متفاوت با حوزه روابط عمومی است به خاطر نگاه سنتی مدیریت بالادست، در این زمره جای می گیرد.
 نگاه سنتی و غیر علمی یادشده نزد مدیران بالادستی سبب شده که بعضا افراد ناآگاه و بیگانه با این عرصه در کرسی مسوولیت روابط عمومی ها و عرصه اطلاع رسانی و تبلیغات جای گرفته و فعالیت مجموعه های منظور از خروجی آنها منعکس و نتایج عکس را برایشان به بار می آورد.
 به عقیده بسیاری از صاحبنظران، نمونه بارز قرار گیری اشتباه افراد نابلد و بیگانه بخصوص با حوزه رسانه ها و مطبوعات در مجموعه روابط عمومی عرصه سینماست.
 دولت و مدیریت فرهنگی کشور طی سالیان اخیر با اختصاص بودجه مناسب و پیگیری برنامه های خرد و کلان، همواره کوشیده خروجی را متناسب با خواست فعالان و مخاطبان این عرصه تنظیم و ارایه کند، اما انعکاس این روند از مجاری یا بهتر عنوان شود «گلوگاه» روابط عمومی با رویکرد «انحصار گرایی» و «محروم سازی» بسیاری از تربیون ها و رسانه ها، حق تلاش یادشده را به هیچ عنوان ادا نکرده است.
 اصرار بر تداوم این رویکرد در عرصه یادشده و اتخاذ شیوه های رفتاری غیر علمی و تخصصی برای تعامل با اهالی رسانه و مطبوعات و به تعبیری «یارگیری» افراد غیر موثر و مبتدی در رسانه های به اصطلاح منتقد با پیش فرض همراه سازی آنها برای برجسته سازی امور غیر مرتبط با رویکرد کلان دولت در عرصه فرهنگ بخصوص سینما، این حوزه را با دردسرهای فراوانی در این سالها روبه رو ساخت.
 حضور افراد نابلد در روابط عمومی مجموعه های یادشده و اعمال رویکرد مورد اشاره سبب رویگردانی بسیاری از رسانه ها و مطبوعات و انعکاس ناقص فعالیت و دستاوردهای دولت و مدیریت فرهنگی کشور در این سال ها شد.
 بیشترین زیان از حضور عده یادشده در حوزه روابط عمومی ها را سینما در این سال ها دید و انبوه تلاش مدیریت و فعالان و هزینه های صرف شده در بخش های مختلف هنر هفتم با لکنت ایجاد شده در عرصه اطلاع رسانی و تبلیغات روبه رو و نتایج به ببار آمده، بعضا به تخریب این روند منجر شد.
 به باور کارشناسان، تنها برنده از قبل حضور این عده در کرسی روابط عمومی نهادهای یادشده، برخی افراد منتسب به تربیون های به ظاهر منتقد که به قصد سهم خواهی و ایجاد رانت به مجموعه های منظور نزدیک شدند، بود.
 اکنون که دولت در پایان خدمتگذاری قرار دارد، همین افراد با تغییر چهره در قامت منتقد مدیریت فرهنگی ظاهر شده و به تعبیری برای «بستن» با مدیریت بعدی خیز برداشته اند.
 غافل از اینکه امضای افراد منظور در پای کارهای ارایه شده به زعم ایشان ولو ضعیف، در حافظه بلندمدت فعالان و عرصه سینما ثبت شده است.
 بسیاری از صاحبنظران معتقدند که ظهور و بروز این طیف «رند»، حاصل نگاه سنتی و غیر علمی مدیریت بالادستی برای گماردن افراد ضعیف و به ظاهر مطیع که نتیجه حضورشان انعکاس ناقص و بعضا عکس در جهت تلاش انجام شده در این حوزه بوده است.
 بنابراین برطرف کردن خلا ایجاد شده از حضور این عده در حوزه هنر هشتم عرصه فرهنگی بخصوص سینما و بستن رخنه «شارلاتانیسم» رسانه از پیکر مجموعه روابط عمومی - مدیریت هنر هفتم بر دست اندرکاران مفروض است.
 منبع: ایرنا
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد