![](/media/image/1398/01/01/8472423-photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۹_۲۲-۵۸-۲۶.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بحران ها همه گیر و خسته کننده هستند. شما باید در هر مرحله دارای یک برنامه بسیار روشن و هدفمند باشید.
مدیریت بحران دارای سه مرحله است:
مرحله 1: واکنش سریع
این اقدام بلافاصله پس از وقوع بحران صورت می گیرد یا اعلام می شود. مرحله 1 شامل جمع آوری تیم بحران، تصمیم گیری در مورد اولین ارتباطات خروجی (به عنوان مثال، بیانیه، مصاحبه یا به ندرت یک کنفرانس مطبوعاتی)، ایجاد پرسش و پاسخ و رسیدگی فوری به همه موارد فوق است.
مرحله 2: بهبود
این مرحله در چند هفته پس از بحران اتفاق می افتد. آیا سازمان باید گزارشات پیشرفت هفتگی در مورد بحران را منتشر کند؟ آیا تغییرات سیاستی وجود دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد؟ آیا تأثیرات بلندمدت برای گروه های ذینفع وجود دارد؟
مرحله 3: ترمیم
این مرحله شامل برنامه ریزی بلندمدت، چشم انداز استراتژیک و برنامه های ارتباطی است که با توجه به ماهیت بحران متفاوت خواهد بود.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|