درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 01:47   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37136صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 4 مرداد 1400 - 09:47
روش مبتنی بر نتیجه
مدیریت مسایل
وظیفه مدیر مسایل، ثبت و سر و کار داشتن با سؤالات مربوط به افکارعمومی، روندهای اجتماعی، فناوری جدید و غیره است، که می توانند تاثیری بر سازمان مورد نظر داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت مسایل شامل شناسایی مشکلات و مسایل مربوط به یک سازمان و سپس توسعه و اجرای یک برنامه برای مقابله با آنهاست. شامل مطالعه مسایل مربوط به سیاست عمومی یک سازمان هم می شود.


سید مهدی الوانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این باره می‌گوید: «در ادبیات و متون سنتی مدیریت، وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت برای مدیران موفق از الزامات اولیه بود و بعدها نیز نقش های دیگری چون نقش تصمیم گیری، نقش ارتباطی و اطلاعاتی برای مدیران مطرح گردید. اما جدایی سازمان از محیط اجتماعی و مشغول شدن مدیران به اهداف سازمان و بی التفاتی آنان به مسایل اجتماعی موجب گشوده شدن باب جدیدی در مدیریت شده است که آن را مدیریت مسایل اجتماعی با مسوولیت اجتماعی برای مدیران نام نهاده اند. مدیران امروز باید ابعاد اجتماعی و عمومی حرفه خود را شناخته و از آثار سازمان خود بر محیط اجتماعی آن آگاه باشند. آنان باید علاوه بر وظایف سنتی به وظیفه ای جدید عنایت کنند که همانا مدیریت مسایل اجتماعی و عمومی و مسوولیت پذیری در برابر جامعه و عامه مردم می باشد.» (الوانی، 1395)

روش های مبتنی بر نتیجه

 

مدیریت مسایل نوعی ترکیب از نظارت بر روند و تحلیل بازیگر است. وظیفه مدیر مسایل، ثبت و سر و کار داشتن با سؤالات مربوط به افکارعمومی، روندهای اجتماعی، فناوری جدید و غیره است، که می توانند تاثیری بر سازمان مورد نظر داشته باشند. از یک جهت این شخص تغییرات را در دنیای پیرامونی دنبال می کند، ولی در عین حال معمولا باید با چنین سوالاتی سروکار داشته باشد و راه‌هایی را برای اثرگذاری بر پیشرفت آنها پیشنهاد کند. باید تاکید کنیم که مسایل تنها مشکلات نیستند بلکه بیشتر سوالات مثبت یا منفی هستند که ممکن است اهمیت شان افزایش یابد و کسب و کار را در درازمدت تحت تاثیر قرار دهد.


به این معنا، مدیریت مسایل می تواند یک فرایند سازمانی مرتبط با آینده نگاری به حساب آید. مراحل آن بدین ترتیب است:


1- شناسایی و پایش و تحلیل روندها و نیروهای پیشران اجتماعی، فناورانه، سیاسی و اقتصادی که می توانند بر یک تجارت یا سازمان اثر بگذارند.


2- تفسیر و تعریف پیامدها و گزینه ها. هر چه پرسش جدیدی زودتر مشخص و درک شود، آزادی بیشتری برای عمل وجود خواهد داشت.


3- آغاز فعالیت‌های کوتاه و بلندمدت به منظور مواجهه با موقعیت پیش آمده. هر چه سازمان زودتر اقدام کند شانس بیشتری برای تنظیم راهبردهایی که اهداف بلندمدت را تأمین می کنند، وجود دارد.


سوالات از حاشیه های ناشناخته به سوی حوزه زندگی عمومی حرکت می کنند. بعضی اوقات این مساله خیلی سریع اتفاق می افتد؛ گاهی نیز زمان زیادی طول می کشد. به هر حال چند شرط باید همزمان برقرار باشند تا یک پرسش از حالت پنهان و ناشناخته خارج شود و جایی در دستور کار عمومی برای خود باز کند. این مساله نیازمند موارد زیر است:


• یک بافت و بستر: آمادگی ذهنی و اجتماعی؛
• یک رویداد کلیدی: چیزی که سوال مورد نظر را در اذهان عمومی تزریق می کند، محرکی که رسانه ها می توانند استفاده خوبی از آن بکنند.
• یک نام: نام یا برچسبی که یادآوری آن را آسان کند. (مانند واترگیت)
• یک حامل: شخصی که سوال مورد نظر را به حوزه عمومی بکشاند.


این بینش ها می توانند در ارتقا دادن مسایل جدید نیز مورد استفاده قرار گیرند. (لیندگرن و باندهولد، 2003)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد