درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3761صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 29 خرداد 1392 - 21:25
نقش PR در افزایش بازدید سایت
شاید گاهی مدیران از کارگزار روابط عمومی شرکت شان بپرسند: چرا بازدید کننده سایت ما پایین است؟ و از آنها برای بالا رفتن بازدید سایت راهنمایی بخواهند. چه باید بکنیم؟
  

شارا، نویسنده: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- شاید گاهی مدیران از کارگزار روابط عمومی شرکتشان بپرسند: چرا بازدید کننده سایت ما پایین است؟ و از آنها برای بالا رفتن بازدید سایت راهنمایی بخواهند. چه باید بکنیم؟

این سوالات و سوالات مشابه، سوالاتی منطقی هستند که مدیر سازمان می تواند از روابط عمومی بپرسد. روابط عمومی یک نهاد ارتباطی در سازمان است و باید بتواند جوابی قانع کننده برای مدیر داشته باشد. لذا در این نوشتار بر آنیم تا به این مساله نگاهی علمی داشته باشیم.

 

· مفهوم اول: بازدید

بازدید سایت از دو جهت مورد ارزیابی قرار  می گیرد:

1. کیفیت بازدید: چه کسانی به سایت ما مراجعه می کنند؟ سن آنها چقدر است؟ مردان بیشتر مراجعه می کنند  یا زنان؟ میزان تحصیلاتشان چقدر است؟ آیا درست وارد سایت ما شده اند یا به صورت تصادفی یا شانسی صفحه سایت سازمان ما روبرویشان باز شده است.

در نهایت اگر بیشتر شاخص های جمعیتی بازدیدکنندگان با مخاطبان سازمان ما همخوان باشد، می گوییم «بازدید با کیفیت» از سایت صورت گرفته است.

2. کمیت بازدید: میزان بازدید کننده در روز، هفته، سال و از بدو تاسیس سایت، کمیت بازدید می گویند. کمیت بالای سایت نشان دهنده محبوبیت سایت برای مخاطبان عام آن است.

 

مفهوم دوم: بازدید مطلوب

روابط عمومی عموما در آمارها علاقه فراوانی به ارائه اعداد درشت دارد. این البته در تنویر افکار عمومی و مدیران سازمان تاثیرگذار است. اما آیا این عدد آمار صحیحی از موفقیت اطلاع رسانی واحد روابط عمومی سازمان از طریق سایت است؟

پاسخ این سوال الزاما «بله» نیست. در این جا مفهوم «بازدید مطلوب» مطرح می شود. بازدید مطلوب بازدیدی است که مخاطب سازمان برای دریافت پاسخ، ارسال پیام، دریافت اطلاعات و اخبار سازمان از طریق درگاه وب وارد سایت شما شده و پس از دریافت اطلاعات مورد نظرش از آن خارج می شود.

بنابراین زمانی که شخصی در یک وبسایت ورزشی بر روی بنر یک سازمان که هیچ ربطی به ورزش ندارد کلیک می کند و وارد سایت سازمان می شود، بازدید مطلوبی صورت نگرفته واین بازدید را صرفا یک بازدید می نامیم.

 

مفهوم سوم: بهینه سازی سایت

«بازدید مطلوب» دستاورد بهینه سازی محتوای سایت است. این کار در حوزه وظایف واحد روابط عمومی الکترونیک یک سازمان قرار دارد. بهینه سازی سایت به معنای «روش های بالابردن کمیت بازدید کنندگان کیفی است». به عبارت دیگر روش هایی که با استفاده از آن ها می توانیم تعداد بازدیدکنندگانی را  که با سازمان ما به نحوی در ارتباط اند، بالا ببریم.

 

مفهوم چهارم: پدیداری

میزان مشاهده سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو برای جستجو های مرتبط، لینک دوستان در وبلاگ های مرتبط، صفحه پیوند های سایت های مرتبط و صفحات شبکه های اجتماعی را «پدیداری» می گویند.

 

بهینه سازی سایت با هف «پدیداری و  دو طریق صورت می گیرد:

1. بهینه سازی برای موتورهای جستجو: عموما بالغ بر 80% کاربران عموم سایت ها از طریق لینکی که در صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار دارد وارد سایت می شوند. مدیران سایت ها می توانند با استفاده از روش هایی خاص، پدیداری سایت را در صفحه نتایج موتورهای جستجو بالا ببرند. این روش های خاص در علمی به نام سئو (SEO) یا Search Engine Optimization (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) آموخته می شوند.

2. بهینه سازی برای مخاطبان: زمانی که مخاطب پس از ورود به سایت با صفحه ای مطلوب روبرو شود و بتواند محتوای مطلوب خود را در آن ببیند؛ سایت برای مخاطب بهینه سازی شده است. [استانداردهای صفحات وب در کتاب «پورتال ایرانی» دکتر حمید ضیایی پرور موجود است.] بهینه سازی برای مخاطب نیز شاخص های خاصی دارد که به صورت تخصصی قابل بررسی است.

 

مفهوم پنجم: روابط عمومی کارا در محیط وب

زمانی که بهینه سازی برای موتورهای جستجو و بهینه سازی برای کاربر یا مخاطب سایت به خوبی انجام شده باشد، شاهد «روابط عمومی کارا در محیط وب» هستیم. «روابط عمومی کارا» زمانی در سازمان محقق می شود که کارکنان بخش IT و تولید محتوا در روابط عمومی به دانشی به نام سئو پی آر (SEO PR) مجهز باشند.

برای کسب دانش بیشتر از این حوزه علمی می توانید مقالات منتشر شده بنده در شارا و سایر تارنماهای تخصصی روابط عمومی را مطالعه کرده و آنها را دنبال کنید. این حوزه علمی می تواند پاسخ های عملی و علمی خوبی به سوالات میزان بازدید سایت در اختیار روابط عمومی قرار دهد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد