درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 23:19   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37251صفحه نخست » یکشنبه، 5 اسفند 1397 - 18:13
گفتمان شهروندمحوری در روابط عمومی شهرداری ساری
هر سازمان اجتماعی و خدماتی که قابلیت اثربخشی بر محیط‌های پیرامونی خود را نقطه اساسی کارکردی خود می‌داند و بر بهره‌وری به‌عنوان یک اصل مسلم باور داشته باشد، نیازمند فضاسازی و بهره بردن از ابزارهای آگاهی بخشی است. در دنیای امروز سیطره غیرقابل‌انکار رسانه‌ها و گسترش آزادی‌های مدنی، موجب شده تا نگاهی منحصربه‌فرد به سازوکارهای تعاملی یک مجموعه‌سازمانی با محیط‌های پیرامونی‌اش شکل بگیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هر سازمان اجتماعی و خدماتی که قابلیت اثربخشی بر محیط‌های پیرامونی خود را نقطه اساسی کارکردی خود می‌داند و بر بهره‌وری به‌عنوان یک اصل مسلم باور داشته باشد، نیازمند فضاسازی و بهره بردن از ابزارهای آگاهی بخشی است. در دنیای امروز سیطره غیرقابل‌انکار رسانه‌ها و گسترش آزادی‌های مدنی، موجب شده تا نگاهی منحصربه‌فرد به سازوکارهای تعاملی یک مجموعه‌سازمانی با محیط‌های پیرامونی‌اش شکل بگیرد.

 

مدیریت شهری در ساری از زمان روی کار آمدن جریان هوشمندانه عمل‌گرایی ضمن ایجاد فضای همدلی و همراهی خردورزانه میان مردم شهر با نخبگان و مدیران شهری، تلاشی وافر برای انعکاس تغییرات و تحولات در عرصه شهر به‌منظور امیدآفرینی و افزایش سطح آگاهی و شادی مردم نموده است. در این راستا برخورداری از روابط عمومی کارا و اثربخش که بتواند هم دیدگاهی آگاهانه و هم هدف محور داشته باشد،

تبیین گفتمان‌ شهروندمداری؛ لازمه حکمرانی مؤثر در مدیریت شهری
یکی از بااهمیت‌ترین ارکان حقوق شهروندی، مدیریت بر اصل سرمایه اجتماعی در یک جامعه پیشرو است. بنا به نظر بسیاری از کارشناسان جامعه‌شناسی، شاخصه‌های توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن اصل اعتماد و سرمایه همگانی، به‌هیچ‌وجه قابلیت یکپارچه‌سازی و هماهنگ نمودن ساختارهای هویتی جامعه را ندارد.

 

مدیریت شهری ساری با نگاهی عمیق به مشارکت همه گروه مردمی در پیشبرد اهداف توسعه بومی، توانست، اندیشه‌ای مبتنی بر تخصص و دانایی محور بر شریان‌های حیاتی شهر کهن ساری جاری نماید و در این مسیر وجود روابط عمومی پاسخگو، سیاست ورز، آگاه، متخصص و هوشمند یکی از نقاط کلیدی برای بسط تفکر خدمت صادقانه به شهروندان بوده است.

روابط عمومی تخصص محور و شهروندگرا؛ رکن محوری مدیریت شهری عمل‌گرا
بنا بر دیدگاه صاحب‌نظران علم ارتباطات، منطق روابط عمومی نفوذی هوشمندانه و اثرگذار در افکار عمومی است. یک روابط عمومی خوب مشاور مدیران سازمان‌هاست. شهرداری ساری توانست با بهره‌گیری و جذب بهترین نیروهای رسانه‌ای مؤثر در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و رسانه‌ای و هدایت روابط بین مردم و رسانه به سمت‌وسوی خدمات شهری مطلوب، مسئولیت اجتماعی خود را در چارچوب ایجاد فضای ارتباط و حسن رابطه، تفاهم و مشارکت و اعتماد شهروندان به نحو صحیحی تنظیم نماید.

 

بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیکی و فناوری‌های نوین همچون سامانه ارتباط با شهروندان، سامانه 137 و راه‌اندازی پویش‌های اثربخش شهری همچون نقد شایسته و برگزاری بیشترین نشست‌های هم‌اندیشی با گروه‌های گوناگون رسانه‌ها و هنرمندان تنها بخشی از فعالیت‌های مؤثرترین روابط عمومی سازمان‌های شهری در ساری است.

 

برخورداری از یک تارنمای اطلاع‌رسانی به‌روز و کارآمد، فعالیت‌های پویشگرانه و مدبرانه در فضای مجازی، عکس‌العمل نشان دادن‌های به هنگام و شفاف جهت روشنگری افکار عمومی و از همه مهم‌تر کمترین حاشیه و ناهنجاری درروند سازمانی و محتوای کارکردی خود نشان از پویایی و شور و طراوت مدیریتی است.

آگاهی از حقوق شهروندی و افزایش اعتماد و مشارکت مردمی؛ مؤلفه‌های گفتمانی روابط عمومی در شهرداری ساری
برخورداری از تخصص و تعهد دو ویژگی مهم در عملکرد سازمانی واحد روابط عمومی شهرداری ساری به شمار می‌رود. زیرا تخصص باعث می‌شود تا اندیشه‌های مدیران شهری بهتر و اصولی‌تر توسط شهروندان پذیرفته شود. ارتباط با نخبگان جامعه، نیازمند پل ارتباطی تخصص محور است.

 

از سوی دیگر روابط عمومی که درک حقوق شهروندی را محور عملکرد خود قرار دهد و با درصحنه بودن اتفاقات شهری و انعکاس آزادانه دیدگاه‌های مردمی و بیان دغدغه‌های آن‌ها بتواند، جریان سازی نماید هم به رویش گفتمان‌های توسعه در شهر کمک کرده است و هم توانسته مشارکت‌های همگانی و افزایش نمود عینی مردمی را در قاب گفتمان سازی خود بگنجاند.

 

در شهرداری ساری نیز این اتفاق با راه‌اندازی نشست پرسش و پاسخ با مدیران شهری و ایجاد فضای جریان ساز در حال پیگیری و انجام است. شهروندان می‌توانند با مصاحبه و ارائه نظر و پیشنهادها و انتقادات خود از عملکرد شهری، پاسخ مطالباتشان را از مدیران مؤثر در مدیریت شهری گرفته و همدلی و همراهی بیشتری درروند بهبود توسعه عمرانی و آبادانی شهر خود داشته باشند.

گفت‌وگو با مدیران شهری و ارائه نظرات صریح شهروندان در زمینه دغدغه‌های خودیکی از اقدامات بسیار جدی از سوی روابط عمومی، ایجاد فضای گفت‌وگو محور میان شهروندان، مدیران و رسانه‌هاست. شهروندان از طریق سامانه‌های گوناگونی در تارنمای شهرداری ساری به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

 

 رادیو شهروند، ارتباط با شهردار، پویش نقد شایسته، مصاحبه‌های میدانی و نشست‌های هم‌اندیشی و خبری به صورتی جدی در دستور کار روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری است.آنچه بیشتر از هر چیز دراین‌بین پررنگ جلوه می‌کند، پیشگام بودن مدیریت شهری نسبت به سایر سازمان‌های شهری و حتی استانی است.

 

توجه جدی به مطالبات شهروندان و درک اثربخشی افکار عمومی در پیوست طرح‌های فنی و عمرانی می‌طلبید که مدیران شهری نگاه ویژه‌ای به ارتباط با مخاطب داشته باشند که دراین‌بین این واحد توانسته تا حد زیادی رضایت نسبی اصحاب رسانه و بسیاری از شهروندان را از کسب نماید.
 

منبع: http://mazandshora.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد